|
viking
Gast
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 01-06-2009, 21:40:48 » |
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 17-06-2009, 07:24:25 » |
|
Witkwast. Het verhaal klopt niet helemaal.
Engelse wal en een uurtje stomen maakt wel een verschil van ruim 80 mijl. Of zie ik dit verkeerd. vreemdeling
een beetje late reactie,maar komt daar door mischien weer opgang voor al de duidelijkheid,men sprak over,onder Engeland=Engelsekust en Engelsewal=is hier voor de kust.tussen de 30 en 50 mijl,daarna ging men met de zinkvleet nog naar het Kanaal,dit was in de nateeld gr:Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 18-06-2009, 19:31:14 » |
|
Cor, 30 tot 50 mijl klopt beter als een "uurtje "stomen. Anderen vermelden dat ze diverse vuurtorens zagen slaan. Komt ook beter over, want de vuurtoren van Scheveningen was 30 mijl zichtbaar.. Voor de oorlog diverse malen gezien dat op zondagmiddag loggers binnen kwamen waarvan de bemanning nog aan het steuren" waren of bezig waren aan het dichtslaan van de kantjes aan dek. Hadden dus zondagmorgen pas de rest van de vleet van zaterdag ochtend scheep.
vreemdeling
Hoi vreemdeling klopt helemaal zagen ook diverse lichten slaan heb zelf op de sch-333 meegemaakt dat we op zaterdagmorgen al steurende binnen liepen,dat Ariebaas aan de kant met een losploeg klaar stond,de losploeg het van ons overnam ( werd later van de besomming afgetrokken ) was met Jochem Knoester Ai de Bom was stuurman groetjes Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
JaapvD
Gast
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 18-06-2009, 21:13:08 » |
|
We hebben met de VL 89 wel eens 2.5 uur uitgestoomd(Waterweg) en toen schot is te boord ,, Goed weg 8 mijltjes per uur reken maar uit . grts Jaap
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 18-06-2009, 21:24:47 » |
|
We hebben met de VL 89 wel eens 2.5 uur uitgestoomd(Waterweg) en toen schot is te boord ,, Goed weg 8 mijltjes per uur reken maar uit . grts Jaap Hoi Jaap denk dat daar in de laatste jaren van de vleet visserij het z.g.n weekenden is ontstaan.je misten dan in die week 1 visnacht, maar s,maandags was je zo weer op je stek gr.Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 20-06-2009, 07:46:40 » |
|
vreemdeling leuk eens een verhaal van de anderekant,voor ons was het altijd maar de boordvuren in de gaten houden en eventueel met de lichten hem er op atent maken en dan s,nachts afwachten wat je scheep haalden hoe zuidelijker je zat hoe meer problemen, ook de windrichting speelde daar in een rol ( bij oost of westen wind lag je als het waren dwars met je vleet in de vaarrichting van de passerende schepen ) gr:Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 20-06-2009, 14:26:24 » |
|
vreendeling er werden onder de engelsewal vaak van die z.g.n spokken gedaan heriner me nog op de sch-32 dat we ruim 15 last vingen en dachten onder het bakje doen lekker vers houwen en naar huis.mis was de prijs van de verse te laag ,dus JJ zei steuren maar,om 4 uur met een dek vol vis gewoon weer schieten.waren van die dagen dat de oude matrozen gelijk kregen met der opmerkingen s,avonds tegen de jongens van, joy geet leggen ze hebben gien belletjes gr Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 20-06-2009, 17:50:03 » |
|
cor, De Sch.32 was toch een A.T. logger. Wat had J.J. dan te vertellen ?
Vreemdeling
weet niet hoe dat precies zat maar wij vaarden voor JJ Nico de Niet was schipper Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Cor
Gast
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 20-06-2009, 18:00:11 » |
|
vreemdeling wat me nog wel is bijgebleven is dat toen Nico kwam vragen of ik bij hem wilden varen,hij de sch-39 zou krijgen,maar daar later problemen mee waren z,n broer Piet was stuurman gr Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 20-06-2009, 18:03:07 » |
|
Sch.32 was inderdaad van A.T en bij Sch.32 staat ook dat Nico de Niet in 1963 de Schipper was. Dus wat J.J. daar mee in te brengen had. Ikke nietteweten Gerard.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|