Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-11-2024, 01:18:12
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  alles over de S.M.S sleephelling
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 15 Omlaag Print
Auteur Topic: alles over de S.M.S sleephelling  (gelezen 256520 keer)
mkuyt
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 24-03-2008, 15:32:47 »

Bouwnummer 134:
'Noord-Holland'
emmerbaggermolen 300 l.
opdrachtgever Internationaal Aannemingsbedrijf R. Boltje en Zn., Zwolle
32,650 x 7,000 x 2,500 m
hoofdmotor MWM 185 PK

februari 1956 - opdracht
02-02-1957 - tewaterlating
19?? - verkocht aan Mazagon Dock in India


* BN134.jpg (19.79 KB, 400x299 - bekeken 4661 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 24-03-2008, 20:09:57 »

Staand links Arie de Niet, in de voorpiek Dick Wezelman
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 24-03-2008, 20:24:19 »

De SMS in 1972. De hektrawler rechts is de Poseidon SCH-120 (bouwnummer 223)
De zijtrawler is ook op de SMS gebouwd, volgens mij de Oceaan IX SCH-54 (BN-072), maar dit weet ik niet zeker. In de verte zijn ze bezig met de aanleg van het Norfolk-terrein en het dempen van het laatste stukje Verversingskanaal.


* overzicht1972.jpg (40.42 KB, 832x624 - bekeken 4328 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 24-03-2008, 20:28:59 »

en weer een plaatje waar ik trots op ben.
BN-142
Kim
Cutterzuiger 700/650 mm.
opdrachtgever Rathjens, Hamburg

45,000 x 8,950 x 3,300 x 1,750 m
hoofdmotor Deutz 1.500 PK

augustus 1957 - opdracht
26-03-1958 - tewaterlating
24-11-1958 - technische beproevingen
15-11-1958 - oplevering


* BN142-advertentie.jpg (117.02 KB, 650x875 - bekeken 4693 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 24-03-2008, 20:38:22 »

nog enkele vergeten trawlers:

Bouwnummer 194 - 195 - 196 - 204
zijtrawlers
opdrachtgever Armement L. Guillec, Concarneau, Frankrijk

BN194
Telstar
IMO-nummer 6404985
34,000 / 30,000 x 6,800 x 3,600 m.
hoofdmotor Deutz 750PK

casco Scheepswerf "Westerbroek" v/h/J.G. Bröerken, Westerbroek (Bno.176)
scheepswerf ”De Hoop”, v/h Gebroeders Boot te Leiden vermeldt dit schip als BN1458

01-07-1963 - kiellegging
03-10-1963 - tewaterlating
08-02-1964 - technische proefvaart
10-02-1964 - oplevering
1976 - nieuw visserijnummer CC-318146
1980 - Rederij D. Guernalec & Co., Trejunc, Frankrijk
19??- Armement Limantour S.A., Concarneau
1991 - Africamer 14 - Armement Africamer SA, Senegal
wordt nog vermeld in Lloyd's Register of Ships 2003-2004

BN195
Atlas
IMO-nummer 6404923
34,000 / 30,000 x 6,800 x 3,600 m.
hoofdmotor Deutz 750PK
casco Scheepswerf "Westerbroek" v/h/J.G. Bröerken, Westerbroek Westerbroek (Bno.177)

14-01-1964 - tewaterlating
17-06-1964 - technische proefvaart en oplevering
1976 nieuw visserijnummer CC-318146
1978 - Diatou - Armement Ousmane Diagne, Senegal
wordt nog vermeld in Lloyd's Register of Ships 2003-2004

BN196
Relay
IMO-nummer 6600565
34,000 / 30,000 x 6,800 x 3,600 m.
hoofdmotor Deutz 750PK
casco scheepswerf ”De Hoop”, v/h Gebroeders Boot te Leiden (Bno.1462)

24-05-1965 - kiellegging
18-08-1965 - tewaterlating
1976 - nieuw visserijnummer CC-318192
1978 - Ndeye Maritime -Armement O. Diagne - Senegal
wordt nog vermeld in Lloyd's Register of Ships 2003-2004

BN204

Zusterschip van de Relay BN196, afbesteld
Door Scheepswerf Boot-Leiden geboekt als BN1462



* BN194-telstar2.jpg (22.03 KB, 400x282 - bekeken 4355 keer.)

* BN196.jpg (28.55 KB, 400x289 - bekeken 4622 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 24-03-2008, 20:57:06 »

Nog een vergeten kotter:

Bouwnummer 163
Texel GG 785
motorkotter
IMO-nummer 5357616
opdrachtgever Bertil Karlsson, Zweden

casco gebouwd bij N.V. Zaanlandse Scheepsbouw Mij., Zaandam (Bno. 486)

27,610 m x 6,430 m x 3,100 m x 2,801 m
hoofdmotor Lister Blackstone 495 PK, later vervangen door Grenaa 810 PK

"De viskotter Texel, waarvan er drie in opdracht zijn, is geheel gelast en voorzien van ijsversterking. Het voor Zweedse rekening gebouwde schip heeft een dubbele bodem voor brandstofberging; het visruim is uitgerust met 100 mm dikke Isoflex isolatie en heeft een inhoud van 130 cu.m. De totale bunker capaciteit bedraagt ± 25 ton. Het dekhuis is geheel van aluminium en bevat de messroom met kombuis. De schippershut ligt achter het stuurhuis en de bemanning is ondergebracht in het achterlogies met acht kooien. De hoofdmotor is van het type Lister-Blackstone en ontwikkelt 495 p.k.; hij drijft een omkeerbare schroef en de trawlwinch. De modernste navigatiemiddelen en visopsporingsinstrumenten zijn aangebracht."Uit: 'Vissersvaartuigen', folder S.M.S., 1961

18-01-1960 - kiellegging
10-06-1960 - tewaterlating
13-02-1961 - technische proefvaart en oplevering
1965 - GG-434 Skantic - Gothenburg, Zweden
1969 - T-434 Bass Rock - P/R Egon Mikkelsen
1985 - FN-321 Line Dalgaard - Lars Duus Thomsen, Strandby, Denemarken
2006 - HG-302 Michelle-Rene - Lars Duus Thomsen, Hirtshals, Denemarken


* BN163.jpg (102 KB, 800x575 - bekeken 4627 keer.)

* BN163-HG302michellerene.jpg (17.76 KB, 400x268 - bekeken 4271 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 24-03-2008, 21:00:56 »

En nog wat reclame...

Bouwnummer 164
Haarlem IJM 9
IMO-nummer 5139313

opdrachtgever N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk, IJmuiden
311 GT
43,280 m / 38,300 m x 7,200 m x 4,000 m
hoofdmotor Deutz 1.000 PK

15-09-1960 - kiellegging
28-09-1960 - eerste spant
14-02-1961 - tewaterlating
14-06-1961 - technische proefvaart
15-06-1961 - oplevering
1972 - verbouwing aan achterschip voor pelagische visserij
1975 - afgevoerd vanwege sanering
1980 - verkocht naar Ghana
1981 - Kumasi - Continental African Maritime Co. Ltd.
op 01-07-2003 nog vermeld in Lloyd's Register of Ships

De opdrachtgever, N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk, IJmuiden, was familie van de onlangs overleden directeur van de SMS, Hans (Anne) Pronk


* BN164-advertentie.jpg (32.74 KB, 400x292 - bekeken 4418 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 24-03-2008, 21:11:30 »

Bouwnummer 172:

Jean Pierre Robert III L-5317
zijtrawler
opdrachtgever Armement Scaviner, Lorient, Frankrijk

41,000 m x 7,600 m x 4,100
hoofdmotor Deutz 900 PK

04-07-1962 - kiellegging
28-09-1962 - laatste huidplaat
19-10-1962 - tewaterlating
21-02-1963 - technische proefvaart en oplevering
1968 - DG-2048
1976 - DG-275807 Pausanias - Pecheries de Flandre, Grand Fort Philippe, Frankrijk

Mijn ouders (Cees Kuijt en Corrie Lindhout) gingen mee met de proefvaart. Mijn moeder moet ergens in het groepje links bij de verschandsing staan


* BN172-L5317.jpg (19.85 KB, 400x273 - bekeken 4857 keer.)

* BN172-L5317-3.jpg (48.76 KB, 605x400 - bekeken 4387 keer.)
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 24-03-2008, 22:15:50 »

Als ik dit zo allemaal zie schieten de tranen me in ogen. Tjonge jonge wat zijn we allemaal al niet kwijtgeraakt hier op Scheveningen.

Witkwast
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 27-03-2008, 17:49:18 »

Gas- en Olietanker "Eliza", voor groot onderhoud en enkele technische aanpassingen op de helling getrokken. Voor zover ik mij herinner waren deze werkzaamheden uit begin 2003 en was dit het langste schip (87 meter lengte) wat ooit op deze  helling heeft gestaan.
Zijn daar nog foto's van?

BartW.
« Laatste verandering: 28-03-2008, 00:46:28 door BartW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
mkuyt
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 29-03-2008, 21:53:44 »

Bouwnummer 205 is het grootste schip ooit door de SMS gebouwd.

Ostsee
sleephopperzuiger 700 M3

IMO-nummer 6724696
opdrachtgever VEB Deutsche Seebaggerei Rostock, Rostock, DDR

1.130 GT / 339 NT / 1.292 TDW
61,000 / 57,600 x 12,600 x 4,760 x 4,120 m.

hoofdmotoren 4x Johannistal 12KDV18/21a 900 PK

voor de bouw van dit schip moesten hellingbaan 1 en 2 samengevoegd worden.

15-06-1965 - opdracht
15-10-1965 - kiellegging en eerste spant
april 1967 - oplevering
1997 - verkocht aan onbekende partij
wordt nog vermeld in Lloyd's Register of Shipping 2003-2004


* BN205-Ostsee.jpg (22.24 KB, 400x256 - bekeken 4427 keer.)

* BN205-2.jpg (17.37 KB, 400x254 - bekeken 4957 keer.)
Gelogd
mkuyt
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 29-03-2008, 21:59:52 »

de Gemeente Den Haag bestelde begin jaren vijftig een hele serie werkbootjes:

BN 060 - BN 068 - BN069 - BN070 - BN094 - BN095 - BN096
Elevatorbak 12,5 m3 10,000 x 2,960 x 0,990 m

BN061 - BN097 - BN098 - BN099
Praam 9,800 x 2,200 x 0,540 m

BN062 - BN-63
Zolderschuit

BN064 - BN065 - BN100
Werkschuit 14 ton 11,200 x 2,700 x 0,950 m

BN066 - BN067
Werkschuit 5 ton 7,500 x 2,500 x 0,720 m

BN101
Vuilschuit 6,000 x 1,600 x 0,530 m

BN102
Ankeraak 4,800 x 1,600 x 0,700 m

opgeleverd 1953

op de foto werk aan bouwnummer 61, 97 of 99. Wie herkent de werknemers?


* BN060-praam.jpg (21.59 KB, 400x246 - bekeken 4286 keer.)
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: 17-04-2008, 09:17:17 »

sch 3 droog


* sch3droog.jpg (38.53 KB, 487x331 - bekeken 4236 keer.)
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #73 Gepost op: 20-04-2008, 23:36:19 »


IJM 36 ook droog.


* Jacoba_Gesina_11958.jpg (70.2 KB, 736x720 - bekeken 3765 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #74 Gepost op: 30-04-2008, 11:46:36 »

de Gemeente Den Haag bestelde begin jaren vijftig een hele serie werkbootjes:

BN 060 - BN 068 - BN069 - BN070 - BN094 - BN095 - BN096
Elevatorbak 12,5 m3 10,000 x 2,960 x 0,990 m

BN061 - BN097 - BN098 - BN099
Praam 9,800 x 2,200 x 0,540 m

BN062 - BN-63
Zolderschuit


BN064 - BN065 - BN100
Werkschuit 14 ton 11,200 x 2,700 x 0,950 m

BN066 - BN067
Werkschuit 5 ton 7,500 x 2,500 x 0,720 m

BN101
Vuilschuit 6,000 x 1,600 x 0,530 m

BN102
Ankeraak 4,800 x 1,600 x 0,700 m

opgeleverd 1953

op de foto werk aan bouwnummer 61, 97 of 99. Wie herkent de werknemers?

De meest linkse zou Dirk Spaans kunnen zijn.       En de rechtse  (met klot)  Jan Hartevelt  (de Knurk)

                                                          gzv

« Laatste verandering: 05-05-2008, 10:23:24 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 15 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!