|
|
kootje33
Gast
|
|
« Antwoord #737 Gepost op: 18-10-2013, 15:33:26 » |
|
Hallo Allemaal. is ook zo , het brood was heerlijk, nu moet je zoeken voor een goed en lekker brood, soms is dat brood zo vies klef vooral in die Supermarkten. Wij rijden 10 km voor een lekker brood bij een ouderwets bakkertje, dan nemen wij er een paar mee de viezer is groot genoeg. Bakker de Lange zal nu veel uitgebreider zijn als ruim 65 jaar geleden, toen was er niet zoveel Luxe, als het brood maar lekker was dat was het voornaamste. groetjes nel.
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #738 Gepost op: 18-10-2013, 15:41:22 » |
|
Bij ons in Duindorp zat de Lange i/d Goereesestraat toen mocht je pas na tienen vers brood verkopen wij haalden meestal dat tijgerbrood dat vonden altijd erg lekker ook dat Franse brood wat zij verkochten en een enkele keer haalden we een Fluit dat was een heel groot luchtig brood maar wel lekker. De puntjes waren toen nog knapperig dat kom je nergens meer tegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
jochem
Gast
|
|
« Antwoord #740 Gepost op: 19-10-2013, 12:31:07 » |
|
hoi allemaal bakker de lange om het hoekie daar zatte we vaak in het zonnetje een beetje kaarten wat te eten of te drinke halen was een beetje een hangplek gr jochem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #745 Gepost op: 23-10-2013, 22:39:25 » |
|
Ik kom oorspronkelijk uit Duindorp Nel, Ik haalde altijd een bonkie bij Looykens in de Tesselssestrat hoek Terschellingsestraat. Kostte toendertijd een dubbeltje. Ondansk de armoe in die tijd was er veel warmte kwam vaak m'n opoe tegen die naar haar zus ging hoek Zeezwaluwstraat / Meeuwenstraat tegen over die groenteboer Spaans. Ik kreeg dan meestal een dubbeltje van haar om een bonkie te halem maar mijn ja opoe is er niet meer en Looykens ook niet meer. Twee maanden geleden heb ik ze bij Plasman op de Fred gehaald en die waren ook goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|