Jacobus……..
Jouw foto van de logger van onze opa Rog lost een jarenlang vraagstuk op!
Toen ik 7 jaar was kregen wij op school een handenarbeidopdracht. We moesten een foto meenemen en die inlijsten. Ik kreeg “de logger van opa Rog, vóór de oorlog” mee. Het resultaat zag er niet uit, maar volgens de achterzijde kreeg ik voor het werkstukje toch nog een 8-
Een kleine 60 jaar later, in 2003 of 2004, waren Rinus c.s. op zoek naar foto ’s voor de topic “Vissersschepen vanaf 1900 op Scheveningen etc.” De foto met lijst heeft al die jaren in diverse schoenendozen gebivakkeerd en werd, zoals dat heet, door mij welwillend en met inachtname van het copyright (sic) ter beschikking gesteld. Destijds moesten foto’s per post naar Johan worden gezonden, die ze scande en plaatste; tegenwoordig scannen we het ff zelf snel. De foto kwam niet op de topic terecht, hij was wazig (ik begrijp nu waarom ik juist deze foto van thuis meekreeg) en vooral...... het nummer viel niet te lezen. Ik herinner me nog, dat Zier met een loep vergeefs heeft geprobeerd zou hebben het nummer te ontcijferen.
Nu, wéér 8 jaar later, lost jij in één klap dat raadsel op…… geen twijfel meer mogelijk! SCH-132!