Jan Jansen
Gast
|
|
« Gepost op: 24-07-2009, 12:53:55 » |
|
Om de topic Herinneringen aan Duindorp niet te laten "vervuilen", maar er toch op wil reageren een aparte topic opgezet.
Herinneringen aan Duindorp, een prachtige topic, waar ik met plezier het levensverhaal van de pioniers volg. Ik hoop dat er nog veel stukjes komen.
K
|
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 24-07-2009, 13:08:13 » |
|
Leuk om je reactie te lezen, Karel. Ik hoop mét jou dat het een goeie en vooral positieve topic wordt. Ik heb gelukkig (als PB-tjes) al meer spontane reacties ontvangen.
Groetjes,
Piet
|
|
« Laatste verandering: 24-07-2009, 15:14:39 door Piet Es »
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 24-07-2009, 17:30:42 » |
|
Dat gaat over m'n moeder.! Die heeft wat af "ebreejen" in d'r leven. Leuk stukje Piet zoals trouwens ál je verhalen.! Ik dacht de dracht al te herkennen Anneke, volgens mij, heb ik deze dracht ook gedragen in de aqua jutter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 24-07-2009, 22:54:09 » |
|
Leuk Anneke, om die foto van je moeder - Jans Vink - bij het artikel te plaatsen. We hadden een goede band met elkaar en ze was mij erg dierbaar. Kijk, en wat betreft het plaatsen van die foto: dit heet nou een mooie topic opbouwen met z'n allen!
Groetjes,
Piet Spaans
|
|
« Laatste verandering: 24-07-2009, 22:57:35 door Piet Es »
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 25-07-2009, 18:48:36 » |
|
Beste mensen,
Met mijn drie artikelen over Geertje heb ik mijn bijdragen aan de topic Herinneringen aan Duindorp nu definitief afgesloten. Het is thans aan anderen - dus aan jullie, Duindorpers en oud-Duindorpers - deze topic aan te vullen op de manier zoals jullie zelf denken dat te moeten doen. Ik hoop dat we met deze topic het beeld van en over Duindorp een goede wending zullen kunnen geven. Doe jullie best zodat wij er met elkaar te zijner tijd trots op terug kunnen zien. Met vriendengroet.
© Piet Spaans historisch publicist en auteur Den Haag 2009
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 26-07-2009, 07:53:53 » |
|
Beste Aad,
Dank voor je sympathieke reactie. Nee hoor, de irritatie ligt nu achter mij. Ik heb je een uitvoerig PB gestuurd waarin ik op een aantal zaken nader ben ingegaan. Ik vond het beter, dit wat in de luwte te bepraten. Verder een fijne vakantie en veel leesgenoegen!
Groetjes,
Piet
|
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 26-07-2009, 11:19:31 » |
|
Hoi Karel,
Vreemdeling moet nog 80 worden maar leest m.i. wel wat ál te selectief. De twee gebroeders waarop de betrokkene doelt heetten overigens zonder enige twijfel Jacob en Pieter Roeleveld. Ik heb namelijk op de hoek van de d'Aumeriestaat gewoond, vlak naast datzelfde erf van Roeleveld. Pieter Roeleveld trouwde alsnog op latere leeftijd - na de oorlog - en woonde in de Stevinstraat. Cornelis was de vader van Jacob en Pieter. Een Maarten blijkt helemaal niet in beeld in de familie en/of rederij.
In 1900 kende men een reder A.C. Roeleveld met in het bezit een logger en twee bomschepen en daarnaast een andere reder (naar aangenomen mag worden de zoon) met de naam C. Roeleveld die twee bomschepen bezat. In 1913 was alleen deze C. Roeleveld overgebleven die toen o.a. al de logger SCH 77 'Albatros' in bezit had.
Bij de oudere eigendomsgegevens van de rederij komt ook uitsluitend de naam C. Roeleveld steeds naar voren. De eerdergenoemde broers hebben, naar mag worden aangenomen, in de dertiger jaren van de vorige eeuw de leiding van de rederij van hun vader Cornelis overgenomen. Als zondanig heb ik - en óók anderen bij wie ik navraag deed - de beide heren Roeleveld persoonlijk gekend. Ik kan mij hun beeld nog haarscherp voor de geest halen. Vreemdeling haalt hier blijkbaar enkele dingen door elkaar en legt daardoor verkeerde verbanden. Kan gebeuren als je wat ouder bent, toch....?
Groetjes,
Piet
|
|
« Laatste verandering: 26-07-2009, 16:21:28 door Piet Es »
|
|
|
|
|
|
Jan Jansen
Gast
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 26-07-2009, 17:48:38 » |
|
Jan Jansen bedankt voor uw reactie of moet ik Karel Kleyn zeggen. De naam en persoon komen mij erg bekend voor.
Mag je helemaal zelf weten. Jan Jansen is uit een geintje ontstaan toen dit Forum opgericht werd in 2004.
Er komen meer mensen met dezelfde achternaam op dit forum, maar geen directe familie. Mogelijk wel van een paar generaties terug, want mijn vader had heel veel nichten en neven.
K
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|