Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #330 Gepost op: 17-05-2011, 21:18:02 » |
|
Ik hoorde afgelopen week dat de Casparis weer te koop is. Deze is al geruime tijd in Amsterdam te koop. De Casparis & Kurt Carlsen, als ik me niet vergis werd er van station gewisseld, Kurt Carlsen naar Scheveningen en De Casparis naar Katwijk Voorzover ik weet is de KC nooit op Scheveningen geweest, maar altijd op Noordwijk. Daar is ze nu terug en wordt gerestaureerd. Zie http://dorusrijkers.nl/reddingboten/rb.php?rb_nr=18De DC is inderdaad van SCH naar KW gegaan, na een refit neem ik aan, zie http://dorusrijkers.nl/reddingboten/rb.php?rb_nr=19Zijn weer mooie foto's.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #336 Gepost op: 30-05-2011, 09:21:05 » |
|
Morgen, dinsdag 31 mei 2011, om 13:00 uur staan kantelproeven gepland met de Belgische R2 die bij de Trix ligt. Bij de Trixwerf vindt het kantelen plaats.
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #337 Gepost op: 03-06-2011, 11:41:43 » |
|
Afgelopen dinsdagmiddag zijn er 2 kentertesten uitgevoerd met de R2. De eerste zonder bemanning. De tweede met alleen Gerard Buitelaar, de initiatiefnemer. Niemand anders wilde/durfde mee. Gerard gaf ook kommentaar bij de handelingen.
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #338 Gepost op: 03-06-2011, 11:45:22 » |
|
De brandweer (met duikers), en KLPD te water en het zusterschip Grommer, de vrmlg R1, waren aanwezig voor het geval dat en om te assisteren.
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #339 Gepost op: 03-06-2011, 11:46:55 » |
|
De eerste test ging zeer vlot. De boot draaide vlot door.
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #340 Gepost op: 03-06-2011, 11:50:04 » |
|
Ook de tweede test ging vlot. Het onderwaterschip lijkt me niet echt geschikt als reddingboot voor de NL-kust. Die van Belgie zal niet veel anders zijn?
|
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #342 Gepost op: 03-06-2011, 11:52:17 » |
|
.
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #343 Gepost op: 03-06-2011, 11:55:47 » |
|
wat mankeer er aan volgen jouw dan wybe?
Ik denk dat ze regelmatig haar roeren en schroeven zou beschadigen op de ondiepe, zanderige kust. NL-reddingboten hebben/hadden de schroeven vaak in een tunnel en de roeren beschermd door een zware hak.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #344 Gepost op: 03-06-2011, 12:01:39 » |
|
Na afloop was er champagne. Gerard werd ge-interviewd door Marjolein van TV-West. Komende week schijnt er een uitzending over te zijn. Wie waarschuwt me als dit op TV-West komt? Die kan ik hier (Den helder) via de kabel ook ontvangen.
|
|
|
|