Het Tesselseplein was voor de oorlog een bezig plein met vele winkels ook reed er een tram.
Op de linkerkant van de foto is de eerste winkel een groente winkel van de Familie Schild en de derde winkel is van de Familie Moerman een speelgoedwinkel.
De zoon van deze winkelier zat met mij in de klas op de ambachtschool na de oorlog en zijn naam was Nico.
Van de tramverbinding weet ik nog dat deze een draai cirkel had op dat plein.
En daar vandaan door de Tesselsestraat reed op weg naar de Kraneburgerweg en dan naar links draaide naar de Willem de Zwijgerlaan en vervolgens naar Den Haag reed.
Zover wat herinneringen over dat plein.
Met vriendelijke groeten.
J.Keus.
Volgens mij was de tweede winkel een zuivelzaak van de firma van Egmond, ik woonde er nl boven op nummer 32 dat was in 1943 de derde winkel was Bazar Tessel van de fam Moerman Nico was mijn vriend en ben al jarenlang naar hem op zoek na het einde van de oorlog woonde ik op nummer 23 en Nico zat inderdaad op de ambachtschool op het veluweplein en leerde voor fijn instrumentmaker wie kan mij helpen bij het zoeken van nico moerman?
adri.richard@zonnet.nl Lijn 10 had geen draaicirkel op het Tesselseplein maar bij het einde van de Pluvierstraat (kruising Duivelandsestraat). Reed via de Willem de Zwijgerlaan via de "brug"en Tesselsestraat naar eindpunt. Gaarne info veranderen. Groeten J. Groen