HP
Gast
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 31-07-2010, 11:52:13 » |
|
Achter het Groene Veldje was een schieterrein van de politie. Daar zochten we toen ook naar kogels in het zand. Hans Plugge
|
|
|
|
|
|
|
|
Pieterman
Gast
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 31-07-2010, 18:27:37 » |
|
Ja dat kan ik me ook nog herinneren dat was achter het eerste groeneveldje.
Ik heb het even nagevraagd bij mijn broer. Klop hoor Witkwast. Het was niet op het veldje bij Houtrust maar hier (in de cirkel).
|
|
|
|
Pieterman
Gast
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 31-07-2010, 18:47:37 » |
|
En dan nog de groene veldjes; mijn broer meende het volgende (en de loacaties)
|
|
|
|
|
peter.rog
Gast
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 31-07-2010, 19:53:29 » |
|
witkwast... vergeet dan niet de kermis in de korbootstraat en het plein daarvóór. (ben de naam vergeten, bij die slager en groenteboer) ik weet nog dat ik daar carriere maakte als geldophaler bij de zweefmolen... 't was geen succes, want die rotjongens wilden nooit betalen. en in de korbootstraat stond o.a. een bokstent met een grote zwarte bokser... als je hem versloeg kreeg je een prijs-of-zo-iets.
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 31-07-2010, 20:06:11 » |
|
witkwast... vergeet dan niet de kermis in de korbootstraat en het plein daarvóór. (ben de naam vergeten, bij die slager en groenteboer) ik weet nog dat ik daar carriere maakte als geldophaler bij de zweefmolen... 't was geen succes, want die rotjongens wilden nooit betalen. en in de korbootstraat stond o.a. een bokstent met een grote zwarte bokser... als je hem versloeg kreeg je een prijs-of-zo-iets. Die slager heette Knijnenburg en groenteboer Konijnendijk
|
|
« Laatste verandering: 31-07-2010, 20:08:10 door C. Bal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metser
Gast
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 31-07-2010, 22:47:21 » |
|
. Ook toen was de kermis al aardig duur en zinken centen ? Ik kan ze wel maar uit onze tijd praten we over zilveren dubbeltjes, kwartjes, guldens en knaken, later zijn deze van nikkel gemaakt. .
Aad, je haalt 2 dingen door elkaar denk ik. Pieterman had het over gevonden centen, niet wanneer deze gebruikt werden. Er worden toch ook nog daalders uit de middeleeuwen gevonden? Ik kan me ook nog heel goed het "centenveldje" herinneren. Dus die kermis moet voor onze tijd geweest zijn.
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #132 Gepost op: 01-08-2010, 08:40:32 » |
|
Jammer voor jou Hans maar in die tijd was Duindorp een wijk met menssen ( arbeiders )Heet jij C. Bal, Jan Jurk Maar je hebt helemaal gelijk Aad, in Duindorp woonde arbeiders, en aan onze kant van de brug dan??? Waren dat notabelen, of mensen die van de visserij zo rijk waren geworden, dat we in grote vrijstaande huizen konden wonen.? Meer dan in heel oud Scheveningen waar men op de pof leefde.Dat is door ons uitgevonden, maar door jullie verbeterd, bij het slopen van Duindorp, hebben ze onder de winkels extra stalen balken gevonden. Die waren er, omdat op die plekken de kasten stonden waar de pofboeken inlagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pieterman
Gast
|
|