C. Bal
Gast
|
|
« Gepost op: 12-07-2009, 17:09:02 » |
|
Wie heeft er meer info over mijn vader en moeder
Willem Bal * 6 dec 1913 getrouwd met Elisabeth Pronk * 19 aug 1916 op 24 nov 1937
Cor Bal
|
|
|
|
|
|
|
jaak
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 26-07-2009, 22:38:16 » |
|
Bericht in de Scheveningsche Kerkbode van toen: Getrouwd op Woensdag 24 Nov. 12 u. O.Kerk door ds. Stolk: Willem Bal, Zeezwaluwstraat 15B, en Elisabeth Pronk, Kotterstraat 33. Toekomstig adres Vijzelstraat 78. Groet, jaak.
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 10-08-2009, 22:08:00 » |
|
Cor,
dat is ook toevallig...je tante Dee en ome Daan woonden op 35/37 37 was de garage
en tante Jans en ome Piet op 39 in de kotterstraat...weet niet of dat ook al in 1937 het geval was
was effe nog niet geboren...maar vind het wel toevallig dat je moeder, ze was toen nog thuis neem ik aan
vlak naast haar 2 zusters woonden.heb dat nooit geweten ook nooit gehoord.
gr.Dicky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 19-10-2009, 17:48:19 » |
|
Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen. Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat. Gerard
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 19-10-2009, 18:22:38 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 19-10-2009, 20:11:28 » |
|
Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Hallo Leen, Dee en Daan Verhey waren mijn oma en opa,dan moet jij een neef van mijn vader zijn, zijn naam was Mink ik herinner mij een zus van mijn opa...tante Jaan of Sjaan...dacht dat zij op de zeekant woonde? mijn opa en oma hadden inderdaad een garage beneden...op nr.37 zij hadden vroeger een vistent op het kamperfoelieplein...heeft mijn Vader nog gestaan...en ze verkochten vis in Delft...met de tempo. gr Dicky
|
|
« Laatste verandering: 19-10-2009, 20:13:09 door Dicky »
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 19-10-2009, 20:20:37 » |
|
Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen. Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat. Gerard
Gerard, vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto. gr.Dicky
|
|
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 19-10-2009, 20:24:54 » |
|
Gerard, vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto. gr.Dicky Graag gedaan Dicky. Gerard,
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 19-10-2009, 21:32:36 » |
|
Gerard, vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto. gr.Dicky Dicky en de bekende dakgoot
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 20-10-2009, 12:09:58 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 20-10-2009, 12:21:48 » |
|
Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Hallo Leen, Heb net het stukje gelezen bij ...ik heb een vraag...ik zat verkeerd bij tante Jaan jouw Moeder heb ik uiteraard niet gekend..ben eind 1946 geboren...maar wel over gehoord een zusje van jou wel iets ouder dan ik...ben helaas haar naam kwijt heeft mogelijk met mij op de huishoudschool gezeten...zij woonden in het weeshuis op de scheveningse weg...ben daar wel eens geweest maar het kan ook zijn dat zij met mijn nichtje Corrie...die bij mijn oma woonden omging...dat weet ik niet meer. Gr .Dicky
|
|
|
|
|
|
|