|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #467 Gepost op: 03-06-2012, 13:25:04 » |
|
In aansluiting op Gerard verhaal Nieuwe Haring is eigenlijk zeer jonge Haring waarvan het geslacht nog niet van bepaald is. Het is net als vee en gevogelte het zijn zeer jonge dieren die op jeugdige leeftijd het malste vlees hebben. Maar mijn mening is anders wat betreft uien op nieuwe Groen Haring, die laat ik zo heerlijk zacht naar binnen glij'en. Uiteraard zonder uien moet wel de haring proeven en geen ui.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zier
Schipper
wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere
|
|
« Antwoord #471 Gepost op: 04-06-2012, 10:39:25 » |
|
witkwast je heb gelijk hoor,het water van de noordzee is zouter als de pekel van de emmertjes. ik heb het jaren geleden is geproeft,ik had emmertjes gehaald bij de walvis en die waren nog niet ingevroren,ik zou ze thuis in vriezen,nou ik heb er 1 ingevroren en die andere heb ik bedeen koud gemaakt,die haring was rel vers iets aan de vlouwe kant maar wel lekker,maar als je 6 weken geen vreten gehad heb is knoraap ook lekker. daarom liet ik ze ook atijd ontdooien in de koelkast en 24 uur in de koelkast staan dan waren ze lekker hartig. maar tegenwoordig ben ik een beetje lui dus haal ik ze schoongemaakt maar moet ik er wel voor naar vlaardingen.
en wat uien betreft och........wat zel ik er van zege.....een goede haring waar niets aan mankeerd eet je zo....en een haring die iets te verbergen heb ja daar gooi je dan een kwak uien op....der zijn er die gooien er augurken bij ...het leg er maar aan hoe gestoord ben je.
ze moze maar naar de rechter gaan,en met een kort geding uitspraak vragen,as die dan zeit van met ui kenne we aldoor lekker teugen de draad in gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De spienet