Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
21-11-2024, 17:35:53
Nieuws:
http://jolybit.nl
De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.
Vraag en antwoord & Wie wat waar
Hoofdindex
Praatgroep Scheveningen
Schip Veronica kan naar Scheveningen!
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
[
2
]
3
Auteur
Topic: Schip Veronica kan naar Scheveningen! (gelezen 41820 keer)
schubbereet
Gast
Re: Schip Veronica kan naar Scheveningen!
«
Antwoord #15 Gepost op:
08-04-2008, 18:01:38 »
Ik heb in mijn bestanden nog een foto van radio Veronica gevonden.
Heb alleen geen idee waar die gemaakt is
Veronica_1.jpg
(63.23 KB, 572x552 - bekeken 2074 keer.)
dekzwabber
Schipper
radio maken is een Virus
«
Antwoord #16 Gepost op:
08-04-2008, 21:25:21 »
Lijkt op de scheeps sloperij in s'gravendeel
www.enterprise103.com
zeepaard
Schipper
Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!
«
Antwoord #17 Gepost op:
16-05-2008, 12:40:02 »
Hoi Aad Taal
Fam. van ons
Ik weet niet Aad of Arie van Dien op de foto staat?
veronica_met_een_zwager_erop.jpg
(40.5 KB, 640x437 - bekeken 2020 keer.)
«
Laatste verandering: 16-05-2008, 12:43:07 door zeepaard
»
Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
«
Antwoord #18 Gepost op:
16-05-2008, 17:54:27 »
Citaat van: zeepaard op 16-05-2008, 12:40:02
Hoi Aad Taal
Fam. van ons
Ik kan zowel Arie en of Giel niet vinden op de foto. Maar wel een leuke foto d'r staat zowat de hele crew van Veronica! Bull Verweij & Rob Out haal ik er wel uit.
Aad
witkwast
Schipper
«
Antwoord #19 Gepost op:
16-05-2008, 17:55:59 »
Herstel zittend op het dek in de rood geblokte overhemd is Giel
dekzwabber
Schipper
radio maken is een Virus
«
Antwoord #20 Gepost op:
16-05-2008, 17:57:16 »
Hoi Aad Taal
Fam. van ons
Moooooooooooooie foto Aai, zie een zootje bekende uit de radio wereld, waarvan er sommige helaas niet meer leven.
Maar om een paar bekende namen te noemen:Jan v Veen , Rob Out, Hans Mondt, de Bulletjes,Tom collins, Ad bouman, Siedse Gardenier,ja Helaas de schevenigers kan ik niet, ik was toen te jong he,maar de radio heeft me altijd getrokken.
Uit welk boek komt deze foto??, gezien de streep in het midden v/d foto.
Gr Adje
www.enterprise103.com
witkwast
Schipper
«
Antwoord #21 Gepost op:
16-05-2008, 23:39:03 »
Citaat van: dekzwabber op 16-05-2008, 17:57:16
Hoi Aad Taal
Fam. van ons
Moooooooooooooie foto Aai, zie een zootje bekende uit de radio wereld, waarvan er sommige helaas niet meer leven.
Maar om een paar bekende namen te noemen:Jan v Veen , Rob Out, Hans Mondt, de Bulletjes,Tom collins, Ad bouman, Siedse Gardenier,ja Helaas de schevenigers kan ik niet, ik was toen te jong he,maar de radio heeft me altijd getrokken.
Uit welk boek komt deze foto??, gezien de streep in het midden v/d foto.
Gr Adje
Inderdaad Adje zoals ik ook al beschreef bijna de hele crew, ik onwaar ook nog Giel Montagne in bruine trui naast de lucht koker. En volgens mij mar dat weet ik niet zeker licht Tineke languit op het dek. Wil Luikinga mis nog in het rijtje maar zie wel Kees van Kooten aan de reling staan.
«
Laatste verandering: 16-05-2008, 23:41:07 door witkwast
»
meester
Gast
«
Antwoord #22 Gepost op:
31-05-2008, 16:13:58 »
Voor jullie gezocht en gelezen mensen. Leen
Van lichtschip in de Duitse Bocht tot omroepstation voor de Scheveningse wal.
Nederland heeft thans twee omroepen: Radio Luxemburg en Radio Veronica." In die trant moet zich niet zo lang geleden een hoge Nederlandse functionaris hebben uit-gelaten. Dit „hooggeplaatste" grapje bewijst op zijn minst, dat de activiteiten van de commerciële radiozender, die op het ogenblik ter hoogte van Scheveningen dobbert, buiten de territoriale wateren en dus buiten bereik van de Nederlandse overheid, niet ongemerkt aan de luisteraars in Nederland voorbijgaan. Aan de hand van enquêtes schatte men onlangs het aantal van degenen, die de programma's van de drijvende zender geregeld volgen, op ongeveer vier miljoen. En de adverteerders zien er blijkbaar brood in.
De eerste periode van de Veronica-geschiedenis was overigens zo dilettantistisch en rijk aan overdrijvingen, dat maar weinig lieden vertrouwen hadden in het welslagen ervan. De chaos in en rond de organisatie was bovendien zo groot, dat zelfs nu, nadat de onderneming in rustiger vaarwater is beland, geschiedschrijving van die beginperiode alleen maar kan neerkomen op een mislukte poging tot ontwarring. Het begon al in oktober 1959, toen de oprichting van de „Vrije Radio-Omroep Nederland" werd aangekondigd. De initiatiefnemers waren een paar kopstukken van de pas opgerichte „Bond van vrije radiohandelaren en -importeurs", waarvan de opzet was gezamenlijk het hoofd te bieden aan de onder meer juridische moeilijkheden, gerezen rond de vrije import van radio-en televisietoestellen uit Duitsland. Leden van de nieuwe bond vonden, dat de heren Slootmans, Oswald en Lewin hun plan voor een varende reclamezender tot een bondsaangelegenheid probeerden te maken, en daar hadden ze bezwaar tegen. Waarop de heer Slootmans, voorlopig voorzitter van de bond en tevens bestuurslid van de V.R.O.N., het bestaan van verband tussen het een en het ander ontkende: het was louter toevallig, dat een aantal mensen zowel in de ene als in de andere organisatie zat.
Borkum_Riff.jpg
(9.29 KB, 263x207 - bekeken 1727 keer.)
aflossing.jpg
(27.14 KB, 288x376 - bekeken 2075 keer.)
meester
Gast
«
Antwoord #23 Gepost op:
31-05-2008, 16:15:36 »
Dat is tig jaar geleden zeker weten. Leen
veronica_gestrand.jpg
(18.95 KB, 418x266 - bekeken 1684 keer.)
Jan Jansen
Gast
«
Antwoord #24 Gepost op:
31-05-2008, 18:49:42 »
Citaat van: meester op 31-05-2008, 16:15:36
Maar we weten het nog als de dag van gister
K
dekzwabber
Schipper
radio maken is een Virus
«
Antwoord #25 Gepost op:
16-06-2008, 17:43:46 »
Citaat van: Leen Bal op 31-05-2008, 16:15:36
Dat was in maart 1974 dacht ik, ze hadden niet veel tijd, want op 18 april was het grote protest op het Malieveld,smitt kreeg hem voor die datum niet los, dus huurden ze de miamigo die weliswaar met een afgebroken zendmast dobberde, maar wel kon uit zenden en de centjes hard kon gebruiken.
Gr ADJE
www.enterprise103.com
jkleijn61
Gast
«
Antwoord #26 Gepost op:
17-06-2008, 20:10:58 »
Volgens mij was het 2/3 april 1973
dekzwabber
Schipper
radio maken is een Virus
«
Antwoord #27 Gepost op:
17-06-2008, 20:49:04 »
Citaat van: jkleijn61 op 17-06-2008, 20:10:58
Ja kan ook, ik weet wel:ik ging naar de boulevard om ff naar ut zeetje te kijken, maar moest het laatste stuk(Kruipende )afleggen, want de branding die er toen stond joeg het zand over de kust heen, dus laag bij de grond, en af en toe 1 oog open om niet verblind te raken, er stond toe windkracht 12 om een uur of 5 smiddags, heb het overleefd,want op de terugweg donderde een schoorsteen naar beneden,vlak na dat ik gepaseerd was(en het was gien Sinterkaas tijd toen
)dr zijn nog plaat en video opnamen in de running, met een stukje over deze stranding.
Als ik me niet vergis, moet er een video opname zijn getieteld:het Veronica Avontuur.
Intresse??, bezoek dan Museum Rockart, zekenstraat 42 Hoek v Holland.
Deze Expositi over Radio Veronica duurt nog tot 26 Juli 2008, en is geopend v Do tm Zaterdag v 13:00 tot 17:00 uur, en op Zondag de 1e v/d Maand.
Of kijk op
www.rockart.nl
Entree slecht 3.50 euries.
Gr Adje
«
Laatste verandering: 17-06-2008, 20:52:09 door dekzwabber
»
www.enterprise103.com
reuzekee
Gast
«
Antwoord #28 Gepost op:
21-06-2008, 01:55:14 »
Citaat van: dekzwabber op 17-06-2008, 20:49:04
Citaat van: jkleijn61 op 17-06-2008, 20:10:58
Ja kan ook, ik weet wel:ik ging naar de boulevard om ff naar ut zeetje te kijken, maar moest het laatste stuk(Kruipende )afleggen, want de branding die er toen stond joeg het zand over de kust heen, dus laag bij de grond, en af en toe 1 oog open om niet verblind te raken, er stond toe windkracht 12 om een uur of 5 smiddags, heb het overleefd,want op de terugweg donderde een schoorsteen naar beneden,vlak na dat ik gepaseerd was(en het was gien Sinterkaas tijd toen
)dr zijn nog plaat en video opnamen in de running, met een stukje over deze stranding.
Gr Adje
...
je kan toch wel teuge een beetje wind ...... omwaaien zal je iet .... met al dat gewicht in je schoenen
C. Bal
Gast
«
Antwoord #29 Gepost op:
27-06-2008, 23:00:49 »
Citaat van: Leen Bal op 31-05-2008, 16:13:58
Voor jullie gezocht en gelezen mensen. Leen
Van lichtschip in de Duitse Bocht tot omroepstation voor de Scheveningse wal.
Nederland heeft thans twee omroepen: Radio Luxemburg en Radio Veronica." In die trant moet zich niet zo lang geleden een hoge Nederlandse functionaris hebben uit-gelaten. Dit „hooggeplaatste" grapje bewijst op zijn minst, dat de activiteiten van de commerciële radiozender, die op het ogenblik ter hoogte van Scheveningen dobbert, buiten de territoriale wateren en dus buiten bereik van de Nederlandse overheid, niet ongemerkt aan de luisteraars in Nederland voorbijgaan. Aan de hand van enquêtes schatte men onlangs het aantal van degenen, die de programma's van de drijvende zender geregeld volgen, op ongeveer vier miljoen. En de adverteerders zien er blijkbaar brood in.
De eerste periode van de Veronica-geschiedenis was overigens zo dilettantistisch en rijk aan overdrijvingen, dat maar weinig lieden vertrouwen hadden in het welslagen ervan. De chaos in en rond de organisatie was bovendien zo groot, dat zelfs nu, nadat de onderneming in rustiger vaarwater is beland, geschiedschrijving van die beginperiode alleen maar kan neerkomen op een mislukte poging tot ontwarring. Het begon al in oktober 1959, toen de oprichting van de „Vrije Radio-Omroep Nederland" werd aangekondigd. De initiatiefnemers waren een paar kopstukken van de pas opgerichte „Bond van vrije radiohandelaren en -importeurs", waarvan de opzet was gezamenlijk het hoofd te bieden aan de onder meer juridische moeilijkheden, gerezen rond de vrije import van radio-en televisietoestellen uit Duitsland. Leden van de nieuwe bond vonden, dat de heren Slootmans, Oswald en Lewin hun plan voor een varende reclamezender tot een bondsaangelegenheid probeerden te maken, en daar hadden ze bezwaar tegen. Waarop de heer Slootmans, voorlopig voorzitter van de bond en tevens bestuurslid van de V.R.O.N., het bestaan van verband tussen het een en het ander ontkende: het was louter toevallig, dat een aantal mensen zowel in de ene als in de andere organisatie zat.
Leen die aflossing is door de sch 26 van mijn schoonvader Jan Groen, mijn zwager Arie staat op de voorplecht.
En krijg nou wat mijn schoonvader zit links op de Veronica, de man met die put op.
«
Laatste verandering: 27-06-2008, 23:03:11 door C. Bal
»
Pagina's:
1
[
2
]
3
« vorige
volgende »
Ga naar: