kootje
Gast
|
|
« Antwoord #375 Gepost op: 24-05-2012, 20:52:19 » |
|
Hallo Pleiners en niet Pleiners. Nee Jochem , ik ken geen Lenie de Heijer, ik ken wel een Familie den Dulk die heeft gewoond hoek Jacobpronkstraat en Kolenwagenslag, op die hoek was een snoepwinkeltje, dat waren jodenmensen en zijn toen weg gehaald door de Duitsers, ik was kind dus wat heb je voor benul wat er aan de hand was, dagen of weken daarna zijn een stel kinderen waaronder ik die winkel binnen gegaan en ook naar de kelder en daar stonden heel veel trommels met koek en snoep alleen... was alles beschimmeld het zag er niet lekker uit. Nu ik er aan denk was het best wel droevig maar als kind besef je dat niet.Ik zat in de Gaffelstraat op school en kreeg van mijn Moeder 1 cent om iets te kopen,Toen alles nog goed was stapte je dat winkeltje binnen en kocht iets voor een halve cent, die halve cent die je over had was voor de volgende dag. wat was je toen gelukkig met een cent. Weer een stukje Nostalgie. fijne avond.Nel.
|
|
« Laatste verandering: 24-05-2012, 20:53:51 door konecaan »
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #377 Gepost op: 27-05-2012, 21:36:52 » |
|
hoi witkwast en andere wordt inderdaad niet veel over gesproken maar weet wel dat de pleiners op vlaggetjesdag aan de haven en in de keizerstaat aanwezig zijn dus diezal je daar wel ontmoetten gr jochem
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #378 Gepost op: 27-05-2012, 22:16:28 » |
|
diezal je daar wel ontmoetten gr jochemBen benieuwd Jochem ik ben herkenbaar maar de meeste Pleiners voor mij niet. En m'n vrouw kent ook weinig oud plein bewoners. Afgezien dat ze deze keer Vaggetjesdag alleen moet bekoren, daar ik moet zingen op diverse podia. Ja Nel ( Konecaan) die ken ik wel maar jou bijvoorbeeld heb ik ook nog nooit ontmoet.
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #379 Gepost op: 27-05-2012, 22:23:14 » |
|
Hallo pleiners. Jochem, is dat dan nog wat de vlaggetjesdag? Lijkt mij ontzettend druk en heel veel Commercie wat eigenlijk niks met vlaggetjes dag te maken heeft. Gaat de Vloot morgen nacht om 24 uur ook uit ? Of is er geen vloot meer. Wij zagen verleden week een vissersboot liggen nou dat leek wel een fabriek schip allemachtig wat was die groot, Die vaart zeker winter en zomer dan heb je toch geen vlaggetjesdag nodig. Nou, allemaal veel plezier met vlaggetjesdag. Vroeger gingen wij 2de Pinksterdag naar de Keizerstraat om Paling te kopen, is dat er nog, ik dacht dat ik het al eens heb gevraagd , vergeten (oude dag)vroeger leek het wel kermis met Pinksteren kinderen konden molentjes kopen etc. er werd vis gegeten vooral paling. groet Nel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #383 Gepost op: 27-05-2012, 22:34:41 » |
|
Hallo Aad. leuk dat wij elkaar herkennen, , zou ik je zien staan op het Podium dan zwaai ik even. grapje hoor! Maar je weet nooit. Wij gaan nergens heen want er komen dagen aan dat wij weer op stap gaan naar (Jochem) die Heimat. dat wordt een kleine familie reünie bij Wijnboer Broesch aan de Moezel , woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium? lieve Groet nel.
|
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #385 Gepost op: 27-05-2012, 22:40:43 » |
|
Dat weet ik Aad, je hebt gelijk, en boos worden nou dan moet er heeeeel wat gebeuren! ik wordt alleen boos door ongerechtigheid . zo en nu kap ik er mee . welterusten allemaal!
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #386 Gepost op: 27-05-2012, 22:43:51 » |
|
ben ik toch weer, Knorhaan,waar is de Molenijserstraat?
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
|
|
« Antwoord #387 Gepost op: 27-05-2012, 22:50:34 » |
|
woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium?Lieve Nel,
Je trek me nu wel aan me smaak pupillen maar een rood lekker wijntje uit de duitse bergstreken is natuurlijk nooit te versmaden. Die wijnranken houder (fam. wijn boer) is dat bij de Moesel of langs de Rijn.
Fijne dagen en geniet er lekker van.
|
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
|
|
« Antwoord #389 Gepost op: 27-05-2012, 22:58:04 » |
|
woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium?Lieve Nel,
Je trek me nu wel aan me smaak pupillen maar een rood lekker wijntje uit de duitse bergstreken is natuurlijk nooit te versmaden. Die wijnranken houder (fam. wijn boer) is dat bij de Moesel of langs de Rijn.
Fijne dagen en geniet er lekker van. Domme vraag van mij als jij zegt dat dat de wijnboer aan de Moezel zit excusses voor mijn domheid
|
|
|
|
|
|
|