AVD
Gast
|
|
« Antwoord #150 Gepost op: 23-04-2007, 21:35:55 » |
|
116 man aanboord van een Hektrawler (veeeel Chinezen) Zijn dat er iet een beetje erg veel.....of zijn wij hier zo zuinig met bemanning (Skeleton Crew)?
|
|
« Laatste verandering: 23-04-2007, 21:37:57 door AVD »
|
Gelogd
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #151 Gepost op: 26-04-2007, 18:52:20 » |
|
Rinus N Weet jij wat er met de Annie B is gebeurt, hij ziet er uit of de 118 er overheen is gegaan Schub
|
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #153 Gepost op: 27-04-2007, 17:28:50 » |
|
hij heeft tegen een pijler van de westerschelde kering aan gezeten
Bedoel je de _Ooster_scheldekering Rinus ? De _Wester_schelde is nog open en zal ook wel niet dicht gaan (Haven van Antwerpen) Maar hoe kwam deze boot tegen de kering aan? Ver daarvoor ligt toch al een boeienlijn?
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #154 Gepost op: 27-04-2007, 19:58:43 » |
|
oosterschelde is het, en de schipper is toen in slaap gevallen.
Ik loop wat achter met mijn Schuttevaers en dat kwam nu goed uit: Weekblad Schuttevaer, nr. 8, 24 februari 2007 [http://www.schuttevaer.nl/Uploads/Files/WS08-2007.pdf] : Voorwaardelijke celstraf voor stuurman en schipper Z 28 na rammen stormvloedkering
MIDDELBURG De 26-jarige stuurman en de 31-jarige schipper van de Z 28 Annie-B beseften maar al te goed, dat ze bij de aanvaring met de stormvloedkering in de Oosterschelde aan de dood waren ontsnapt. De broers uit Kamperland moesten zich hiervoor verantwoorden bij de Middelburgse politierechter. De Raad voor de Scheepvaart ontnam eerder al de vaarbevoegdheid voor drie weken. Officier van Justitie M. Overmeer koos voor een symbolische straf: voor beide verdachten twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van een jaar. Raadsman A. den Hollander vond dat een goed voorstel. ‘Mijn cliënten zijn blij dat ze hier nog in de rechtszaal zitten’, zei hij. Politierechter G. van Unnik vonniste conform de eis. De stuurman was 29 april 2005 in slaap gevallen en hem werd verweten dat hij het wachtalarm niet had aangezet tijdens de nachtdienst. De schipper was volgens het Openbaar Ministerie nalatig geweest door zijn broer een te lange dienst te laten draaien en hij had verzuimd hem het wachtalarm te laten gebruiken. ‘Ik heb dertien jaar ervaring en ik ben ermee opgegroeid het wachtalarm niet aan te zetten. De verantwoording ligt bij de wachtsman’, zei hij. Die morgen zou de Belgische Z 28 in Colijnsplaat aanlanden. Zover kwam het niet, omdat de wachtsman rond zes uur in slaap viel en de kotter de stormvloedkering ramde. Terwijl de broers en een matroos binnen enkele minuten de pijlerdam wisten te bereiken, verdween het schip onder de Oosterscheldekering naar binnen. Even pitten De stuurman was bekend met de (wekelijkse) aanlooproute naar Colijnsplaat en stuurde, zoals gewoonlijk, met behulp van de automatische piloot. In de stuurhut was het warm en zittend op een gemakkelijke stoel viel hij vlak voor zonsopgang in slaap. De marifoon had hij op een (te) laag volume gezet. De sluismeester van de Roompotsluis zag het vissersvaartuig rechtdoor naar de stormvloedkering varen. Hij probeerde tevergeefs contact te krijgen en zag dat het schip tegen de kering voer. Even later dreef de Z 28 op haar kop in de vaargeul van de Oosterschelde en werd dezelfde dag nog geborgen. Het schip was zwaar beschadigd en zou nog steeds uit de vaart zijn. De verzekering heeft de schade aan de kering aan Rijkswaterstaat vergoed. Beide Zeeuwen zijn gedegradeerd tot matroos en varen nu op verschillende kotters. ‘We zetten nu wel het wachtalarm aan. Die fout maken we niet meer. We zijn blij dat we nog leven’, verzekerden de broers op de zitting. De officier hechtte er veel waarde aan de broers voor de rechter te dagen, omdat zij de scheepsramp onder de aandacht van de visserij wil brengen. ‘Deze strafzaak moet de hele visserij waarschuwen dat men onder alle omstandigheden alert moet zijn.’ Daarom was het volgens haar ook goed dat leerlingen van de Zeevaartschool in Vlissingen de strafzaak volgden. (AD)Ik vind het een ongelooflijk verhaal. Helemaal er onderdoor gespoeld!
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #156 Gepost op: 08-08-2007, 19:11:56 » |
|
mooi stukje rinus komt er ook een keer wat in praetje visserij gr willem
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #158 Gepost op: 17-01-2008, 19:08:25 » |
|
ANNELIES ILENA,GOED VOOR 7 MILJOEN KILO VIS
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #159 Gepost op: 17-01-2008, 19:09:34 » |
|
VERVOLG
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #160 Gepost op: 17-01-2008, 19:10:52 » |
|
VERVOLG
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #161 Gepost op: 17-01-2008, 19:12:05 » |
|
BRON KATWIJKSE POST gr willem
|
|
|
|
|
willem2
Gast
|
|
« Antwoord #163 Gepost op: 17-01-2008, 20:07:02 » |
|
ook goeie avond jan ja een poosje geleden maar ik kijk wel een paar keer in de week naar de berichten hoor dus ik ben wel op de hoogte jammer dat er niet zoveel meer te lezen is over de visserij in de katwijkse krantjes maar mischien komt het nog een keer gr willem
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|