Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #105 Gepost op: 19-10-2011, 09:47:28 » |
|
Buiten het takelen en de reparatie, dacht ik dat het slepen door een reddingsboot niets kost, er wordt wel een donatie verwacht van de schipper, zoiets had ik eens gehoord. Misschien weet Wybe dat wel B@art Als de KNRM je helpt is dat kostenloos, ook als je geen donateur bent. Je krijgt wel een formulier om donateur te worden mee. Zo af en toe is er wel wat kommotie over sleepwerk met profesionele bergers. Daarover zijn afspraken (konvenanten) gemaakt, maar desondanks is er af en toe wel gedoe over.
|
|
|
|
|
|
|
Metser
Gast
|
|
« Antwoord #106 Gepost op: 19-10-2011, 10:04:00 » |
|
Dat was bekend Rinus maar voor de duidelijkheid hoe verwijs je naar de uitleg van Gerard Knoester.
Bart, ik had die foto ook al eens gezien. Ik heb gezocht maar kon het niet vinden bij Gerard's berichten. mvg Metser
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 19-10-2011, 10:34:40 » |
|
Haven 14 - 04 - 1948 Ijsversnipperaar Deze foto heeft ergens al op een topic gestaan, met uitleg van Gerard Knoester. Misschien heeft Rinus deze foto verwijderd om ruimte vrij te maken voor de topics. En Aad waarvoor vraag jij altijd naar de bekende weg. Als je toch positief wilt zijn, maak dan je filmpjes af.
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 19-10-2011, 10:39:54 » |
|
Sch 118
|
|
|
|
|
Metser
Gast
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 19-10-2011, 11:13:26 » |
|
Weten jullie het nog? Welke ijsfabrieken het ijs leverde in paaltjes en of vermaald en ook wel in pijpjes? Voor de handel gebruikte we later scherfijs, daar kon je de vis beter in koelen.
Ik kan mij nog goed herinneren dat in het cafe van mijn Opa Joop Vrolijk staven van ongeveer 1 meter werden geleverd. Gingen de kelder in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 19-10-2011, 16:31:40 » |
|
Weten jullie het nog? Welke ijsfabrieken het ijs leverde in paaltjes en of vermaald en ook wel in pijpjes? Voor de handel gebruikte we later scherfijs, daar kon je de vis beter in koelen.
Ik kan me er 3 herinneren B@rt, Vrolijk en Den Dulk aan de oude haven en eentje ter hoogte waar de schuiten van Groen liggen. Ys/Vis heette dat geloof ik Ik ben geen meeuwen vriend, maar ik vind het trieste foto`s, wel mooi
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 19-10-2011, 20:03:03 » |
|
En Aad waarvoor vraag jij altijd naar de bekende weg. Cor ik vraag niet naar de bekende weg maar geef aan dat een bepaalt object al meerdere keren is gepresenteert. Als je toch positief wilt zijn, maak dan je filmpjes af. De film is al lang af maar heeft te maken dat J.R. en ik op gelijke tijd bij elkaar kunnen komen helaas is dat de laatste tijd voor beide erg moeilijk geweest. Maar om je gerust te stellen a.s. vrijdag komen J.R. en ik samen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
poon
Gast