Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21-09-2024, 07:29:27
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Schepen van Kwakkelstein
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 Omlaag Print
Auteur Topic: Schepen van Kwakkelstein  (gelezen 249388 keer)
cornelis 43
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: 11-01-2008, 21:36:18 »

Bedankt mannen het begint allemaal weer een beetje te dagen!!!

Cor die Kees de Jong was de schoonvader toch van Zier Mooyman???.

En Teun Lagas is getrouwt met een nicht van me.

Kallesand Willem, die rooie Cor den Dulk ken ik ook heb volgens mij nog is een paar reizen bij ons gevaren op de Vl-110.

Gr. Dirk.

Dirk,
Dat klopt helemaal.
Gr. Cees
Gelogd
kallesand
Gast
« Antwoord #151 Gepost op: 13-01-2008, 01:45:57 »

Bedankt mannen het begint allemaal weer een beetje te dagen!!!

Cor die Kees de Jong was de schoonvader toch van Zier Mooyman???.

En Teun Lagas is getrouwt met een nicht van me.

Kallesand Willem, die rooie Cor den Dulk ken ik ook heb volgens mij nog is een paar reizen bij ons gevaren op de Vl-110.

Gr. Dirk.
Nou dat weet ik niet hoor Dirk , wat ik wel weet is dat Cor (toen hij bij ons voer ) een operatie aan z`n blinde darm kreeg en daarna is hij alsmaar met z`n gezondheid blijven sukkelen .de goeie man is uiteindelijk helaas te vroeg gestorven .Het was een fijne vent om mee te varen  Sad
Gelogd
A.K. Pronk
Gast
« Antwoord #152 Gepost op: 20-01-2008, 13:33:44 »

Bemanning VL 90 Caroline


* Bemanning_VL_90_Caroline_3_800-600.jpg (66.21 KB, 800x489 - bekeken 3995 keer.)
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #153 Gepost op: 20-01-2008, 13:38:25 »

heb je geen namen arie?
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
A.K. Pronk
Gast
« Antwoord #154 Gepost op: 20-01-2008, 15:39:57 »

Volgens mij is de 2e van rechts Kees Roeleveld (de Pot), de 3e van rechts Kees Verbaan,
midden op het achterdek Dik van der Zwan en Nico Pronk.
1e Links Nico van der Zwan en de 2e links Jan Toet.
Gelogd
wandrie
Gast
« Antwoord #155 Gepost op: 21-01-2008, 23:15:29 »

heb je geen namen arie?
jantje Toet, keesje roeleveld (pekelharing) Kees Verbaan, Nico v.d.Zwan, Dirk v.d.zwan (stuurman) daaar achter N. Pronk (Knop)

groeten,

Wandrie Roos.
Gelogd
wandrie
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: 21-01-2008, 23:18:29 »

dag Arie, hoe gaat ie verder? De groeten in Spijkcity, dikkie de groetjes.

Wandrie.
Gelogd
wandrie
Gast
« Antwoord #157 Gepost op: 21-01-2008, 23:23:56 »

heb je geen namen arie?
jantje Toet, keesje roeleveld (pekelharing) zijn moeder was van de POT,  Kees Verbaan, Nico v.d.Zwan, Dirk v.d.zwan (stuurman) daaar achter N. Pronk (Knop)

groeten,

Wandrie Roos.
Gelogd
Dick
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: 22-01-2008, 22:37:38 »

Die man in die geruite bloes is volgens mij mijn neef Teun Dijkhuizen, een volle neef van Teun Lagas. Teun D. z'n moeder is Dee (Dirkje?) Lagas, z'n vader Wout Dijkhuizen, ooit schipper op de 325 en de 333. Teun L. is een zoon van Teun Lagas sr. en dat was weer een broer van Dee Lagas. Mijn moeder, Jacoba Lagas, was een zus van beiden. Leuk om te weten: de zoon van mijn neef Teun Lagas (eveneens Teun geheten) is tegenwoordig journalist bij Trouw.

groet, Dick den Heijer.
Gelogd
mink
Gast
« Antwoord #159 Gepost op: 23-01-2008, 10:16:16 »

Mogge Dick,

Bedankt voor je aanvulling. ben jij die DDD, die vroeger weleens een stukje schreef voor het clubblad van FC Garrund ?

gr

Mink
Gelogd
Dick
Gast
« Antwoord #160 Gepost op: 23-01-2008, 13:49:22 »

Mink, FC Garrund? Nee dat was ik niet. Garrund, zal dus wel wat met saaiingen te maken hebben... Heb in een -erg- grijs verleden nog wel eens bij FC Scheveningen gespeeld (allerlaagste elftal!) maar verder gaat m'n kennis van Scheveningse FC's niet. Ben al sinds 1973 van Scheveningen weg, maar het bloed kruipt... Vooral de laatste tijd (ben nu 57).

groeten, Dick dH.
Gelogd
mink
Gast
« Antwoord #161 Gepost op: 23-01-2008, 15:59:41 »

Hallo Dick,

Dan ben jij toch iemand anders, ik kwam op het idee door teun Lagas de journalist. FC Garrund was de eerste scheveningse zaalvoetbal vereniging en uit onvrede met het bestuur van scheveningen ontstaan. Dat was in 1973 dacht ik. Er zaten voornamelijk jongens in uit de lagere elftallen van Scheveningen. Vrienden die ook weleens samen wilden voetballen. Speelde jij in de zaterdag of zondag. Moet je dan toch kennen, ben zelf ook 57 en geboren en opgegroeid in Duindorp,

gr

Mink
Gelogd
Dick
Gast
« Antwoord #162 Gepost op: 23-01-2008, 16:56:42 »

Mink, die kans is maar klein. Ik ben op mijn 17-de bij Scheveningen gegaan en een jaar later weer naar een andere vereniging. Dat was in de tijd dat ze op het oude VUC terrein speelden. Ik heb ook nooit op Duindorp gewoond, maar in de Kompasstraat geboren en het langst in de IJmuidenstraat gewoond. Wel veel familie op Duindorp natuurlijk. Ons gezin had ook weinig banden met de visserij, m'n vader was melkboer en 3 van mijn 4 broers deden mulo en gingen vervolgens aan de wal werken. Maar wel familie: altijd een zootje vis halen natuurlijk als ter weer een oom of zwager binnenkwam. Niet Rooms en toch elke vrijdag vis! Alleen m'n broer Joop ging varen, maar dan bij Smit. Die was op het laatst kapitein van die grote kasten, de Smit Houston, Londen of Singapore enzo. Maar ach Hollands Glorie ligt ook op z'n gat, voorzover niet door Filippino's overeind gehouden! Tijden veranderen.
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #163 Gepost op: 23-01-2008, 19:57:09 »

Mink, die kans is maar klein. Ik ben op mijn 17-de bij Scheveningen gegaan en een jaar later weer naar een andere vereniging. Dat was in de tijd dat ze op het oude VUC terrein speelden. Ik heb ook nooit op Duindorp gewoond, maar in de Kompasstraat geboren en het langst in de IJmuidenstraat gewoond. Wel veel familie op Duindorp natuurlijk. Ons gezin had ook weinig banden met de visserij, m'n vader was melkboer en 3 van mijn 4 broers deden mulo en gingen vervolgens aan de wal werken. Maar wel familie: altijd een zootje vis halen natuurlijk als ter weer een oom of zwager binnenkwam. Niet Rooms en toch elke vrijdag vis! Alleen m'n broer Joop ging varen, maar dan bij Smit. Die was op het laatst kapitein van die grote kasten, de Smit Houston, Londen of Singapore enzo. Maar ach Hollands Glorie ligt ook op z'n gat, voorzover niet door Filippino's overeind gehouden! Tijden veranderen.

Dick

Hoe gaat het met je broer Jaap ?
Jullie hebben gewoond recht tegenover het overloopje van lijn 11 naar de J. Pronkstraat.

K
Gelogd
Vierboet
Gast
« Antwoord #164 Gepost op: 23-01-2008, 21:17:43 »

Beste Dick den Heijer,

Alhoewel hij voorzover ik weet nooit op de visserij heeft gevaren maar op de koopvaardij (als werktuigkundige) herken ook ik Teun Dijkhuizen op de betreffende foto.
De naam van je tante (of meue) is inderdaad Dirkje (Dé) Lagas en is hoogstwaarschijnlijk vernoemd naar haar moeder en jouw opoe Lagas, Dirkje den Heijer.
Mijn moeder heette ook Dirkje Lagas en was ook vernoemd naar deze Dirkje den Heijer haar opoe van vaderskant.
Overigens komen de namen Teun en Dirkje veelvuldig voor in de familie Lagas want alle kinderen (10) van je opoe en opa Lagas hebben bij mijn weten een Teun en/of een Dirkje in hun gezin.

Met vriendelijke groet,

Cornelis V.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!