Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-11-2024, 14:11:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1024155 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #945 Gepost op: 25-06-2021, 14:25:59 »

H114 Ross Aquila

Deze stoomtrawler is als H114 Stella Aquila onder bouwnr 907 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Derwent Trawlers Ltd uit Hull maar kwam onder exploitatie van Charleson ? Smith Trawlers Ltd eveneens uit Hull.

Het schip is 16 november 1956 te water gelaten.

Inhoud: 780 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
In augustus 1965 is het schip verkocht aan Hudson Bros (Trawlers) Ltd uit Hull en in november 1965 hernoemd als Ross Aquila. Op 16 maart 1971 is tijdens onderhoudswerkzaamheden brand uitgebroken in de machinekamer waardoor aanzienlijke schade aan de machinekamer en de brug is ontstaan. Na reparatie is het schip weer ingezet voor de visserij.

In 1975 is het schip voor de sloop verkocht aan Desguaces Y Salvametos uit Spanje.

Jan


* H114-Ross-Aquila_150kB.jpg (150.44 KB, 800x640 - bekeken 1138 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #946 Gepost op: 08-07-2021, 12:22:46 »

H201 Macbeth

Deze stoomtrawler is in 1956 onder bouwnr 918 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) als O299 Breughel voor rekening van de Belgische rederij NV Motorvisserij uit Ostend.

De Breughel is op 23 oktober 1956 te water gelaten en kwam in januari 1957 in de vaart. Zusterschip was de O297 Rubens die bij dezelfde werf onder bouwnr. 917 is gebouwd voor rekening van dezelfde Belgischerederij.

Inhoud 810  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,4 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en  stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis
25 april 1961 verkocht aan de Engelse rederij North Cape Fishing Co Ltd te Grimsby en herdoopt in St. Matthew (H201)
Jan 1965 overgenomen door St Andrew?s Steam Fishing Co Ltd te Hull
Okt 1968 overgenomen door Boston Deep Sea Fisheries Co Ltd te Hull
5 maart 1969 overgenomen door Helleyer Bros Ltd te Hull en hernoemd in Macbeth
20 maart 1976 Verkocht aan London Demolition (UK) Ltd voor de sloop.

Jan


* H201-Macbeth_150kB.jpg (148.07 KB, 800x640 - bekeken 1051 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #947 Gepost op: 16-07-2021, 13:50:51 »

KW99 Maria Theresia

De motortrawler KW99 Maria Theresia is in 1956 onder bouwnr. 1433 gebouwd bij Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot te Leiden  voor rekening van rederij N.V. v/h N. Haasnoot uit Katwijk aan Zee.
Het schip werd op 8 augustus 1956 te water gelaten en kwam 23 oktober 1956 in de vaart.

Inhoud: 279 BRT
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,65 m
Hoofdmotor: 6 cil. Stork dieselmotor met een vermogen van 420 pk; deze is in 1958 opgevoerd naar 550 pk.

Geschiedenis:
1968 Verkocht naar Kameroen
1969 als D132 Marie Therese in de vaart voor de Societe Industrielle des Peshes du Cameroun te Douala

Jan


* KW99-Maria-Theresia_150kB.jpg (152.01 KB, 800x638 - bekeken 1018 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #948 Gepost op: 23-07-2021, 16:51:40 »

VL114 Voorlichter

De stoomlogger VL114 Voorlichter is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Vd Windt te Vlaardingen in opdracht van de N.V. Doggermaatschappij te Vlaardingen.

Inhoud: 206 brt
Afmetingen: 35,71 x 6,95 x 3,63 m
Voortstuwing: Triple expansie machine met een vermogen van 180pk

Geschiedenis:
1941 gevorderd door de Duitse Kriegsmarine
1954 300 pk Bolnes dieselmotor motor ingebouwd
1965 Verkocht voor de sloop

Jan


* V114-Voorlichter_150kB.jpg (152.18 KB, 800x599 - bekeken 996 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #949 Gepost op: 09-08-2021, 15:48:25 »

H178 St. Leger

De stoomtrawler H178 Saint Leger is onder bouwnr 835 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley, UK) voor rekening van de rederij Thomas Hamling & Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 9 maart 1951 te water gelaten .

Inhoud 794 bruto ton
Lengte: 188,8 ft ( 57,5 m)
Breedte: 32,2 ft ( 9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en de stoommachine was van het fabrikaat C.D. Holmes en had een vermogen van 1150 ipk waarmee een max. snelheid van 13,4 knopen kon worden behaald.

In 1975 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H178-St-Leger3_150kB.jpg (151.2 KB, 800x636 - bekeken 965 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #950 Gepost op: 13-08-2021, 16:59:17 »

H329 Somerset Maugham

De motortrawler H329 Somerset Maugham is onder bouwnr 965 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (Beverley) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.
Het was de eerste dieseltrawler voor deze rederij.

Het schip is op 22 september 1960 te water gelaten en kwam in februari 1961 in de vaart.

Inhoud 789  bruto ton
Lengte: 189,7 ft ( 57,8 m)
Breedte: 33,6 ft ( 10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor fabrikaat C D Holmes/Werkspoor met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
De Somerset Maugham was zeer succesvol in de visserij en heeft maar liefst 4 keer de Silver Cod Trophy gewonnen voor de grootste jaarvangst van de UK en wel in 1962, 1965, 1966 en 1967.
In 1978 is het schip opgelegd en verkocht voor de sloop.

Jan


* H329-Somerset-Maugham_150kB.jpg (166.09 KB, 800x597 - bekeken 929 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #951 Gepost op: 11-09-2021, 14:15:51 »

SCH55 Noorderkroon

De trawllogger SCH55 Noorderkroon is in 1955 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder briefnr. 10011 voor rekening van rederij de Verre Visserij MIJ uit Scheveningen. Het schip was uitgerust zowel voor de vleet- als voor de trawlvisserij. Het tonnenruim heeft plaats voor 340 kantjes haring en het met kurk ge?soleerde visruim heeft een inhoud van ? 170 m?.

Inhoud: 213,19 BRT
Afmetingen: 37,63 x 6,83 x 3,15 m
Hoofdmotor: 8 cil. M.W.M. dieselmotor 750 pk

Geschiedenis:
1962 SCH 55 Noorderkroon Eig. M. den Dulk. Gzn N.V.
1967 Omgebouwd voor de boomkorvisserij
1970 SCH 55 Noorderkroon Eig. M. den Dulk. Gzn en B. van Leeuwen Szn
1975 Piscator Sport visserij Eig. J. Groen

Jan


* SCH55-Noorderkroon2_150kB.jpg (150.09 KB, 800x632 - bekeken 920 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #952 Gepost op: 25-09-2021, 11:10:06 »

NC444 Hagen

De Duitse motortrawler Hagen is in 1960 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 856 voor rekening van Rederei Nordsee te Bremen. De Hagen was het tweede  schip uit een serie van zes trawlers die in de periode 1959 ? 1961 bij deze werf zijn gebouwd. De andere trawlers waren:

NC443 Augsburg (1959)
NC444 Hagen (1960)
NC445 Minden (1960)
NC450 W?rzburg (1960)
BX674 Nordenham (1960)
BX680 D?sseldorf (1961)

Afmetingen: 65,93 x 10,32 x 4,88 m.
Inhoud: 976 bruto ton register.

Voortstuwing: dieselmotor met een vermogen 2200 pk
Max. snelheid: 14,7 knopen

In 1978 is de Hagen gesloopt.

Jan


* NC444-Hagen_150kB.jpg (151.95 KB, 800x638 - bekeken 874 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #953 Gepost op: 09-10-2021, 12:58:29 »

H362 Arctic Freebooter

Deze hektrawler is onder bouwnr. 308527 gebouwd bij Goole Shipbuilding & Eng. Co. te Goole voor rekening van Boyd Line Ltd uit Hull. De Arctic Freebooter was de eerste hektrawler voor deze rederij.

Het schip is op 3 mei 1965 te water gelaten.

Inhoud: 1633 ton
Lengte:  242,7 ft (74 m)
Breedte: 41 ft (12,5 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees National Ltd. type Monarch ALSSM 6 met een vermogen van 2380 pk waarmee een max. snelheid van 15,5 knopen kon worden behaald.

Het visruim heeft een inhoud van 28.250 kubieke feet. De vriesinstallatie bestaat uit 10 x 12 Station Jackstone Froster vertikale plaat vriezers met een invriescapaciteit van 40 ton per dag.
In 1985 is het schip omgebouwd voor stand by werk en gecharteerd door de Royal Navy.  In 1987 is het schip verkocht aan Stanley, Witte, Boyd om te gaan vissen bij de Falkland eilanden. Het schip werd hernoemd in Lord Shackleton.

Jan


* H362-Arctic-Freebooter_150k.jpg (149.54 KB, 800x637 - bekeken 867 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #954 Gepost op: 30-10-2021, 14:31:52 »

SCH 22 Magnolia

De motortrawler SCH22 Magnolia is in 1962 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 21 juli 1962 in de vaart.

Inhoud: 343 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk

Geschiedenis:
In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd toen SCH1 Johanna Louisa.
Het schip is uiteindelijk in 1975 afgevoerd.

Jan


* SCH22-Magnolia2_150kb.jpg (157.75 KB, 800x621 - bekeken 837 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #955 Gepost op: 31-10-2021, 14:07:57 »

Dan heeft die maar kort geleefd net 13 jaar,dat heb je als je geen onderhoud pleegd.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #956 Gepost op: 11-11-2021, 11:29:40 »

SCH104 Adriana

De motorlogger Adriana werd in 1912 als zeillogger VL88 Adriana gebouwd bij de werf A. de Jong te Vlaardingen voor rekening van Rederijkantoor Fa. Joost Pot te Vlaardingen.

Inhoud: 170 brutoton (na verlenging)
Lengte: 35,94 meter (na verlenging)
Breedte: 6,53 meter
Holte:  2,98 meter
Motor: 1928: 80 pk Brons, 1940: 4 cil. Sulzer, 4RKWM 250 pk

Historie:
1912: VL88 Adriana Eig.: Rederijkantoor Fa. Joost Pot te Vlaardingen
1928: verbouwing tot motorlogger
1933: verkocht aan Rederij A. de Jong uit Scheveningen. Visnr. wordt SCH104 naam ongewijzigd
1936: schip werd met 5,42 m verlengd te Vlaardingen
1940: gevorderd door de Kriegsmarine en verbouwd om dienst te doen als ?tauchlogger?onder de naam ?Hohlente?
1946 Vanuit Kiel overgebracht naar IJmuiden; daarna verbouwd bij A. de Jong te Vlaardingen waarbij het schip nogmaals werd verlengd en een nieuwe schuine steven en een nieuw dekhuis en stuurhuis werden aangebracht.
1952: Overgang naar N.V. Verre Visserij Mij J. de Jong (dir. J. de Jong) te Scheveningen
1960: Verhuurd aan de N.V. Verre Visserij Mij te Scheveningen
1964: Aangekocht door de N.V. Verre Visserij Mij.
1965: Verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland

Jan


* SCH104-Adriana_150kB.jpg (153.06 KB, 800x629 - bekeken 810 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #957 Gepost op: 26-11-2021, 15:16:23 »

SCH35 Koningin Wilhelmina

De Koningin Wilhelmina is in 1964 onder bouwnr. 190 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen  voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn te Scheveningen.
Het schip kwam in 1964 in de vaart.

Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,83 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM 1300 pk

In 1973 is het schip overgenomen door Dirk Kuyt & Zn te Urk en werd toen de Pieter Sr. UK42

Het schip is uiteindelijk in 1976 afgevoerd.

Jan


* SCH35-Koingin-Wilhelmina2_1.jpg (154.83 KB, 800x636 - bekeken 781 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #958 Gepost op: 01-12-2021, 15:51:43 »

SCH324 Morgenster

Deze logger is als SCH200 De Vrouw Maria in 1919 gebouwd bij de scheepswerf Gebr. Boot te Alphen a/d Rijn voor rekening van M. den Dulk Gz.

Inhoud: 112,75 brt (na verlenging 160,60 brt)
Afmetingen: 25,46/32,53 x 6,69 x 2,95 m
Motor: 240 Pk La Meuse, 8 cil., bouwjaar 1928 later vervangen door een 240 Pk Industrie, 4 VD 7, 4 cil., No.3338, bouwjaar 1948

Geschiedenis:
1919 SCH 200 De Vrouw Maria eig. Fa. H. den Dulk Pzn.
1928 SCH 200 De Vrouw Maria motor ingezet
1940 SCH 200 De Vrouw Maria gevorderd, HH 10
1945 SCH 200 De Vrouw Maria vrijgegeven te IJmuiden
1947 SCH 200 De Vrouw Maria verlengt en hermeten
1948 SCH 200 De Vrouw Maria wijziging motor
1959 SCH 324 Morgenster eig. Fa. M. den Dulk Gzn N.V.
1959 SCH 324 Morgenster eig. Red. den Dulk & van Leeuwen N.V.
1970 SCH 324 Morgenster eig. Fa. M. den Dulk Gzn
1970 SCH 324 Morgenster wordt gebruikt voor sportvisserij. F.Vrolijk
1980 Radioschip voor Radio Del Mare
1993 gestart met de verbouwing tot zeilend charterschip. De verbouwing is echter niet afgemaakt . De "Morgenster" lag (1999) afgemeerd in Zijkanaal B te Spaarndam.

Jan


* SCH324-Morgenster2_150kB.jpg (151.29 KB, 800x637 - bekeken 750 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #959 Gepost op: 10-12-2021, 14:25:53 »

SCH97 Condor

De motorlogger SCH97 Condor is in 1916 onder briefnr. 8755 gebouwd te Leiderdorp bij Scheepswerf Fa. Boot voor rekening van rederij N.V. Condor uit IJmuiden. Het schip had toen het visnr. IJM308.

Inhoud: 159 BRT
Afmetingen: 35,00 x 6,62 x 2,75 m
Hoofdmotor:  Kromhout 100 pk bouwjaar 1930 In 1952 is deze vervangen door een 6 cil. Kromhout met een vermogen van 300 pk.

Geschiedenis:
1916 IJM308 Condor  Eigenaar N.V. Condor
1923 SCH97 Condor Eigenaar Phoenix
1936 SCH97 Condor Eigenaar Rederij B/h Frank Vrolijk
1941 gevorderd door de Duitsers en ingezet als Hs 103 resp. Hs 67
1965 einde visserij en ingezet voor de pleziervaart en sportvissen

Jan


* SCH97-Condor2_150kB.jpg (148.09 KB, 800x637 - bekeken 651 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!