Arie den Heijer
Gast
|
|
« Antwoord #480 Gepost op: 02-08-2012, 21:38:50 » |
|
Hallo Pleiners en medelezers,
Ik heb een vraagje.
Eind jaren '60 woonde ik (toen 1 a 2 jaar oud) op de Ripperdastraat 59. Mijn moeder, Nellie den Heijer-Spaans, was toen vriendin met de dochter van de groenteboer die volgens zeggen op de hoek van de Ripperdastraat en de Westduinweg zat.
Weet iemand hier hoe die groenteboer en natuurlijk zijn dochter heette? Misschien weet die dochter wat meer te vertellen over mijn moeder Nel, die in 1975 jong (31) overleden is.
Groet,
Arie
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #481 Gepost op: 03-08-2012, 00:06:59 » |
|
ik dacht van duin de naam van de groenteboer was maar weet het niet zeker groet jochem
|
|
|
|
|
|
|
Arie den Heijer
Gast
|
|
« Antwoord #482 Gepost op: 04-08-2012, 08:35:12 » |
|
Bedankt Jochem. Ik heb via mail ook een reactie gekregen, inclusief de namen van de dochters van de groenteboer. Mooi.
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #483 Gepost op: 04-08-2012, 12:21:41 » |
|
oké arie succes ermee gr jochem
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #484 Gepost op: 05-08-2012, 14:23:00 » |
|
ha die pleiners hoe is het er mee op deze toch redelijke zonnige zondag ben effe me drie sterren bungalow van de vestia op aan het ruimen mot ook is een keer gebeuren als je je lieslaarzen aan mot trekken dan mot je gaan ruime ja toch zo effe met bertje naar de leeuwekuil want die moet ook zijn energie kwijt dan naar moeders en effe kijken hoe ons plein erbij legt voor de rest niet veel te liegen dus de groetjes allemaal jochem
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #485 Gepost op: 05-08-2012, 14:59:52 » |
|
Goedenmiddag allen. Goed werk Jochem! als je tijd over hebt. Het is hier regenachtig en verveel mij te pletter. Van de week even op geboorte bezoek ,een achterklein zoon geboren van de 4de generatie Kalsbeek, en even naar de Fred. Dan een dag naar Meppel, en nog een dag Scheveningen en in Augustus naar die heimat Jochem!!!!naar een Wijnfeest in Saarburg, glas mee brengen in de straten wordt wijn geschonken en maar zuipen haha! Er is ook een optocht en die moet mooi zijn. wij zijn met een heel stel 9 personen dus dat is wel gezellig . en na afloop zijn wij kapoet! Ach! de kinderen van Ma, Pa kom ook ?eerst Nee ! en nog eens Nee !en dan ga je toch overstag. Als het maar gezellig is en mooi weer. dat is het nieuws van Neel. lieve Groet.
|
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #487 Gepost op: 05-08-2012, 17:24:35 » |
|
Hallo Peter. Mijn man was ook in Militairedienst maar dan 60 jaar geleden en geplaatst in Steenwijkerwold, er zal in de 35 jaar toch wel wat veranderd zijn in Meppel?! Is het niks nemen wij de volgende trein terug. de trein rijdt niet verder dan Meppel, wil je naar den Haag moet je in Meppel overstappen in bussen naar het `tHarde en van het `tHarde op de Trein naar Amersfoort en daar mag weer overstappen naar den Haag, de tijd die je kwijt bent rijdt je heen en weer Harlingen den Haag, Den Haag Harlingen.De rest doen wij maar met de auto. doe Olympische spelen komen mij ook de keel uit, en iets behoorlijks is er niet op de Ned. TV zoek je het maar in het buitenland zoals de BBC en Duitsland af en toe Belgie. Nu ga ik naar het eten kijken ongespoten boontjes uit eigen tuin met oven kip. groet Nel.
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #488 Gepost op: 05-08-2012, 20:13:38 » |
|
hoi allemaal ben picies 1 dag in militairedienst geweest die eikel vroeg wil jij s 5 ik zeg doe maar een f 16 wat was ik blij dat ik van dat zootje verlost was zeg het voetbal is vandaag toch al begonnen peet voor de cruifschaal of is dat niet genoeg voor jewat het weer getreft het heeft hier ook geregent na regen komt zonneschijn alleeen ze weten niet wanneer gr jochem
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #490 Gepost op: 05-08-2012, 20:47:21 » |
|
Mag het ook rot weer zijn?
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #491 Gepost op: 05-08-2012, 23:30:11 » |
|
ben niet zo een strepenjager peet gr jochem
|
|
|
|
|
|
|
|
kootje
Gast
|
|
« Antwoord #493 Gepost op: 10-08-2012, 19:19:51 » |
|
Veel Plezier! en kijk uit met drank je moet nog rijden, of heb je een BOB aan boord? groet nel.
|
|
|
|
|
|
|
|