Nog even over die krant(en), daarna over het artikel.
en dat komt in een krant die zelf niet zuiver was op de graat???
Een welgemeend advies aan allen die (ook) zo denken: niet lezen die krant!
Een krant is natuurlijk nooit 100 % fout geweest, ze zal ook goeie stukjes hebben geplaatst en dat vandaag de dag nog doen.
Ik lees de Telegraaf inderdaad niet, het is niet mjn (soort) krant. Het is wel de grootste en belangrijkste/invloedrijkste krant van Nederland.
Met die regionale bladen is het moeilijker. Veel mensen weten niet dat ze tot het Telegraafconcern behoren. Ook daar was/is natuurlijk niet 100 % 'fout'.
Je hebt meestal ook geen keus. Hier in Den Helder is maar eeen lokaal dagblad, de Helderse Courant, onderdeel van het NHD, onderdeel van HDC Media, onderdeel vanhet Telegraafconcern. Daar heb ik dus wel (noodgedwongen?) een abo op.
Heb net het stukje van Piet Spaans van zaterdag 26 maart 2011 vluchtig gelezen. (Het onderwerp heeft niet echt mijn interesse). Ik heb de indruk dat de inhoud al hier en elders besproken is (Google maar eens op 'spionagelogger').
Daarom plaats ik het hier niet, is ook vrij veel werk en wellicht zou Piet/NHD enz. dat ook niet aardig vinden (auteursrecht e.d.).
Geinteresseerden kan ik evt. scans sturen.
Piet kan het zelf natuurlijk wel hier plaatsen, hij heeft de tekst wrs al in ASCII beschikbaar en dan is het weinig werk het hier ook te plaatsen (met een verwijzing naar de oorsrpongkelijke publicering).
Zoals gezegd heb ik de indruk dat er niets nieuws instaat t.o.v. het hier eerder geplaatste.
Steekwoorden: vissersboten met (niet op de monsterrol staande) V-mann-nen als spion/marconist aan boord tijdens WO II; de rol van Friedrich Carl Heinrich Strauch; rederij v/h Frank Vrolijk (SCH) en rederij Leendert Parlevliet en Zn (IJM) met NSB-eigenaren; Stauch's aktiviteiten binnen red. Frank Vrolijk in WO II; Pieter Grootveld en de V-Mann a/b/ van de KW 110 overmeesterd en naar Engeland gebracht; Piet gaat door met het onderoek en vraagt tips.