Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-11-2024, 08:56:20
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Norfolk Line
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 ... 27 Omlaag Print
Auteur Topic: Norfolk Line  (gelezen 364937 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #240 Gepost op: 09-03-2008, 16:34:30 »

Kan me voorstellen dat Zier geniet daar aan de Nieuwe Waterweg  tijdens het thuis varen naar Maasluis mooie schepen gezien, ook voor de kust lagen er een hoop te wachten tot ze naar binnen mochten of konden. Zag de Norfolk in een nieuw jasje. 


* Witkwast_111.JPG (40.66 KB, 608x456 - bekeken 964 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #241 Gepost op: 09-03-2008, 16:48:36 »

witkwast nu snap ik hoe jij die foto van de fairload heb kenne maken,want anders had je op de splitsingsdam moeten staan.
zier
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #242 Gepost op: 09-03-2008, 18:49:50 »

Ik heb ook je stulpje gezien grandioos gelegen. Maar je moet wel aan de kant v/d waterweg wonen anders kijk je het westland in.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #243 Gepost op: 09-03-2008, 19:50:48 »

dat doen we ook,de west hoek.
zier
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #244 Gepost op: 10-03-2008, 12:20:56 »

Zier,
Dat betekent dat je ook meer zon heb als die door het wolkenpak heen komt dan aan de andere kant van de flat.
Dat is dan lekker warm op je platje. En maar bruin(er) worden.
HG. 
BartW.
« Laatste verandering: 10-03-2008, 12:22:42 door BartW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
gerrit k
Gast
« Antwoord #245 Gepost op: 18-03-2008, 01:21:51 »

Hier voor de verandering een foto van de Elly Maersk, die dus van hetzelfde  concern eigendom is als de Norfolk Line.
Ze ligt afgemeerd in de Europahaven bij de APM terminal en is 397m lang,56m breed en heeft meestal een diepgang van ongeveer12,5m.
Ze heeft een capaciteit van ongeveer 14000 TEU en is met haar zusterschepen van de E-serie momenteel,voor zo lang het duurt,het grootste containerschipter wereld.


* MAERSK_009.jpg (38.24 KB, 640x480 - bekeken 1049 keer.)
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #246 Gepost op: 18-03-2008, 13:11:18 »

14.000 TEU,
Staat dat voor het aantal containers of zo?
En waar worden zulke grote schepen gebouwd?
Denk je zo als ik je begrijp dat ze nog groter gaan worden.
BartW.
« Laatste verandering: 18-03-2008, 16:36:32 door BartW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #247 Gepost op: 18-03-2008, 16:30:41 »

Elly Maersk

IMO: 9321536 - LxBxD: 396.40x56.40x16.00 – DWT: 158200

Motor: Sulzer - PK: 110000 – Snelheid: 26 knopen

Werf: Odense/Lindo (DNK) -  Bouwjaar: 2007

Eigenaar: Moller-Maersk/Svendborg (DNK)

K

Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #248 Gepost op: 18-03-2008, 17:00:04 »

Hier voor de verandering een foto van de Elly Maersk, die dus van hetzelfde  concern eigendom is als de Norfolk Line.
Ze ligt afgemeerd in de Europahaven bij de APM terminal en is 397m lang,56m breed en heeft meestal een diepgang van ongeveer12,5m.
Ze heeft een capaciteit van ongeveer 14000 TEU en is met haar zusterschepen van de E-serie momenteel,voor zo lang het duurt,het grootste containerschipter wereld.

Gerrit, van waar heb je die genomen, ECT of E-ON Huh

Schub
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #249 Gepost op: 18-03-2008, 17:02:10 »

14.000 TEU,
Staat dat voor het aantal containers of zo?
En waar worden zulke grote schepen gebouwd?
Denk je zo als ik je begrijp dat ze nog groter gaan worden.
BartW.

Teu is de aanduiding voor de afmetingen van containers. De afkorting staat voor Twenty feet Equivalent Unit. 1 teu is een container van 20 ft lang, 8 ft breed en 8 ft hoog, 2 teu zijn twee 20 ft containers of een 40 ft container. Een Teu is dus 6,1 laadmeter

Schub
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #250 Gepost op: 18-03-2008, 18:44:12 »

14.000 TEU,
Staat dat voor het aantal containers of zo?
En waar worden zulke grote schepen gebouwd?
Denk je zo als ik je begrijp dat ze nog groter gaan worden.
BartW.

Teu is de aanduiding voor de afmetingen van containers. De afkorting staat voor Twenty feet Equivalent Unit. 1 teu is een container van 20 ft lang, 8 ft breed en 8 ft hoog, 2 teu zijn twee 20 ft containers of een 40 ft container. Een Teu is dus 6,1 laadmeter

Schub
Ik heb altijd al gedacht dat je goed kon leren Hans heeft mr. Wolterman toch nog iets goed gedaan !
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #251 Gepost op: 18-03-2008, 19:25:51 »

Ik was graag met de eer gaan strijken Aad, maar die info. komt van Wikipedia.
Hier uit blijkt, dat ik op school goed kon afkijken Grin Grin
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #252 Gepost op: 18-03-2008, 20:34:52 »

ik heb hore zeggen dat dat ding niet door het suez en panama kanaal kan

gr Maart
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #253 Gepost op: 18-03-2008, 22:50:00 »

Onlangs was op National Graphic channel een documentaire over het Panama kanaal en Europoort De sluizen worden te klein i/h Pananma kan. had tot. 6 cm ruimte i/d breeedte En de europoort is één van de weinige havens die hij kan aandoen en enigste in Europa.
Gelogd
gerrit k
Gast
« Antwoord #254 Gepost op: 18-03-2008, 23:58:59 »

Schub,Bart en andere,

Ik heb die foto vanaf de RPA 16 genomen,waarop ik werk.
Wat betreft die TEU geloof ik dat dat wel duidelijk is.
De vraag van Bart voor hoe lang het het grootste containerschip blijft is moeilijk te beantwoorden,de afgelopen jaren is er tussen de verschillende rederijen een aardige wedloop geweest.
Er is wel sprake om met deze schepen ook meer de diepte in te gaan,hiervoor is de nieuwe Euromaxterminal in de Yangtzehaven ook aangepast.Wie weet komen ze dan binnen als een GEULSCHIP met dus een diepgang meer als 17.40 meter.
Vandaag vertrok de Elly Maersk weer uit de Europahaven,vanwege de vele reacties nog een foto'tje als zij het Beerkanaal uitdraait.


* MAERSK_014.jpg (46.83 KB, 640x480 - bekeken 1090 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 ... 27 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!