Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-11-2024, 08:01:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1024654 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #705 Gepost op: 25-05-2016, 12:54:38 »

H50 Kingston Turquoise

De stoomtrawler H50 Kingston Turquoise is onder bouwnr 895 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 15 oktober 1954 te water gelaten en kwam in februari 1955 in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald. 

Op 22 januari 1965 is het schip op de terugreis naar Hull 14 zeemijl ten Noord noord westen van Holy Head bij de Orkney eilanden lek geslagen op de North Shoal.  Het schip zonk binnen 4 minuten. Van de 20 bemanningsleden wisten er 19 zich  te redden mbv de 2 reddingssloepen.

Jan


* H50-Kingston-Turquoise3.jpg (148.74 KB, 800x567 - bekeken 2804 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #706 Gepost op: 02-06-2016, 19:57:08 »

H588 Kingston Sardius

De stoomtrawler H588 Kingston Sardius is onder bouwnr 796 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. uit Hull.

Het schip is op 10 juni 1948 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 686  bruto ton
Lengte: 181,7 ft (55,4 m)
Breedte: 30,8 ft (9,4 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 13,2 knopen kon worden behaald. 

Op 29 juni 1966 is het schip overgegaan naar Hellyer Bros Ltd uit Hull.
In 1968 verkocht aan Van Den Bossche (BE) voor de sloop.

Jan


* H588-Kingston-Sardius_150kB.jpg (144.05 KB, 800x791 - bekeken 2678 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #707 Gepost op: 10-06-2016, 16:44:16 »

SCH236 Noordster

Deze motorlogger is in 1950 gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van de rederij J.J. v/d Toorn Azn te Scheveningen.

Inhoud: 178,23 brt
Afmetingen: 34,26 x 6,82 x 3,05 m
Motor: 240 pk Brons, 4LD, 4 cil., No.10023, bouwjaar 1950 later vervangen door een 960 pk Deutz, type 528, 8 cil., bouwjaar 1973

Geschiedenis:
1950 SCH 236 Noordster eig. J.J. v/d Toorn Azn
1952 SCH 236 Noordster eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. v/d Toorn
1960 SCH 236 Noordster dir. J.J. & A. v/d Toorn
1962 SCH 236 Noordster dir. J.J. v/d Toorn
1970 SCH 236 Noordster verhuurd aan N.V. Sportvisserij te IJmuiden
1972 SCH 236 Noordster eig. N.V. Sleephelling Mij. Scheveningen
1973 SCH 72 Ali eig. W.Rog en J.C.Buis, wijziging motor
1974 SCH 72 Ali verlengt en hermeten
1976 SCH 72 Ali doorgehaald i.v.m. sanering
1977 verkocht naar Engeland
1978 Aurora sportvisser

Jan


* SCH236-Noordster_150kB.jpg (146.74 KB, 800x604 - bekeken 2475 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #708 Gepost op: 15-06-2016, 20:38:37 »

Vlaggetjesdag

Beste forumleden, as. zaterdag is het weer vlaggetjesdag op Scheveningen. Ik ben ook deze keer weer van de partij met een nieuwe selectie schilderijen.

Deze keer niet in de visafslag maar buiten aan de 2e haven ter hoogte van Het Schevenings Tafereel.

Mocht je in de buurt zijn kom dan effe kikke.

Jan


* VLD2016_150kB.jpg (138.36 KB, 800x632 - bekeken 2409 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #709 Gepost op: 22-06-2016, 21:26:48 »

VL1 URSINUS

De VL1 Ursinus is in 1965 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 188 in opdracht van de Zeevisserij Maatschappij Holland te Vlaardingen.

De Ursinus was het vierde schip uit een serie van 5 schepen welke in Scheveningen zijn gebouwd.  De andere schepen uit de serie waren:

1963   VL 73 Elly   Bouwnr. 174   Visserij Mij. Kwakkelstein
1964   VL 34 Anita   Bouwnr. 181   Visserij Mij. Vlaardingen
1964   VL 105 Elizabeth   Bouwnr. 187   Visserij Mij. Kwakkelstein
1965   VL 90 Caroline   Bouwnr. 191   Visserij Mij. Vlaardingen

Afmetingen van het schip zijn: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,86 m. Bruto inhoud: 324 BRT.
Hoofdmotor: 8 cilinder Deutz van 1000 pk.

Het schip heeft tot 1979 gevaren en is in 1980 verkocht naar Zuid-Afrika als Southern Striker voor Oceanpac (Pty) Ltd te Kaapstad.  Het schip is 13 februari  1980 vertrokken uit IJmuiden.

Jan


* VL1-Ursinus3_150kB.jpg (145.28 KB, 800x667 - bekeken 2434 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #710 Gepost op: 29-06-2016, 21:46:38 »

VL16 Voorloper

De motortrawler VL16 Voorloper was de eerste uit een serie van drie schepen  die voor rekening van de Doggermaatschappij uit Vlaardingen zijn gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.  De overige schepen waren de VL142 Voorwaarts en VL103 Voorbode welke in 1961 resp. 1963 werden opgeleverd.

De tewaterlating van de Voorloper vond plaats op 4 februari 1960 waarna het schip op 26 maart 1961 vertrok voor haar eerste reis. 

Inhoud: 291 bruto ton.
Afmetingen:  44,20/41,70 x 7,34 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Deutz van 1000 pk.

In 1974 is de Voorloper verkocht naar Argentinië en is het schip onder de nieuwe naam  S J Batisto  op 28 maart 1974 vertrokken uit de  haven van IJmuiden.

Jan


* VL16.-Voorloper_150kB.jpg (149.61 KB, 800x761 - bekeken 2293 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #711 Gepost op: 06-07-2016, 11:44:23 »

VL105 Elizabeth

De motorzijtrawler VL105 Elizabeth is in 1964 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr.  187 voor rekening van de rederij W. Kwakkelstein uit Vlaardingen.

De tewaterlating vond plaats op 5 juni 1964. In de vaart 17 oktober 1964.

Inhoud: 326 brt
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,86 m.
Hoofmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor 1000 pk.

Geschiedenis:
1979: afgevoerd ivm sanering.
1979: verkocht  aan Cape Pride Trawlers (Pty) te Kaapstad,  Zuid Afrika. Het schip kreeg de naam Lance D. Op 17 november 1979 vertrokken uit IJmuiden en op 8 december 1979 gestrand op de Afrikaanse kust. Op 12 december weer vlot getrokken.
1983: Overgegaan naar Hout Bay Fishing Industries (Pty) te Kaapstad en hernoemd in Potia.

Jan


* VL105-Elizabeth_150kB.jpg (145.53 KB, 800x638 - bekeken 2130 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #712 Gepost op: 06-07-2016, 16:35:38 »

Als ik het goed heb vaart de protia nog.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #713 Gepost op: 23-07-2016, 12:29:34 »

SCH225 Deli

Deze motorlogger is in 1940 gebouwd onder briefnr. 6785 bij de Scheepswerf H. Vuyk en Zonen uit Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij J.J. Tuyt uit Scheveningen.

Inhoud: 290 brt
Afmetingen: 35,88 x 6,84 x 3,00 m
Motor: 240 pk Industrie, 4VD, 4 cil., No.3209, bouwjaar 1940 later vervangen door een 500 pk MWM 6 cil. , No 2780/020, bouwjaar 1954

Geschiedenis:
1940 SCH 225 in aanbouw gevorderd door de Duitse Weermacht; Duits No. 3204, NFL 660
1946 SCH 225 Deli eigenaar. NV Red. v/h J.J.Tuyt
1954 SCH 225 Deli wijziging motor
1962 SCH 225 Bep eigenaar. NV Verre Visserij Mij.
1967 SCH 15 Bep ingericht voor boomkorvisserij
1970 SCH 15 Bep verkocht voor sloop

Jan


* SCH225-Deli_150kB.jpg (148.24 KB, 800x642 - bekeken 1757 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #714 Gepost op: 26-07-2016, 12:16:48 »

H127 Kingston Pearl

De motortrawler H127 Kingston Pearl is onder bouwnr 933 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 21 juli 1958 te water gelaten en kwam in november van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 691 bruto ton
Lengte: 176,6 ft ( 53,8 m)
Breedte: 32,8 ft ( 10 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1450 pk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

De Kingston Pearl  is in 1966 verkocht aan Hellyer Brothers Ltd te Hull
Op 16 november 1973 is het schip gestrand na een aanvaring met de bulk carrier King Alfred.
Op 26 november is de Kingston Pearl vlotgetrokken en naar Grimsby versleept voor reparatie.

In 1978 is het schip verkocht voor de sloop aan Albert Draper & Son uit Hull. In 1980 is het schip gesloopt.

Jan


* H127-Kingston-Pearl_150kb.jpg (148.63 KB, 800x642 - bekeken 1751 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #715 Gepost op: 04-08-2016, 22:18:44 »

IJM36 Jacoba Gesina

De motortrawler Jacoba Gesina  is onder bouwnr 139 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden.  Het schip werd op 7 juni 1958 tewater gelaten en kwam op 13 september van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 309 bruto ton
Lengte: 43,28/40,61 m
Breedte: 7,26 m
Holte: 3,87 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 800 pk.

In 1964 is de Jacoba Gesina verkocht naar Canada.
1965 Zebrula Gallantry Fisheries Ltd St. John’s New Foundland
1967 Zebrula Fishery Product Ltd. St. John’s New Foundland
Op 22 november 1986 is de Zebrula gezonken op positie 46,53 NB 54,47 WL

Jan


* IJM36-Jacoba-Gesina_150kB.jpg (147.58 KB, 800x646 - bekeken 1552 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #716 Gepost op: 07-08-2016, 11:39:13 »

H176 Arctic Warrior

De stoomtrawler Arctic Warrior  is in 1951 gebouwd bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK)  voor de rederij Boyd Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 25 januari 1951 en het schip kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 712 bruto ton
Lengte: 181,3 ft (49,3 m)
Breedte: 31,1 ft ( 8,2 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 712 pk.

In 1954 werd de Arctic Warrior winnaar van de Silver Cod Trophy.
Het schip heeft tot 1975 voor de Boyd Line gevaren en is daarna gesloopt.


H111 Newby Wyke

De Engelse stoomtrawler H111 Newby Wyke is in 1950 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1353 voor rekening van rederij West Dock Steam Trawling Co uit Hull.
De tewaterlating vond plaats op 8 oktober 1950.

Inhoud: 672 BRT
Lengte: 178,4 ft (54,37 m )
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 890pk.

In 1954 zijn alle schepen van de West Dock Steam Trawling Co overgegaan naar de Lord Line Ltd uit Hull welke op haar beurt in 1966 is overgegaan naar Hellyer Brothers Ltd uit Hull.

In 1975 is de Newby Wyke verkocht voor de sloop.

Jan


* H176-Arctic-Warrior_150kB.jpg (147.68 KB, 800x643 - bekeken 1541 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #717 Gepost op: 12-08-2016, 13:40:46 »

SCH8 Clara Jacoba

De logger SCH8 Clara Jacoba is in 1914 onder briefnr. 3759 gebouwd bij Scheepswerf Jonker & Stans te Hendrik Ido Ambacht voor rekening van Visserij Mij Vulkaan te Vlaardingen. Het schip had toen de naam Tambora VL33. In 1926 is de Tambora aangekocht door rederij A. v/d Toorn uit Scheveningen en werd de logger herdoopt in Clara Jacoba.

Inhoud: 106,48 BRT
Afmetingen: 25,47 x 6,58 x 2,84 m
Motor: 2 cil. Brons 70 pk (bouwjaar 1928)

Geschiedenis:
1914 VL33 Tambora, eigenaar Visserij Mij. Vulkaan
1926 SCH8 Clara Jacoba
1933 GDY8 Mewa II, eigenaar Poolse Mij. Mewa
1941 gevorderd voor de Duitse Kriegsmarine
1946 SCH8 Clara Jacoba, eigenaar A. v/d Toorn
1956 Verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland

Jan



* SCH8-Clara-Jacoba_150kB.jpg (148.16 KB, 600x760 - bekeken 1370 keer.)
« Laatste verandering: 20-08-2016, 11:58:16 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #718 Gepost op: 21-08-2016, 12:08:53 »

KW49 Schout Velthuys

De hektrawler KW49 Schout Velthuys is in 1973 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z96 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 14 april 1973 in de vaart.

Inhoud: 447 bruto ton
Lengte: 54,3 m
Breedte: 10 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1986 is het schip verkocht aan Pesquera Mar Azul te Mar del Plata, Argentinië onder de naam Mar del Sud.

Jan


* KW49-Schout-Velthuys4_150kB.jpg (148.93 KB, 800x675 - bekeken 1820 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #719 Gepost op: 27-08-2016, 06:43:27 »

H320 Arctic Corsair

De H320 Arctic Corsair is onder bouwnr 959 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line uit Hull.

Het schip is op 29 februari 1960 te water gelaten.

Inhoud 764 bruto ton
Lengte: 187,1 ft (57 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

De Arctic Corsair kwam op 14 september 1967 in aanvaring met de Olive tijdens dichte mist voor de kust van Duncansby Head (Schotland).  Om zinken te voorkomen is het schip op strand gezet.

In 1978 is het schip verbouwd om pelagisch te kunnen vissen.  In 1981 is het schip opgelegd in Hull en in 1985 wederom  ingezet voor de visserij. In 1988 is het schip hernoemd in Arctic Cavalier omdat een diepvries hektrawler onder de naam Arctic Corsair in de vaart kwam voor Boyd Line.

In 1993 is het schip verkocht aan de gemeente Hull en sinds 1999 als museumschip toegankelijk voor het publiek.

Jan


* H320-Arctic-Corsair4_150kB.jpg (149.6 KB, 800x634 - bekeken 1879 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!