|
|
|
|
|
demarico
Gast
|
|
« Antwoord #440 Gepost op: 06-03-2012, 15:32:32 » |
|
Hallo J.H. kom is over de brug met wat foto's alleen maar vragen maakt ons nieuwsgierig gr.Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #442 Gepost op: 07-03-2012, 18:31:22 » |
|
nee jan ,geen vriesinstalatie gewoon net als een zijtrawler met ijs,het enigste was dat de keeen liepen door tot onderdeks de zijschotten en dat was altijd een ramp. daar door moest je de trechter altijd recht voor de kee hebben voor de goot en dan moest je der ook nog ijs in gooien en als de kee beina vol was ook je slijs der nog in. zier
Zier zo iets.
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #444 Gepost op: 07-03-2012, 18:56:41 » |
|
ne cor dit is de 54 waar het van dek af op het werkdek komt,hij leg te pakken of te pompen. zier
O.K Zier
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
|
Doggersbank
Gast
|
|
« Antwoord #447 Gepost op: 29-04-2012, 20:00:16 » |
|
Hallo Bert,
Hierbij de gegevens van het schip. Gr, Jan.
IJM 323 WALVISCH Scheepsexploitatie Maatschappij De Marezaten. Stoomtrawler (driftertype) Bouwjaar -1917 Scheepswerf -Wed J. Boot te Woubrugge Machinefabriek - Bruto tonnage -144 brt. Lengte - Breedte - Holte - Motor -stoom PK -pk.
1917-gebouwd voor Scheepsexploitatie Maatschappij Velsen te IJmuiden. IJM 323 ROBBERTA 1918-verkocht aan Scheepsexploitatie Maatschappij De Marezaten. IJM 323 WALVISCH 1944-is tijdens een bombardement op IJmuiden in de vissershaven gezonken. 1945-gelicht en verkocht naar de sloop.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
|