Met belangstelling de discussie van de heer Vierboet met de heer Witkwast gevolgd.
Wat mij het meest opgevallen is in uw film over Duindorp, is dat u de nieuwbouw in Duindorp volledig negeert.Vierboet stelt vast en vroeg in het verleden dan om een onderbouwd commentaar. Dat kreeg hij dit keer van Witkwast want:
M'n doelstelling was om juist het verleden naar boven te halen.Dat zou dan het eind van de discussie moeten zijn. Maar...... Vierboet stelt dan:
Mag ik dan zo vrij zijn vast te stellen dat uw film over Duindorp geen weergave is van het huidige Duindorp.Een vaststelling. Niet meer dan dat. Maar niet relevant want Witkwast beweert nergens het tegendeel. Er wordt immers ook niet beweert dat de dames Wessels thans nog snoep verkopen.
Dan maakt Witkwast maakt een vergissing door te schrijven
Ik ben niet langs de nieuwe gebouwen gelopen.Waarop Vierboet dan de conclusie trekt
U hebt daar naast en/of tegen de nieuwbouw aan moeten staan om die te kunnen maken. M.a.w. u doet de waarheid geweld aan.Niet relevant met betrekking tot de film. Het was immers niet de bedoeling de nieuwbouw te filmen. Als met “de waarheid geweld aandoen” bedoeld wordt dat Witkwast wel degelijk langs de nieuwe gebouwen gelopen is dat juist, maar dat niets met de film te maken maar met de discussie daarover erna.
Daar gaan we weer is dan de terechte opmerking van Spienet.
Einde van mijn analyse
Geen droom dit keer.