De ijsbeer
Gast
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 02-08-2011, 17:28:44 » |
|
Hallo mensen,
Café De Ijsbeer is het café dat van mijn opa is geweest, mijn opa heette Willem Thijsse en in die tijd was het een goed lopende zaak. Iedereen flaneerde door de streat en het was zien en gezien worden. Later heeft mijn opa deze zaak verkocht en is een strandtent begonnen tussen de Keizerstraat en lijn 11, strandtent in de Branding, en dat was zo een beetje rond de jaren 54. Op die strandtent ben ik groot gebracht. Ook heeft mijn opa nog een bedrijf gehad in de Zeilstraat voor het bevoorraden van strandtenten. Na deze strandtent is mijn opa een frietzaak begonnen an het eind van de boulevard. Na jaren deze zaak gehad te hebben is mijn opa overleden en heeft mijn oma deze zaak weg gedaan. Dit is zo een beetje wat ik jullie kan vertellen, maar o, wat zijn die verhalen mooi die mijn moeder, Ali Thijsse, mij vertelde. Nou groet van de kleinzoon van Opa Thijsse, Wimpie......
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 02-08-2011, 19:42:01 » |
|
Dat is toch die zaak bij de koppes, naast de redingsbrigade Dan was je opa toch ook familie van Piet Thijsse van de Schokkerweg?
|
|
|
|
|
|
|
roker
Schipper
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 02-08-2011, 20:39:46 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
joke van dalen
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 21-06-2013, 13:07:00 » |
|
Hallo, De heer F.Alter is wel degelijk verraden door eenNS er die tenover hen woond.Hij is naar kamp Mauthaussen overgebracht.Zijn vrouw kreeg enkel weken nadien een brief van de Duitsers dat hij aan longontsteking overleden was? iK weet dit uit de eerste hand,want mijn moeder was erbij toen de heer Alter gearresteerd werd!Zij werkte bij de fam.Alter. dus, meneer Bal, het is beslist geen valse beschuldiging.
|
|
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 21-06-2013, 16:05:28 » |
|
Hallo mensen,
Café De Ijsbeer is het café dat van mijn opa is geweest, mijn opa heette Willem Thijsse en in die tijd was het een goed lopende zaak. Iedereen flaneerde door de streat en het was zien en gezien worden. Later heeft mijn opa deze zaak verkocht en is een strandtent begonnen tussen de Keizerstraat en lijn 11, strandtent in de Branding, en dat was zo een beetje rond de jaren 54. Op die strandtent ben ik groot gebracht. Ook heeft mijn opa nog een bedrijf gehad in de Zeilstraat voor het bevoorraden van strandtenten. Na deze strandtent is mijn opa een frietzaak begonnen an het eind van de boulevard. Na jaren deze zaak gehad te hebben is mijn opa overleden en heeft mijn oma deze zaak weg gedaan. Dit is zo een beetje wat ik jullie kan vertellen, maar o, wat zijn die verhalen mooi die mijn moeder, Ali Thijsse, mij vertelde. Nou groet van de kleinzoon van Opa Thijsse, Wimpie......
Deze toch Wimpie
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 21-06-2013, 16:42:20 » |
|
ja hij stond op palen
Klopt Rinus.
|
|
|
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 21-06-2013, 21:38:33 » |
|
Op de laatste afbeelding is ook weereens tezien hoe laag het strand toen was. Of de Boulevard hoog was.
Ja daar sprong je niet zo maar vanaf Aad.
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 20-11-2014, 11:17:05 » |
|
1955 Keizerstraat 30, café-restaurant De IJsbeer (cafetaria De IJsbeer)
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 20-11-2014, 11:46:05 » |
|
1962 Keizerstraat 30, café-restaurant Keizerskroon van H.B. Olie-Middendorp