Met verbazing en met beheerste irritatie heb ik de beide teksten van ene Piet Spaans gelezen.
Teksten welke zeer belerend en vrij negatief overkwamen, ofschoon hij zelf dit blijkbaar niet heeft ingezien.
Bovendien vindt hij zichzelf erg belangrijk en komt hij erg zelfingenomen over.
Maar wie is eigenlijk deze Piet Spaans?
Ik ken hem niet en heb, gezien zijn reacties, ook totaal geen behoeften om hem te leren kennen.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd; ook ik ben maar een mens.
Maar volgens mij is deze site in het leven geroepen om elkaar te helpen en kan men vragen stellen met betrekking tot het wel en wee van hetgeen zich ( ooit ) in Scheveningen heeft afgespeeld.
In eerste instantie had ik totaal geen behoeften om te reageren, echter daar dit een "open" site is, wil ik toch een en ander stevig kwijt.
Ten eerste: waarom zou ik jou moeten vertellen waarom ik mijn vraag heb gesteld
?
Ten tweede: uit jouw antwoord blijkt overduidelijk dat je niet in staat bent om vragend te kunnen lezen. Als ik op een Scheveningse site informatie over omgekomen zeelui en hun schepen vraag, lijkt het mij toch voor de hand te liggen dat ik hierbij over Scheveningse zeelui en hun schepen spreek. Als ik informatie over zeelui etc. uit Ijmuiden, Zoutkamp etc. had willen hebben, dan had ik dit zeer direct genoemd en mij niet tot deze site met deze vraag gericht.
Ten derde: wat had je gedacht ?
Ten vierde: nu gaat Piet Spaans op de komische toer verder en gaat mijn vraag vergelijken met erwten in een pan. Als je dan zo leuk wilt zijn, had dan iets origineels gekozen. Ik denk bijv. aan haringen in een ton!!
Maar misschien wil je wel een recept voor het maken van erwtensoep; kan je altijd krijgen.
Ten vijfde: wat geeft jou het recht om te oordelen over mijn onduidelijke studie of fake-verhalen?
Ten zesde: wat heb ik te maken met die drie meisjes studerend aan de Haagsche Hogeschool en met Willem Willems? Totaal, en ik herhaal voor alle zekerheid, totaal niets. Niets, niets en nog eens niets!!
Overigens kan ik volledig begrijpen dat deze Willems nooit heeft reageerd op jouw schriftelijke reactie. Wat een zelfingenomenheid toon je hier!!.
Ten zevende: het stukje over jouw opa. Laat ik heel duidelijk zijn. Ik heb hier niet om gevraagd en zie dan ook totaal het nut van dit gedeelte niet in. Sterker nog. Ik ben geen Scheveninger maar ruim 40 jaar getrouwd met een rasechte Scheveningse. Ik mag best zeggen dat ik het wel en wee van de Scheveningers aardig ken en ik weet dat ook in mijn schoonfamilie zich zo'n dergelijk drama heeft afgespeeld. Ook ik weet dat het vroeger niet zo'n goede tijd was in Scvheveningen met veel armoede en veel gebroken gezinnen. Dus bespaar mij verhalen zoals jij deze zo nodig moet beschrijven.
Ten achtste: maak je vooral geen zorgen over de kwaliteit van mijn onderzoek. Wat ik tot op heden heb gedaan, zit voor 100% goed en onderbouwd in elkaar.
Vermoedelijk ben je de 60 gepasseerd. Van zo'n iemand mag je dan best verwachten dat hij weet wat hij schrijft en niet zomaar ongenuanceerd met kreten en misplaatste vooroordelen komt.
Jammer, je hebt een grote kans laten liggen. Je had een normaal antwoord kunnen geven of mij via mijn mailadres kunnen benaderen met jouw vragen. Dan had ik deze vermoedelijk - mits de toon nornaal was gesteld, allemaal willen beantwoorden.
Nu heb ik hier geen zin meer in.
En natuurlijk wil ik ook Jan en |Henk bedanken voor hun uitgebreide dankbetuiging.
Herman
En misschien kan Cor even aangeven hoe ik op zijn site kan komen, bedankt.