Nou dat zijn wel heel aardige (soms toch wel wat vreemde) idee'tjes maar gelukkig ziet Rinus.N het toch nog wel zitten, nou dan zie ik er ook wel een paar van zitten. Behalve piraterij voor de kust van Scheveningen!!? Maar haring overnemen door een "jager"zou best kunnen Zeepaard.
Ook B@rtW. met de dominee of dokter aan boord brengen zou
zeker kunnen, omdat mijn vader rond 1927 op het zeilende HKS De Hoop samen met Jan de Hartog o.a. de roeiers waren (foto's van hen zal ik nog plaatsen). Alleen snap ik echt niet waarom die ééne roeier naar beneden kijk, het zal toch niet zo'n glasbodem boot zijn om de scholen vis op te sporen?
Al met al ben ik best blij met jullie reacties, dus bedankt en het blijft waarschijnlijk een raadsel. Maar dat is met veel schilderstukken, wat de 1 ziet
, ziet de ander
niet.
Ik vermoed ook dat ik misschien als jongste reepschieter en assie wipper op een verkeerd forum deel mijn vraag stelde en had ik misschien naar de afdeling; scheveningse schilderijen/aquarellen
moeten gaan. Maar dat kan toch nog, misschien weten ze daar meer over de scheeps archieven?