Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
23-11-2024, 03:43:46
Nieuws:
http://jolybit.nl
De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.
Vraag en antwoord & Wie wat waar
Hoofdindex
Wie wat waar
vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
...
72
Auteur
Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes (gelezen 1022553 keer)
zier
Schipper
Berichten: 3619
wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #525 Gepost op:
02-12-2013, 15:48:36 »
Maar d morgenster die vaart tog nog.
Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
Berichten: 169
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #526 Gepost op:
02-12-2013, 17:05:11 »
Citaat van: Jan de Reus op 30-11-2013, 13:37:01
SCH159 Martina
Deze motorlogger is in 1916 als SCH159 Noorderlicht gebouwd bij Hertog & Leeuwenstein te Hardinxveld voor rekening van rederij A. van der Ende te Scheveningen.
Inhoud: 162 brt (na verlenging)
Afmetingen: 33,87 x 6,69 x 2,77 m
Motor: 2 cil. Brons 50pk eerst vervangen door een 2 cil. Brons 60-70pk later vervangen door een 4 cil. Brons 200pk
Geschiedenis:
1921 SCH 159 Hoogerheide C. den Dulk Jzn
1923 SCH 159 Adriana Pieternella D. de Jong & A. Taal.
1924 SCH 159 Martina M. den Dulk Gzn.
1944 SCH 159 Martina gevorderd door Duitse Weermacht
1945 SCH 159 Martina vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH 159 Martina verlengt en wijziging motor
1952 SCH 159 Martina wijziging in firma: Fa. M. den Dulk Gzn.
1959 SCH 159 Martina wijziging in N.V. M. den Dulk Gzn N.V.
1970 SCH 159 Martina bestemd voor de sportvisserij. Sportvisser II N.V. Sportvisserij"Noordzee"
SCH324 Morgenster
Deze logger is als SCH200 De Vrouw Maria in 1919 gebouwd bij de scheepswerf Gebr. Boot te Alphen a/d Rijn voor rekening van M. den Dulk Gz.
Inhoud: 112,75 brt (na verlenging 160,60 brt)
Afmetingen: 25,46/32,53 x 6,69 x 2,95 m
Motor: 240 Pk La Meuse, 8 cil., bouwjaar 1928 later vervangen door een 240 Pk Industrie, 4 VD 7, 4 cil., No.3338, bouwjaar 1948
Geschiedenis:
1919 SCH 200 De Vrouw Maria eig. Fa. H. den Dulk Pzn.
1928 SCH 200 De Vrouw Maria motor ingezet
1940 SCH 200 De Vrouw Maria gevorderd, HH 10
1945 SCH 200 De Vrouw Maria vrijgegeven te IJmuiden
1947 SCH 200 De Vrouw Maria verlengt en hermeten
1948 SCH 200 De Vrouw Maria wijziging motor
1959 SCH 324 Morgenster eig. Fa. M. den Dulk Gzn N.V.
1959 SCH 324 Morgenster eig. Red. den Dulk & van Leeuwen N.V.
1970 SCH 324 Morgenster eig. Fa. M. den Dulk Gzn
1970 SCH 324 Morgenster wordt gebruikt voor sportvisserij. F.Vrolijk
1980 Radioschip voor Radio Del Mare
1993 gestart met de verbouwing tot zeilend charterschip. De verbouwing is echter niet afgemaakt . De "Morgenster" lag (1999) afgemeerd in zijkanaal B te Spaarndam.
Jan
Mensen,
Ik vond nog wat in mn archiefje !
groet, Bert v.d. Toorn
IMG_5.jpg
(386.34 KB, 1552x1040 - bekeken 2401 keer.)
Gelogd
Maart
Schipper
Berichten: 753
mijn worstelaers staen in de zije
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #527 Gepost op:
03-12-2013, 17:18:51 »
Volgens mijn zeilt de morgenster alweer met de zelfde naam , of ben ik kins
Gelogd
aat taal
Schipper
Berichten: 261
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #528 Gepost op:
03-12-2013, 20:14:14 »
nee maart je bent (nog) niet kins. De Morgenster vaart reeds een aantal jaren als zeilschip onder de zelfde naam.
Een paar jaar geleden heb ik hem in Kiel gezien. En regelmatig in Scheveningen.
aat taal
Gelogd
jacobcramer
Schipper
Berichten: 1246
bijna
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #529 Gepost op:
03-12-2013, 21:56:40 »
Nog 6 jaar dan vaart ze al 100 jaar
tmp_15_morgenster_slide1-807782499.jpg
(182.39 KB, 714x372 - bekeken 2212 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #530 Gepost op:
14-12-2013, 12:29:26 »
SCH196 Helena
De Helena is in 1955 onder bouwnr. 118 gebouwd bij Sleephelling Mij Schevening voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in augustus 1955 in de vaart.
Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,85/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 600 pk; in 1959 is deze opgevoerd tot 680 pk
Het schip is in 1975 afgevoerd en gesaneerd.
Jan
SCH196-Helena3_150kB.jpg
(147.58 KB, 800x595 - bekeken 1988 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
viking
Gast
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #531 Gepost op:
18-12-2013, 17:46:12 »
Wat kost zo'n schilderij Jan?
Groet Rob
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #532 Gepost op:
18-12-2013, 19:02:17 »
Viking,
Kijk even in je inbox.
Jan
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Knorhaan
Schipper
Berichten: 1816
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #533 Gepost op:
18-12-2013, 21:40:19 »
Citaat van: viking op 18-12-2013, 17:46:12
Wat kost zo'n schilderij Jan?
Groet Rob
Dezelfde vraag m.b.t. de Helena
Wat is het formaat van dat schilderij ?
K
«
Laatste verandering: 19-12-2013, 17:22:27 door Knorhaan
»
Gelogd
Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #534 Gepost op:
21-12-2013, 12:29:27 »
H155 Arctic Ranger
De H155 Arctic Ranger is onder bouwnr 920 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line uit Hull.
Het schip is op 14 mei 1957 te water gelaten en kwam op 18 oktober van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud 867 bruto ton
Lengte: 192,4 ft (58,6 m)
Breedte: 32,6 ft (9,9 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1400 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
De Arctic Ranger was de eerste Britse trawler met een stuurautomaat en tevens de laatste stoomtrawler die in actieve dienst is geweest.
In 1976 is het schip voor de sloop verkocht aan Albert Draper & Son uit Hull.
Prettige kerstdagen
Jan
H155-Arctic-Ranger_150kB.jpg
(147.65 KB, 800x641 - bekeken 1903 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #535 Gepost op:
26-12-2013, 14:30:55 »
H290 Lancella
De H290 Lancella is onder bouwnr 880 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.
Het schip is op 3 april 1953 te water gelaten en werd geregistreerd op 18 juli van datzelfde jaar.
Inhoud 790 bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
Januari 1955 maakte de schipper van de Lancella een heldhaftige poging om voor de IJslandse kust tijdens zeer zware weersomstandigheden de in nood verkerende trawlers H455 Lorella en H135 Roderigo te bereiken. Helaas moest deze poging worden afgebroken vanwege sterke ijsvorming waardoor het schip dreigde om te slaan. De H455 en de H135 zijn helaas beide vergaan met het verlies van alle bemanningsleden.
De Lancella werd in 1956 winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar.
In 1974 is de Lancella verkocht voor de sloop.
Jan
H290-Lancella_150kB.jpg
(138.61 KB, 800x670 - bekeken 1895 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #536 Gepost op:
28-12-2013, 17:13:51 »
H320 Arctic Corsair
De H320 Arctic Corsair is onder bouwnr 959 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line uit Hull.
Het schip is op 29 februari 1960 te water gelaten.
Inhoud 764 bruto ton
Lengte: 187,1 ft (57 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)
Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.
De Arctic Corsair kwam op 14 september 1967 in aanvaring met de Olive tijdens dichte mist voor de kust van Duncansby Head (Schotland). Om zinken te voorkomen is het schip op strand gezet.
In 1978 is het schip verbouwd om pelagisch te kunnen vissen. In 1981 is het schip opgelegd in Hull en in 1985 wederom ingezet voor de visserij. In 1988 is het schip hernoemd in Arctic Cavalier omdat een diepvries hektrawler onder de naam Arctic Corsair in de vaart kwam voor Boyd Line.
In 1993 is het schip verkocht aan de gemeente Hull en sinds 1999 als museumschip toegankelijk voor het publiek.
Jan
H320-Arctic-Corsair2-_150kB.jpg
(149.13 KB, 800x815 - bekeken 1800 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
jacobcramer
Schipper
Berichten: 1246
bijna
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #537 Gepost op:
28-12-2013, 23:05:33 »
tis weer mooi jan
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 631
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #538 Gepost op:
04-01-2014, 15:57:04 »
GY398 Ross Tiger
Deze motortrawler is in 1956 gebouwd bij de werf Cochranes of Selby onder bouwnr 1416 voor rekening van de rederij Derwent Trawlers uit Grimsby. De Ross Tiger kwam begin 1957 in de vaart. De Ross Tiger was de eerste van de ‘cat’- klasse van 12 trawlers welke zijn gebouwd voor Ross Trawlers. Andere schepen uit deze klasse waren de: Ross Leopard (1957), Ross Jaguar (1957). Ross Panther (1958), Ross Cougar (1958), Ross Cheetah (1959), Ros Lynx (1960), Ross Jackal (1960), Ross Puma (1960), Ross Genet (1960), Ross Civet (1960), Ross Zebra (1960).
Het waren schepen voor de middellange afstand en visten voornamelijk op de Noordzee, bij de Faroe eilanden en voor de Noorse kust.
Inhoud: 355 bruto ton
Lengte: 127,6 ft (38,8 m)
Breedte: 26,6 ft (8,1 m)
Het schip beschikte over een 7 cyl. dieselmotor van het fabrikaat Ruston & Hornsby met een vermogen van 700pk.
Geschiedenis:
02/1957 in de vaart voor Derwent Trawlers
01/1959 verkocht aan Ross Trawlers
10/1959 verkocht aan Yorkshire Trawlers
04/1962 verkocht aan G F Sleight
11/1969 verkocht aan British United Trawlers
03/1979 verkocht aan G F Sleight
07/1985 niet langer ingezet voor de visserij, omgebouwd naar een olieplatform stand by vaartuig; hernoemd in Cam Tiger
1991 uit de vaart genomen
Sinds 1992 wordt het schip gebruikt als museumschip voor de Grimsby Fishing Heritage Centre.
Jan
GY398-Ross-Tiger_150kB.jpg
(142.42 KB, 800x608 - bekeken 2489 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
jacobcramer
Schipper
Berichten: 1246
bijna
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #539 Gepost op:
05-01-2014, 00:11:31 »
filmpje van de scheepswerf waar jan z'n mooie bootjes werden gebouwd
http://www.youtube.com/watch?v=8cs4rvohChM
Gelogd
Pagina's:
1
...
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
...
72
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Vraag en antwoord
-----------------------------
=> Vraag en antwoord
=> Stamboom en Genealogie
-----------------------------
Hoofdindex
-----------------------------
=> Praatgroep Scheveningen
=> Wie wat waar
=> Gekeuvel
=> Alles over Duindorp
=> Drilling Offshore Site
-----------------------------
Historie
-----------------------------
=> Historische gebeurtenissen
=> Gebouwen en monumenten
=> Klederdracht
=> Portret Foto's
=> Straten en hofjes
=> Mooie momenten
=> Overige
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by SMF 1.1.4
|
SMF © 2006, Simple Machines LLC
Laden...