|
kleindochter
Gast
|
|
« Antwoord #706 Gepost op: 01-02-2013, 11:03:59 » |
|
Ligt er ook weer aan in welk pensioenfonds je zit,de metaalsector gaat zelfs met 6,5% korten,abp 0,5%e.e.a hangt ook weer samen met de dekkingsgraden van de pensioenfondsen. Het PFZW Stond op een dekkingsgraad van 101% op31-12-2012 die gaan dus pas korten aan de hand van 31-12-2013,dus als die onder de 100% is gaan ze in 2014 ook omlaag.
|
|
« Laatste verandering: 01-02-2013, 11:12:07 door kleindochter »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #711 Gepost op: 01-02-2013, 15:54:46 » |
|
Het wordt constant anders geformuleerd. Toen ik begon te werken moest ik gaan betalen voor de VUT voor oudere werknemers die er dan eerder uit konden gaan. Tegen de tijd dat ik er uit kon werd het afgeschaft. maar ik heb wel me hele leven eraan betaald. Nu wordt ik gekort op m'n pensioen en ik moet gaan betalen voor de jeugd en dat laatste snap ik niet onze generatie moest betalen v/d ouderen en nu moet ik betalen voor de jongeren.
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #712 Gepost op: 01-02-2013, 16:00:23 » |
|
Rinus, kan je geen aparte topic PENSIOEN MAKEN En welke advocaat wil zich voor ons ouderen belangeloos inzetten dit is pure diefstal.
|
|
|
|
|
|
|
|
A.Oosterbaan
Gast
|
|
« Antwoord #714 Gepost op: 01-02-2013, 17:31:30 » |
|
Ja Zier we zitten nog wel goed 104.5% dekkingsgraad maar wel in een crisis situatie. Ultimate Forward Rate (UFR) bij de berekening van pensioenverplichtingen. De UFR maakt de berekening van die verplichtingen minder gevoelig voor schommelingen en mogelijk verstoorde omstandigheden op de financiële markten. Het kompas waarop pensioenfondsbesturen varen wordt hierdoor stabieler.Daar mag de fondsen voor een jaar een 4 tot 5% bij rekenen dus het kan wel zo wezen dat ze er volgend jaar er weer afgetrokken worden. Groetjes Arie
|
|
|
|
|
|
|
|
Cloggy
Scheepsjongen
|
|
« Antwoord #716 Gepost op: 02-02-2013, 07:33:49 » |
|
Klaas bedoel denk aow dat is hier old age pension mijn pensioen die ik in Holland had heb ik met pijn en moeite over late hevelen hier naar toe in 2004 waar ik nou lekker van ken genieten, tot datte ze hier gaan legge sleutelen dus
Maart
Ja ik bedoel de AOW Maart, ik heb je email beantwoord. Al deze aftrekkingen waar men hier over praat hebben geen betrekking voor ons omdat de AOW direct naar je Engelse bank rekening worden gestuurd in een bruto bedrag zonder aftrekkingen. Je moet het wel opgeven voor de Engelse belasting hier.
|
|
|
|
|
|
|
|
kleindochter
Gast
|
|
« Antwoord #718 Gepost op: 02-02-2013, 11:40:44 » |
|
Geld hetzelfde voor Belgie,je krijgt hier je bruto aow uit ned. en betaalt de belastingen in Belgie.
Ik krijg ook meer en meer de indruk dat de pvda het voor het zeggen heeft in Ned.Rutte laat zich helemaal inpakken.Nu weer met de sns bank en de ned. belastingbetaler moet 't weer ophoesten.
|
|
|
|
|
|
|
|