Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-11-2024, 00:32:34
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1022433 keer)
jacobus
Gast
« Antwoord #555 Gepost op: 13-03-2014, 21:06:09 »

mooi plaatje


* schilderij_grimsby_trawlers_nr_1_900x644.jpg (182 KB, 900x644 - bekeken 2439 keer.)
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #556 Gepost op: 14-03-2014, 10:02:09 »

Wat een pracht
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #557 Gepost op: 15-03-2014, 13:48:12 »

SCH399 Guus

De motorlogger SCH399 Guus in in 1916 gebouwd bij Fa. Boot te Leiderdorp voor rekening van F. Swarttouw. Het schip had toen de naam SCH399 Onderneming II.

Inhoud: 143,3 brt
Afmetingen: 31,03 x 6,68 x 2,94 m
Motor: 70 pk Brons later vervangen door een 3 cil. 120 pk Brons uit 1935.

 Geschiedenis:
1917 SCH 399 Onderneming II eig. N.V. Zeevisscherij Mij. "Onderneming II
1922 SCH 399 Alida eig. A. Zuurmond Wzn
1928 SCH 399 Guus eig. J.J. v/d Toorn Azn. motor ingezet
1941 SCH 399 Guus gevorderd door Duitse Weermacht
1948 SCH 399 Guus vrijgegeven door de Nederlandse Marine en tevens verlengt
1952 SCH 399 Guus eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. v/d Toorn
1960 SCH 399 Guus dir. J.J. & A. v/d Toorn
1962 SCH 399 Guus verkocht voor sloop aan Havens te London voor £ 1200,-

Jan


* SCH399-Guus_150kB.jpg (136.4 KB, 800x587 - bekeken 2204 keer.)
« Laatste verandering: 22-03-2014, 15:10:45 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #558 Gepost op: 16-03-2014, 12:58:27 »

Tis weer een pracht Jan.

Dirk.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #559 Gepost op: 22-03-2014, 14:50:33 »

H320 Arctic Corsair

De H320 Arctic Corsair is onder bouwnr 959 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line Ltd. uit Hull.

Het schip is op 29 februari 1960 te water gelaten.

Inhoud 764 bruto ton
Lengte: 187,1 ft (57 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

De Arctic Corsair kwam op 14 september 1967 in aanvaring met de Olive tijdens dichte mist voor de kust van Duncansby Head (Schotland).  Om zinken te voorkomen is het schip op strand gezet.

In 1978 is het schip verbouwd om pelagisch te kunnen vissen.  In 1981 is het schip opgelegd in Hull en in 1985 wederom  ingezet voor de visserij. In 1988 is het schip hernoemd in Arctic Cavalier omdat een diepvries hektrawler onder de naam Arctic Corsair in de vaart kwam voor Boyd Line.

In 1993 is het schip verkocht aan de gemeente Hull en sinds 1999 als museumschip toegankelijk voor het publiek.

H362 Arctic Freebooter


Deze hektrawler is onder bouwnr. 308527 gebouwd bij Goole Shipbuilding & Eng. Co. te Goole voor rekening van Boyd Line Ltd uit Hull. De Arctic Freebooter was de eerste hektrawler voor deze rederij.

Het schip is op 3 mei 1965 te water gelaten.

Inhoud: 1633 ton
Lengte:  242,7 ft (74 m)
Breedte: 41 ft (12,5 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees National Ltd. type Monarch ALSSM 6 met een vermogen van 2380 pk waarmee een max. snelheid van 15,5 knopen kon worden behaald.

Het visruim heeft een inhoud van 28.250 kubieke feet. De vriesinstallatie bestaat uit 10 x 12 Station Jackstone Froster vertikale plaat vriezers met een invriescapaciteit van 40 ton per dag.
In 1985 is het schip omgebouwd voor stand by werk en gecharteerd door de Royal Navy.  In 1987 is het schip verkocht aan Stanley, Witte, Boyd om te gaan vissen bij de Falkland eilanden. Het schip werd hernoemd in Lord Shackleton .

Jan


* H320-Arctic-Corsair--H362-.jpg (143.8 KB, 800x785 - bekeken 2222 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
poon
Gast
« Antwoord #560 Gepost op: 22-03-2014, 16:06:56 »

bx


* IMG_0001_640x444.jpg (158.64 KB, 640x444 - bekeken 2291 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #561 Gepost op: 05-04-2014, 12:11:42 »


SCH 81 Frank Vrolijk CZN

Door Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. te IJmuiden werd in 1971 de hektrawler SCH81 Frank Vrolijk CZN in de vaart gebracht welke is gebouwd bij Scheepswerf Boot te Leiden in opdracht van Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 221.  Het schip kwam op 21 september 1971 in de vaart

inhoud: 466 bruto ton
lengte over alles:  54,27 m,
breedte: 9,22 m
holte: 6,07 m.

De hoofdmotor  was een 6 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 2000 pk.

In 1979 is het schip verlengd (60,07 m) waardoor de inhoud steeg tot 524 brt.

Op 6 januari 1986 is er tijdens de visserij brand uitgebroken waarna het schip op 9 januari Rotterdam is binnengesleept. Daar is het voorschip verwijderd en gemonteerd op de SCH90.  Het resterende deel van het schip is datzelfde jaar gesloopt in Amsterdam.

Jan


* SCH81-Frank-Vrolijk_150kB.jpg (143.93 KB, 800x663 - bekeken 2100 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #562 Gepost op: 12-04-2014, 14:01:25 »

H114 Stella Aquila

De stoomtrawler H114 Stella Aquila is onder bouwnr 907 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Derwent Trawlers Ltd uit Hull maar onder exploitatie van Charleson – Smith Trawlers Ltd eveneens uit Hull.

Het schip is 16 november 1956 te water gelaten.

Inhoud: 780 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over oliegestookte stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

In augustus 1965 is het schip verkocht aan Hudson Bros (Trawlers) Ltd uit Hull in november 1965 hernoemd als Ross Aquila.  Op 16 maart 1971 is tijdens onderhoudswerkzaamheden brand uitgebroken in de machinekamer waardoor aanzienlijke schade aan de machinekamer en de brug is ontstaan. Na reparatie is het schip weer ingezet voor de visserij.

In 1975 is het schip voor de sloop verkocht aan Desguaces Y Salvametos uit Spanje.

Jan


* H114-Stella-Aquila_150kB.jpg (148.42 KB, 800x633 - bekeken 1994 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
teun kuiper
Scheepsjongen
**
Berichten: 17


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #563 Gepost op: 14-04-2014, 14:28:26 »

Hallo, Mijn grootvader was schipper op de zeillogger VL 14 tijdens WW1. Zijn naam was Teun Kuiper
(van Kommertjes)

Groeten uit Canada
Teun Kuiper
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #564 Gepost op: 18-04-2014, 09:53:42 »

H279 Stella Altair

De motortrawler H279 Stella Altair is in 1963 onder bouwnr 1485 gebouwd bij de Engelse werf Cochrane’s & Sons te Selby UK  voor rekening van de rederij Charleson-Smith Trawlers Ltd. uit Hull.

Het schip is 24 april 1963 te water gelaten en kwam datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 677 bruto ton
Lengte: 180,2 ft (54,8 m)
Breedte: 32,1 ft ( 9,8 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1600 pk.

In 1965 ging de rederij Charleson-Smith samen met de Ross Group Ltd en werd de naam gewijzigd in Ross Altair.
In oktober 1967 werd het schip verkocht aan de rederij Hudson Bros (Trawlers) Ltd. te Hull.

In 1981 is het schip gesloopt.

H235 Stella Orion

De H235 Stella Orion is onder bouwnr 1470  gebouwd bij de werf Cohrane & Sons te Selby UK) voor de rederij Charleson – Smith trawlers Ltd uit Hull.

Het schip is in 1962 in de vaart gekomen.

Inhoud 778 bruto ton
Lengte: 190,1 ft ( 58 m)
Breedte: 34,0 ft (10,3 m)

Het schip is in 1966 overgegaan naar de Ross groep en  hernoemd in H235 Ross Orion. 

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H279-Ross-Altair--H235-Ros.jpg (150 KB, 800x628 - bekeken 1891 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2792


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #565 Gepost op: 20-04-2014, 12:36:43 »

van jan den Heyer


* DSC01989.jpg (15.51 KB, 800x600 - bekeken 1759 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2792


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #566 Gepost op: 20-04-2014, 12:37:23 »

en nog een van Jan den Heyer


* DSC01994.jpg (24.36 KB, 800x600 - bekeken 1769 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #567 Gepost op: 26-04-2014, 11:32:13 »

VL73 Elly

De Elly was de eerste van een serie van 5 schepen die tussen 1963 en 1965 voor Vlaardingen zijn gebouwd door de Sleephelling Mij. Scheveningen. De Elly werd gebouwd voor Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen, werd 9 maart 1963 te water gelaten, was in juni bedrijfsklaar en vertrok op 21 juni ter visserij, schipper N. Pronk.

De Elly is groot 326 bruto ton bij een lengte over alles van 43,31 m. Lengte tussen de loodlijnen 38,74 m, breedte 7,24 m en holte 3,86 m. De hoofdmotor is een 8 cylinder Deutz van 1000 pk waarmede ook de vier die daarna volgden zijn uitgerust.

Dat waren in 1964 de Anita VL34 van de Visserij Mij. Vlaardingen en de Elizabeth VL105 van de Visserij Mij. W. Kwakkelstein gevolgd in 1965 door de Ursinus VL1 van de Zeevisserij Mij. Holland en de Caroline VL90 van de Visserij Mij. Vlaardingen.

Jan


* VL73-Elly_3-150kB.jpg (140.2 KB, 800x659 - bekeken 1698 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2792


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #568 Gepost op: 26-04-2014, 13:48:25 »

YM 24 Vios I met op achtergrond de YM 10 Marie van Hattum
van Jan den Heyer


* ym__24.jpg (12.36 KB, 800x600 - bekeken 2483 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #569 Gepost op: 03-05-2014, 16:27:46 »

H235 Ross Orion

De H235 Ross Orion is onder bouwnr 1470  gebouwd bij de werf Cohrane & Sons te Selby UK) voor de rederij Charleson – Smith trawlers Ltd uit Hull. Het schip had toen de naam Stella Orion.

Het schip is in 1962 in de vaart gekomen.

Inhoud 778 bruto ton
Lengte: 190,1 ft ( 58 m)
Breedte: 34,0 ft (10,3 m)

Het schip is in 1966 overgegaan naar de Ross groep en  hernoemd in H235 Ross Orion. 

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H235-Ross-Orion_150kB.jpg (149.02 KB, 800x646 - bekeken 2486 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!