Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21-11-2024, 21:49:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1021603 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #930 Gepost op: 02-04-2021, 14:28:31 »

SCH 242 Huibertje

De motortrawler Huibertje werd in 1958 gebouwd te Leiden bij de Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot onder bouwnr. 1439 voor rekening van Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Deze rederij liet in datzelfde jaar bij dezelfde werf ook het zusterschip Frank Vrolijk bouwen.  De Huibertje werd op 9 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,34/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 6 cil. Deutz van 750 pk

In 1970 is de Huibertje overgegaan naar Cornelis Vrolijk?s Visserij Mij. en in datzelfde jaar verkocht naar Goedereede waar het als Ora et Labora GO5 in de vaart kwam voor H. Tanis te Goedereede. In 1973 is de motor vervangen door een Deutz van 1500 pk.

1980 herdoopt in Deo Volente GO51.
1981 Deo Volente GO51 eigenaar C. Nobel uit Nieuw Beyerland
1981 Ora et labora IJM51 C. Nobel
1982 Deo Juvante UK367 Zeevisserijbedrijf Deo Juvante te Urk
1983 Atlantic UK375 Atlantic Ocean Corp. BV te Urk
1984 motor vervangen door Stork dieselmotor 2000 pk

KW15 Rijnmond I

De hektrawler KW16 Rijnmond I was de eerste hektrawler die voor Katwijk is gebouwd. Het schip werd onder bouwnr. 502 gebouwd bij N.V. De Dageraad te Woubrugge voor rekening van N.V. Redrij en Haringhandel N. Parlevliet Jr. te Katwijk aan Zee. De tewaterlating vond plaats op 29 augustus 1961 en het schip kwam op 20 november van datzelfde jaar in de vaart. Bijzonderheid was dat het schip beschikte over een hydraulische hekgalg. Deze beviel uiteindelijk niet en is in 1965 vervangen door een vaste hekgalg.

Inhoud: 478 bruto ton
Afmetingen: 45,92/42,78 x 8,52 x 3,79 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1200 pk.

Geschiedenis:
1965: hydraulische hekgalg vervangen door een vaste
1967: hermeten 348 bruto ton
1979: afgevoerd ivm sanering
1989: verkocht naar Belgi? voor de sloop en 25 augustus 1980 vertrokken uit IJmuiden

Jan


* SCH242-Huibertje3_150kB.jpg (148.43 KB, 800x655 - bekeken 1205 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #931 Gepost op: 06-04-2021, 11:30:09 »

KW81 Hendrika Johanna

De hektrawler KW81 Hendrika Johanna is in 1967 gebouwd bij T. van Duivendijk?s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z87 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.
Het schip kwam 15 december 1967 in de vaart.

Inhoud: 483 bruto ton
Afmetingen: 49,99/46,13 x 9,02 x 5,62 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1600 pk.

Geschiedenis:
In 1983 is het schip verkocht aan Pim Co N.V. te Willemstad (Antillen). De nieuwe naam werd Farzana.

Jan


* KW81-Hendrika-Johanna_150kB.jpg (148.23 KB, 800x555 - bekeken 1066 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #932 Gepost op: 11-04-2021, 14:26:36 »

SCH118 Prins Claus der Nederlanden

De SCH118 Prins Claus der Nederland is de eerste uit een serie hektrawlers die begin zeventiger jaren zijn gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen.

Tot de serie behoorden de volgende schepen:
SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
IJM36 Egmond (1972)
SCH120 Poseidon (1973)
SCH90 Onderneming I (1973)
SCH21 De Hoeker (1974)
VL89 Monica (1974)
SCH108 Onderneming II (1974)
SCH22 De Buis (1975)

De SCH118 Prins Claus der Nederlanden is onder bouwnr 218 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen. Het schip is op 25 maart 1971 te water gelaten en de doopplechtigheid werd verricht door Z.K.H. Prins Claus. Het schip kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.

In 1985 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Ekirose gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan


* SCH118-Prins-Claus2_150kB.jpg (151.03 KB, 800x634 - bekeken 1093 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #933 Gepost op: 14-04-2021, 16:40:31 »

VL197 Noordster

De stoomlogger VL197 Noordster is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Vd Windt te Vlaardingen als MA3 Burgemeester Ferfin opdracht van de Maassluische Stoom- Haring- en Beugelvisscherij Mij. van M. Dirkzwager.

Inhoud: 220 brt
Afmetingen: 35,44 x 6,80 x 3,70 m
Voortstuwing: Triple expansie machine met een vermogen van 180pk

Geschiedenis:
1929 aangekocht door de N.V. maatschappij Nommer  te Vlaardingen en omgedoopt in VL197 Noordster
1941 gevorderd door de Duitse Kriegsmarine
1946 te IJmuiden vrijgegeven
1954 300 pk Bolnes motor ingebouwd
1962 verkocht aan Gebroeders Van Leeuwen te Katwijk aan Zee en omgedoopt als KW207 Noordster
1966 Verkocht voor de sloop

Jan


* VL197-Noordster_150kB.jpg (149.5 KB, 800x792 - bekeken 1085 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #934 Gepost op: 20-04-2021, 16:40:09 »

SCH2 Zuiderkruis

De logger SCH2 Zuiderkruis is in 1952 gebouwd bij Scheephelling Maatschappij Scheveningen voor rekening van de rederij Verre Visserij Maatschappij J.J. v/d Toorn.

Inhoud: 196,56 BRT
Afmetingen: 35,55 x 6,30 x 3,15 m
Motor:  4 cil Brons 240 pk

Geschiedenis:
06-10-1952 SCH 2 Zuiderkruis eig. VVM J.J.v.d. Toorn
30-05-1960 SCH 2 Zuiderkruis eig. dir. Gebr. v.d. Toorn
15-01-1962 SCH 2 Zuiderkruis eig. dir. J.J.v.d. Toorn
12-06-1963 SCH 2 Zuiderkruis
20-04-1966 SCH 2 Zuiderkruis ten Noorden van Terschelling na aanvaring met de KW 201 Tatjana gezonken, alle opvarenden gered.

Jan


* SCH2-Zuiderkruis2_150kB.jpg (143.29 KB, 800x638 - bekeken 1044 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #935 Gepost op: 28-04-2021, 16:09:15 »

SCH63 Adriana Johanna

De motortrawler Adriana Johanna is in 1943 gebouwd in Capelle a/d IJssel onder bouwnr. 675 voor de Kriegsmarine.  Na de oorlog overgegaan in Nederlandse handen en in 1947 ingeschreven als Holland I SCH135 voor verkoop door het Ministerie van Landbouw. In januari 1948 overgedragen aan rederij De Marezaten te IJmuiden. In eerste instantie kreeg het schip de naam Walrus IJM20 maar die naam werd datzelfde jaar gewijzigd in Johannes Polderman IJM20.
De Johannes Polderman kwam 16 aug 1948 in de vaart.

Inhoud: 320 BRT
Afmetingen: 46,38/41,40 x 8,03 x 3,05 m
Hoofdmotor:  6 Cilinder Sulzer van 600 pk

In 1963 is het schip overgegaan naar N.V. Vishandel, Rederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het de naam Adriana Johanna SCH63. De Sulzer motor werd vervangen door een 6 cil. Deutz motor van 900 pk. Deze rederij nam ook het zusterschip Maria van Hattem IJM10 over van De Marezaten. Dit schip kreeg de naam Jacob SCH50.

In 1970 werd de Adriana Johanna verkocht voor de sloop.

Jan


* SCH63-Adriana-Johanna3_150k.jpg (154.8 KB, 800x634 - bekeken 1043 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #936 Gepost op: 30-04-2021, 16:09:50 »

SCH21 De Hoeker

Deze hektrawler was er een uit een serie van 10 hektrawlers die begin zeventiger jaren zijn gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen.

Tot de serie behoorden de volgende schepen:
SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
IJM36 Egmond (1972)
SCH120 Poseidon (1973)
SCH90 Onderneming I (1973)
SCH21 De Hoeker (1974)
VL89 Monica (1974)
SCH108 Onderneming II (1974)
SCH22 De Buis (1975)

De SCH21 De Hoeker is in 1974 onder bouwnr 227 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen.

Inhoud: 466 bruto ton
Lengte: 56.34/52,87 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.

In 1985 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Ogwa gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan


* SCH21-De-Hoeker2_150kB.jpg (151.37 KB, 800x630 - bekeken 1032 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #937 Gepost op: 07-05-2021, 16:22:17 »

BX579 Strassburg

De Duitse stoomtrawler BX579 is in 1950 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 676 voor rekening van H. Bischoff &Co te Bremen.

Afmetingen: 51,97 x 8,74 x 3,86 m. Inhoud: 570 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 920pk waarmee een maximum snelheid van 12.1 knopen kon worden behaald.

In 1962 is de Strassburg verkocht naar Griekenland en kreeg de naam Hermes Protoporos.
1965 herdoopt in Evridiki
1969 Evangelistria 10
1977 Zephydos V
1978 Maistrali
1985 Gesloopt

jan



* BX579-Strassburg2_150kB.jpg (148.16 KB, 800x639 - bekeken 970 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #938 Gepost op: 19-05-2021, 15:52:41 »

SCH63 Adriana Johanna

De motortrawler Adriana Johanna is in 1943 gebouwd in Capelle a/d IJssel onder bouwnr. 675 voor de Kriegsmarine.  Na de oorlog overgegaan in Nederlandse handen en in 1947 ingeschreven als Holland I SCH135 voor verkoop door het Ministerie van Landbouw. In januari 1948 overgedragen aan rederij De Marezaten te IJmuiden. In eerste instantie kreeg het schip de naam Walrus IJM20 maar die naam werd datzelfde jaar gewijzigd in Johannes Polderman IJM20.
De Johannes Polderman kwam 16 aug 1948 in de vaart.

Inhoud: 320 BRT
Afmetingen: 46,38/41,40 x 8,03 x 3,05 m
Hoofdmotor:  6 Cilinder Sulzer van 600 pk

In 1963 is het schip overgegaan naar N.V. Vishandel, Rederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het de naam Adriana Johanna SCH63. De Sulzer motor werd vervangen door een 6 cil. Deutz motor van 900 pk. Deze rederij nam ook het zusterschip Maria van Hattem IJM10 over van De Marezaten. Dit schip kreeg de naam Jacob SCH50.

In 1970 werd de Adriana Johanna verkocht voor de sloop.

SCH73 Vertrouwen

Deze grote stoomtrawler werd in 1938 gebouwd in Duitsland bij de werf Wesermunde A.G. Weser Werk Seebeck onder bouwnr. 620  voor rekening van de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde.  Het schip had toen de naam Jan Mayen PG544.

Inhoud: 654 BRT
Afmetingen: 59,75 x 8,58 x 4,40 m
Vermogen stoommachine: 1000 pk

In 1941 kwam de Jan Mayen in dienst bij de Kriegsmarine als vorpostenboot V401. Op 21 aug 1944 is het schip voor de kust van Bayonne (Frankrijk) tot zinken gebracht. In 1946 gelicht en toegewezen aan Frankrijk waar het schip als Cap Nord F1025 in de vaart kwam voor de Societe Fecampoise de Peche te Fecamp.  De inhoud van de Cap Nord was 694 brt.
In 1957 werd  de Cap Nord in Amsterdam verbouwd tot motortrawler en kreeg het schip een 6 cil. Werkspoor dieselmotor van 1260 pk.

In 1960 is het schip aangekocht door de firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden en kreeg het de naam ?s Gravenhage IJM 26.  In 1966 ging het schip over naar de Rotterdamsche Hypotheekbank en in 1967 werd het schip verkocht aan de N.V. Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het schip de naar Vertrouwen SCH73.  Deze naam werd in 1971 gewijzigd in Albatros SCH97 waarna het schip voor de vrachtvaart werd ingezet.

 In 1974 verkocht aan J.H. Bootsma welke het schip doorverkocht aan Al-Tros S.A. Panama. In Amsterdam is het schip aan de ketting gelegd. In augustus 1974 gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge vertrokken.  De naam werd veranderd in Laga. Na verkoop aan Copania Extre S.A. te Panama kreeg het schip de naam Felicitas II.

Jan


* SCH63SCH73_150kB.jpg (154.27 KB, 600x755 - bekeken 952 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #939 Gepost op: 29-05-2021, 14:54:18 »

SCH 81 Frank Vrolijk CZN

Door Cornelis Vrolijk?s Visserij Mij. te IJmuiden werd in 1971 de hektrawler SCH81 Frank Vrolijk CZN in de vaart gebracht welke is gebouwd bij Scheepswerf Boot te Leiden in opdracht van Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 221.  Het schip kwam op 21 september 1971 in de vaart

inhoud: 466 bruto ton
lengte over alles:  54,27 m,
breedte: 9,22 m
holte: 6,07 m.

De hoofdmotor  was een 6 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 2000 pk.

In 1979 is het schip verlengd (60,07 m) waardoor de inhoud steeg tot 524 brt.

Op 6 januari 1986 is er tijdens de visserij brand uitgebroken waarna het schip op 9 januari Rotterdam is binnengesleept. Daar is het voorschip verwijderd en gemonteerd op de SCH90.  Het resterende deel van het schip is datzelfde jaar gesloopt in Amsterdam.

Jan


* SCH81-Frank-Vrolijk2_150kB.jpg (149.71 KB, 800x635 - bekeken 919 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #940 Gepost op: 02-06-2021, 14:08:36 »

H330 Lord Nelson

De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis.  De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.

Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)

Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het  fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie:  16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.

Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper?s sloopwerf te Hull

Jan


* H330-Lord-Nelson2_150kB.jpg (152.04 KB, 600x737 - bekeken 879 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #941 Gepost op: 05-06-2021, 11:51:13 »

Nogmaals de H330 Lord Nelson


* H330-Lord-Nelson3_150kB.jpg (152 KB, 600x740 - bekeken 874 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #942 Gepost op: 09-06-2021, 16:24:11 »

SK102 Husum

De Duitse hektrawler SK102 Husum is in 1965 gebouwd bij de werf Flender te L?beck voor rekening van de Kieler Hochseefischerei  te Kiel.

Afmetingen: 58,64x 10,12 x 6,49 m.
Inhoud: 923 bruto ton register.

Hoofmotor: 2400 pk dieselmotor (fabrikaat onbekend)
Max snelheid: 15 knopen
Aantal bemanningsleden: 26

1971 overgenomen door Nordsee Deutsche Hochseefischerei GmbH (visnummer en naam ongewijzigd.
1980 verkocht naar Denemarken en herdoopt in Kommand?r Terese
1982 na verbouwing geregistreerd als diver/firefigther/standby vessel
1997 als diving support vessel onder de naam Teknik Satria geregistreerd te Panama

Jan


* SK102_Husum_150kB.jpg (149.48 KB, 800x659 - bekeken 850 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #943 Gepost op: 16-06-2021, 09:56:57 »

H161 Joseph Conrad

De stoomtrawler H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

De Joseph Conrad was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.

Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.

Inhoud 823  bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en  stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.

In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.

Jan


* H161-Joseph-Conrad4_150kB.jpg (150.9 KB, 600x749 - bekeken 812 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #944 Gepost op: 18-06-2021, 10:04:14 »

H194 Westella

De motortrawler H194 Westella is onder bouwnr 956 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is 18 november 1959 te water gelaten en kwam in maart 1960 in de vaart.

Inhoud: 779 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day  met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Op 22 november 1978 is het schip verkocht naar Canada en kreeg het de naam Sea Shepherd met als bestemming het bestuderen en beschermen van zeedieren. In 1979 is de Sea Shepherd voor de Portugese kust geramd door de walvisvaarder Sierra. Na terugkomst in de haven van Leixoes (Portugal) voor het repareren van de schade is het schip door saboteurs tot zinken gebracht .

Het schip is uiteindelijk gelicht en verkocht voor de sloop.

Jan


* H194-Westella2_150kB.jpg (151.81 KB, 900x715 - bekeken 814 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!