Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-12-2024, 04:31:28
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 68 69 70 71 [72] Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1031936 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1065 Gepost op: 15-08-2024, 17:02:57 »

SCH302 Willem van der Zwan

De motortrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1962 door  Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.  gekocht van de Firma D. Joh. Krijger te IJmuiden en heette oorspronkelijk Amsterdam IJM28.  Het schip is in 1955 gebouwd bij Scheepsbouw en Reparatiewerf De Hoop te Leiden onder bouwnr. 1431. Het schip werd op 7 september 1955 te water gelaten. De proefvaart vond plaats op 6 maart 1956 en op 28 maart van datzelfde jaar vertrok de Amsterdam van uit Vlaardingen ter visserij.

Inhoud: 333 BRT
Lengte (over alles): 43,16 m
Breedte: 7,84 meter 
Holte: 3,75 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Krupp  van 750 pk. Deze is in 1962 vervangen door een Deutz van 1000pk.

Geschiedenis:
De Willem van der Zwan heeft tot 1966 gevaren voor rederij W. van de Zwan en is daarna verkocht aan Konrad Kvalsik te Alesund, Noorwegen. Het schip kreeg toen de naam Gollenes. In 1977 is het schip verlengd.

VL153 Liesje en Rutger

De motortrawler VL153 Liesje en Rutger werd in 1956 opgeleverd door de Scheepswerf De Industrie van D. & Joh. Boot te Alphen aan de Rijn onder bouwnr. 1254 voor rekening van G. Kornaat?s Handelsmij. te Vlaardingen. De tewaterlating vond plaats op 22 december 1956 en het schip kwam op 26 februari 1957 in de vaart.

Inhoud: 269 bruto ton.
Afmetingen: 40,80/38,5 x 7,22 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 6 cilinder Industrie dieselmotor type 6D7O met een vermogen van  450-495 pk (later opgevoerd naar 750 pk).

Geschiedenis:
1971: in exploitatie bij Visserij Mij. Vlaardingen
1975: Opgelegd vanwege sanering
1980: voor de sloop verkocht

Jan


* SCH302--VL153_150kB.jpg (154.18 KB, 1000x663 - bekeken 432 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1066 Gepost op: 28-08-2024, 14:44:33 »

UK456 Marie Jose

Deze kotter is in 1987 in Polen gebouwd bij Stoznia Polnocna te Gdynia (casco) voor rekening van Rederij Gebr. Bakker uit Den Helder. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyards BV te Stellendam. Het schip kreeg de naam Marie Jacob HD24

Inhoud: 477 BRT
Afmetingen: 40,20 x 9,00 x 5,12 m
Motor: Stork Werkspoor Diesel type 9.SW.280 met een vermogen van 2765 pk (2025 kW)

Geschiedenis:
23-10-1987 HD 24 Marrie Jacob van Rederij Gebr. Bakker Den Helder B.V. uit Den Helder
18-12-1997 GO 128 Op Hoop Van Zegen van Zeevisserijbedrijf C. Tanis Jaczn. & Zonen C.V. uit Goedereede
1-1998 vernummerd in GO 28 met dezelfde naam en eigenaren
3-1-2008 motor vermogen 1999 pk., 1471 kW
1-2012 verkocht aan Carina Offshore Lpd. uit Kaapstad, 14-4-2012 als "Marie Jos?" uit IJmuiden vertrokken voor een reis van 30 dagen naar Kaapstad
Mei 2016: verkocht aan rederij UK456 BV uit Urk; naam blijft ongewijzigd, visnr. wordt UK456
Feb 2019: hermeten na verlenging: inhoud gaat van 469 naar 477 brt
2023: Gesloopt te Kampen

Jan


* UK456-Marie-Jose_150kB.jpg (151.8 KB, 1000x775 - bekeken 369 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1067 Gepost op: 04-09-2024, 14:51:55 »

H127 Kingston Pearl

De motortrawler H127 Kingston Pearl is onder bouwnr 933 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 21 juli 1958 te water gelaten en kwam in november van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 691 bruto ton
Lengte: 176,6 ft ( 53,8 m)
Breedte: 32,8 ft ( 10 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1450 pk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
De Kingston Pearl  is in 1966 verkocht aan Hellyer Brothers Ltd te Hull
Op 16 november 1973 is het schip gestrand na een aanvaring met de bulk carrier King Alfred.
Op 26 november 1973 is de Kingston Pearl vlotgetrokken en naar Grimsby versleept voor reparatie.
In 1978 is het schip verkocht voor de sloop aan Albert Draper & Son uit Hull.
In 1980 is het schip gesloopt.

Jan


* H127-Kingston-Pearl2_150kB.jpg (153.25 KB, 1000x819 - bekeken 349 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1068 Gepost op: 02-10-2024, 16:23:30 »

BX677 Hoheweg

De Duitse motortrawler BX677 Hoheweg is in 1961 gebouwd bij Schiffbaugesellschaft Unterweser onder bouwnr. 414 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei uit Bremerhaven.

Afmetingen: 68,53x 10,52 x 4,95 m.
Inhoud: 945 bruto ton register.

Voortstuwing: dieselmotor met een vermogen van 2345 pk waarmee een maximum snelheid van 15,3 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
1972: ingezet bij de Duitse Marine als afluisterschip onder de naam Oker met registratrienr. A53
1988 overgegaan naar de Griekse Marine onder de naam Hermes (A373)

Jan


* BX677-Hoheweg_150kB.jpg (156.5 KB, 1000x810 - bekeken 304 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1069 Gepost op: 16-10-2024, 17:41:49 »

KW122 Arie Ouwehand

De hektrawler KW122 Arie Ouwehand is in 1975 gebouwd bij T. van Duivendijk?s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z102 voor rekening van Ouwehand?s Rederij en Visverwerking te Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 24 juni 1975 in de vaart.

Inhoud: 538 bruto ton
Afmetingen: 59,30/55,29 x 10,02 x 5,74 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. Nieuwe naam werd Juliaca. Thuishaven: Floppesca, Callao

Jan


* KW122-Arie-Ouwehand_150kB.jpg (150.28 KB, 1000x735 - bekeken 254 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1070 Gepost op: 05-12-2024, 10:47:43 »

UK177 Cornelis Evert

Het casco van deze kotter is in 1980 onder bouwnr. 586 gebouwd bij Holland Launch te Zaandam. De afbouw vond plaats bij Machinefabriek A & L Hoekman te Urk. Opdrachtgever was Zeevisserijbedrijf J.W. Post & Zoon B.V. uit Urk.

Inhoud: 184 BRT
Afmetingen: 30,05 x 7,30 x 3,70 m
Voortstuwing: Stork Werkspoor uit 1979 met een vermogen van 900 pk (662 kW). In 1990 is deze vervangen door een W?rtsila Diesel type 6 FEHD.240 met een vermogen van 900 pk (662 kW).
Geschiedenis:
1980 Nieuw in de vaart
2023: Gesloopt te Kampen

Jan


* UK177-Cornelis-Evert_150kB.jpg (155.89 KB, 1000x778 - bekeken 79 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1071 Gepost op: 05-12-2024, 10:48:38 »

GY2 Northern Sun

Deze Britse stoomtrawler is in 1956 gebouwd als FD34 Wyre Mariner onder bouwnr. 1412 bij de Engelse werf Cochrane & Sons Ltd te Selby (UK) voor rekening van Wyre Trawlers Ltd te Fleetwood (UK). De tewaterlating vond plaats op 13 februari 1956 en het schip kwam op 23 juli 1956 in de vaart.

Inhoud 656 bruto ton
Lengte: 169 ft (51,5 m)
Breedte: 30,5 ft (9,3 m)
Diepgang: 16 ft (4,9 m)

Voortstuwing: triple expansie stoommachine fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 800ipk. Ook de ketel was gemaakt door Amos & Smith uit Hull.

Geschiedenis:
april 1968: overgang naar Northern Trawlers Ltd uit Grimsby; naam werd gewijzigd in Northern Sun (GY2)
mei 1976: verkocht aan Blyth Shipbreakers & Repairers Ltd voor de sloop
juni 1976: gesloopt

Jan


* GY2-Northern-Sun_150kB.jpg (154.58 KB, 1000x791 - bekeken 81 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1072 Gepost op: 05-12-2024, 10:49:48 »

VL204 Sophie Regina

Deze stoomlogger  is als IJM22 Etty in 1902 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Vd Windt te Vlaardingen in opdracht van Nederlandsche. Stoomvisscherij IJmuiden.

Inhoud: ? brt
Afmetingen: 35,58 x 6,53 x 3,48 m
Voortstuwing: Triple expansie machine fabrikaat Wilton, Rotterdam met een vermogen van 225 pk

Geschiedenis:
In 1923 aangekocht Visscherij Maatschappij Vlaardingen; naam werd gewijzigd in "VL204 Sophie Regina".
In 1939 werd de ketel vervangen.
In 1941 gevorderd als DW 027, later VS 119 (Vorpostensicherungsboot).
In 1943 gezonken na een aanvaring met het Deense stoomschip "Norma Lau"

Jan


* VL204-Sophie-Regina_150kB.jpg (153.52 KB, 1000x741 - bekeken 80 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1073 Gepost op: 11-12-2024, 10:58:08 »

GY58 Everton

De stoomtrawler GY58 Everton is in 1958 in de vaart gekomen voor de rederij Consolidated Fisheries Ltd uit Grimsby.

Het schip was een van de grootste trawlers van het Verenigd Koninkrijk en is gebouwd bij Cochranes te Selby onder bouwnr. 1429.

Inhoud: 884 bruto ton
Lengte:  185 ft ( 56,3 m)
Breedte:  33 ft (10 m)
Diepgang: 16,3 ft (5 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en triple expansie stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith uit Hull. Het totale vermogen bedroeg 1450 ipk

Tijdens de kabeljauwoorlog met IJsland is het schip beschoten door de IJslandse kustwacht en heeft daarbij diverse treffers opgelopen maar is toch behouden thuisgevaren.

In mei 1975 is het schip opgelegd. Er is nog een poging gedaan om het schip als museumschip te gaan gebruiken maar dat plan is niet gerealiseerd en in 1976 is het schip alsnog verkocht voor de sloop.

Jan


* GY58-Everton5_150kB.jpg (153.21 KB, 1000x789 - bekeken 43 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 68 69 70 71 [72] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!