|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #663 Gepost op: 20-06-2011, 20:11:12 » |
|
Ik heb dit voor je gevonden Cor, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Grt.
Rode beryx, echte beryx, roodbaars / SLIJMKOPPEN Splendid alfonsino (En), Sudlicher Kaiserbarsch (D), Alfonsino besugo, besugo Americano (E), Beryx, Beryx long (F), Berice rosso (I), Roodbars (Nl) . Slank beryx (Afr), Pragt-beryx (Da), Slender alfonsino (En), Fagursekur (Is), Kinmedai (J), Alfonsino comprido (Moz-E), Slender beryx (NZ) De roodbaars is wereldwijd in tropische wateren te vinden, met uitzondering van de noordoostelijke Grote Oceaan en de Middellandse Zee. Hij kan tot 70 cm lang worden. De dieren leven in scholen in de diepere wateren aan de rand van het continentale plat, meestal op een diepte van 180 tot minstens 1300 m. Vaak zwerven ze in de buurt van riffen en rotsen rond en houden zich daarbij bij voorkeur bij de bodem op. ’s Nachts zoeken de roodbaarzen de bovenste waterlagen op. De jonge dieren leven op verschillende waterdiepten. De soort voedt zich met kleinere vissen, kreeftachtigen en koppotigen. Hun schubben dragen stekels en voelen daarom erg ruw aan. Na hun dood wordt het hele lijf roodachtig. Roodbaarzen worden vaak door diepzeevissers gevangen. Het vlees komt bevroren in de handel en wordt gekookt, gestoofd of gebraden genuttigd.
|
|
|
|
|
reuzekee
Gast
|
|
« Antwoord #665 Gepost op: 21-06-2011, 16:05:07 » |
|
was toch koolvis waar de duitsers gek op waren en die ijmuidense schepen vaak in Duitsland aan de wal brachten
.... Inderdaad ook vele scheveninge vissers schepen deden vaak Cuxhaven .... een voorbeeld een van mijn ooms, Piet Visser, heeft lange tijd, ik denk voor frank vrolijk, Cuxhaven aan gedaan .... resultaat is dat hij met een duitse is getrouwd ... dus met mijn tante Edit. Was destijds vreemd ... trouwen met een duutse.? .
|
|
|
|
|
|
|
|
De spienet
Gast
|
|
« Antwoord #667 Gepost op: 21-06-2011, 18:11:17 » |
|
bedankt cor mijn zoon op de go 1 had eens paar van deze visjes liggen en toen vroegen ze de naam van die vissen aangezien ik ze wel eens gezien had in de caraibse zee wist ik dat het kaiserfisch was ze hebben nooit gelooft maar nou dank zij jou heb ik mijn zin groet.henk
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #668 Gepost op: 21-06-2011, 18:11:40 » |
|
Dan Zal ik het nog makkelijker maken Cor. Volgens het online woordenboek is de vertaling voor Racasse du Nord het volgende. Vertaling van rascasse du Nord, FR>NL In de praktijk: FR: rascasse du Nord NL: noorse schelvis FR: rascasse du Nord, grande sébaste, sébaste, sébaste atlantique, rascasse de Norvège NL: roodbaar
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #669 Gepost op: 21-06-2011, 18:15:09 » |
|
bedankt cor mijn zoon op de go 1 had eens paar van deze visjes liggen en toen vroegen ze de naam van die vissen aangezien ik ze wel eens gezien had in de caraibse zee wist ik dat het kaiserfisch was ze hebben nooit gelooft maar nou dank zij jou heb ik mijn zin groet.henk
Gooi het maar in m`n pet Henk, als je op internet gaat zoeken naar Kaiserfisch, krijg je deze afbeelding te zien en die lijkt in de verste verten niet op een roodbaars
|
|
|
|
|
vink
Gast
|
|
« Antwoord #671 Gepost op: 21-06-2011, 19:36:57 » |
|
TEUN WAS MENT VISSER EEN BROER VAN PIET RV