Mogge Dirk,
Alles zuiver ? Jij heb toch ook van kwakkelstein gevaren wat vond jij van deze rederij ?
gr
Mink
Mogge Mink.
Ik heb inderdaad van Kwakkelstein gevaren,in 62-63 op de VL-110 met schipper C.Roeleveld ( Pekelharing)stuurman was toen Thijs Schaap ( de Siet),en in 66 op de VL-73 met schipper Klaas Pronk ( de Knop) wederom met stuurman Thijs Schaap.En in de winter van 68 een paar reizen als steekcijfer op de VL-105 ook met schipper C.Roeleveld.
M,n vader voer toen in die periode op de Vl-131 met schipper J.Goedknegt daar heeft ie een aantal jaren bij gevaren!!
Hannes Schenkel heb ik ook nog gekend als we lagen te graaien aan de kant in Vlaardingen moesten we bij hem de spullen halen ( verf voor de lastplanken)etc.
Jeetje er komen gelijk weer een hoop namen naar boven borrelen!
Dirk Vooys en Jan Vorm heb ik ook nog gekend die voeren toen met m,n vader op de Vl-131 of op de Vl-153 want daar heeft ie ook nog op gevaren met schipper Willem.Roos.
Mink volgens mij( maar ja ik was toen nog maar een knulletje)was het een goede rederij met vakbekwame schippers en bemanning.
Mink, weet jij of de schepen van de Kwak ook nog vracht hebben gevaren?? heb hier een foto van de Anita zonder nummer.
gr.Dirk.