Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-11-2024, 03:21:08
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Koopvaardijschepen en Coasters verleden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 32 Omlaag Print
Auteur Topic: Koopvaardijschepen en Coasters verleden  (gelezen 522180 keer)
Tina
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 29-10-2012, 04:07:13 »

(foto van Chris Howell )

Name: MS PORT BRISBANE
Owner: Port Lines - a Cunard subsidiary
Builder: Swan, Hunter & Wigham Richardson - Newcastle
Launched: 1949
Displacement:11942 tons
Length (OA):559 ft 10 in ( 170.6 m )
Beam:70 ft 4 in ( 21.4 m )
Draft: 30 ft 8 in ( 9.3 m )
Propulsion:Two 6 cylinder Doxford diesel engines, twin screw, 6600 bhp
Maximum Speed:17 Knots


* PORT_BRISBANE_11.jpg (152.67 KB, 1024x819 - bekeken 5621 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 29-10-2012, 04:10:42 »

Constantine Sg Co Ltd GBR Middlesbrough
IDNo: 5106354 Year: 1951
Name: ESKWOOD Type: Cargo ship
Flag: GBR Tons: 1273 DWT: 1675
Length overall: 68.9 Country of build: GBR
Builder: Burntisland SB Co
Location of yard: Burntisland
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
Subsequent History:
67 ASTYANAX - 69 KASSANDRA - 76 EVANGELOS
Disposal Data:
foundered 36.25N/21.15E 1.2.80 [Beirut-Hamburg, cocoa]


* Eskwood.jpg (60.55 KB, 785x506 - bekeken 3800 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 29-10-2012, 04:13:40 »

IMO: 1180676
Year: 1921
Name: ORLANDA
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Date of completion: 2.21
Tons: 1288 Yard No: 375
LPP: 72.7
Country of build: DEU
Beam: 11.5
Builder: Krupp Germania
Location of yard: Kiel
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-10
End: 1958
Subsequent History:
45 EMPIRE CONINGTON - 48 ALABE

Disposal Data:
BU Sunderland 13.2.58



* ALABE1948.jpg (82.2 KB, 1024x629 - bekeken 4355 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 29-10-2012, 04:16:06 »

Rederi A/B Svenska Lloyd SWE Gothenburg
IDNo: 5157793 Year: 1956
Name: IBERIA Type: Cargo ship (ref)
Flag: SWE Tons: 2365 DWT: 3470 Length overall: 105.2 LPP: 97.5 Country of build: DNK
Beam: 14.5 Builder: Burmeister & Wain
Location of yard: Copenhagen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
Subsequent History:
69 SALAMAUA - 74 EASTERN PROGRESS - 76 EASTERN POWER
Disposal Data:
BU Bangkok 29.4.83



* Iberia-2.jpg (148.75 KB, 900x588 - bekeken 3764 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 29-10-2012, 04:18:13 »

Owner: Hain SS Co Ltd GBR London
IDNo: 5368017 Year: 1953
Name: TREMAYNE Type: Cargo ship Flag: GBR
Tons: 5608 DWT: 9300 Length overall: 138.8
Country of build: GBR Builder: Hamilton
Location of yard: Glen Yard
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12.5
Subsequent History:
68 VIRGY - 75 ILION
Disposal Data:
beached near Manora LH, Karachi 7.8.79 & BU in situ


* Virgy.jpg (177.06 KB, 900x627 - bekeken 3811 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 29-10-2012, 04:21:03 »

IDNo: 5193462 Year: 1938
Name: KOPARA Type: Cargo ship Flag: NZL
Tons: 679
LPP: 58.9 Country of build: GBR
Builder: Robb
Location of yard: Leith
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
End: 1988
Subsequent History:
66 SARANG - 69 CHERRY CHEPAT - 84 SEE HAI HONG


* Cherry20Chepat.jpg (65.64 KB, 900x606 - bekeken 3893 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 29-10-2012, 04:24:46 »

Beste Forumleden,

Dit was verlopig het laatste buitenlandse schip.
We gaan door met Nederlandse coasters.
« Laatste verandering: 29-10-2012, 09:03:27 door Tina » Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 29-10-2012, 06:23:27 »

IDNo: 5258456 Year: 1962 Name: NOVEL Flag: NLD Tons: 399 DWT: 560 Length overall: 50.0 LPP: 46.0 Beam: 8.0 Builder: Van der Werff's, Westerbroek
Subsequent History: 74 PLANCIUS - 88 ARGO-T - 93 MONIQUE - 95 INES I - 96 MARTINA - 96 VANDERPOOL EXPRESS - 97 FIDELE EXPRESS - ZION TRAIN Disposal Data: Broken up USA 7.03




* argot1961exnove.jpg (67.74 KB, 1024x625 - bekeken 4390 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: 29-10-2012, 06:32:37 »

Mars ex Germaan,Adara, Geert

Gebouwd in 1935 bij Pattje Waterhuizen. Een 3 cilinder (170hp)Appingerdammer Brons gaf het scheepje een speed van 8 knopen.
Eigenaar: G.v.d.Molen.


* mars5hg.jpg (79.72 KB, 700x428 - bekeken 3961 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 29-10-2012, 12:17:19 »

1964 niet stokoud maar toch.

De Dego van Gouwens. Gebouwd bij Kerstholt No 356 . Laadvermogen 980ton en voortgestuwd door een Industrie.

Het schip kwam in de vaart voor Scheepvaart Mij Diana te Wassenaar als Diana. 1966 ging ze naar Frankrijk als Tourmalin(e) 1982 werd het Dego .
In 1985 strandde zij bij Les Sables d,Olonne en zonk de volgende dag.



* dego19645rg.jpg (65.6 KB, 700x526 - bekeken 3735 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 29-10-2012, 12:20:43 »

CONFID
IMO nr. 5044609
Gebouwd in 1931 bij G.J. van der Werf - Hoogezand (--)
BRT = 249 DWT = 330 Loa x br. x holte = 39,22 x 6,95 x 2,75
4T 3 cil. App.Brons (240x360) 150 rpk bij 8 knopen.
Te water als GIER.(NTMD)
In 1933 KALBA (PFGP), H.Bakker.
In 1935 CONFID (PDLF), H.Kajuiter.
In 1937 nieuwe motor: 2TE 4 cil. App.Brons (240x360) 195 rpk bij 9 knopen.
In WO II in geallieerde dienst.
In 1952 COMBINATIE (PDLD).
In 1953 METRANS (PFZA).
In 1955 MARIE LOUISE (PFUT), Vorstenberg-Delfzijl.
In 1957 naar Duitsland als BINA.
In 1966 PETER WILFRIED.
In 1972 in Hamburg gesloopt.



* CONFIDKleinSmall.jpg (65.63 KB, 640x435 - bekeken 3744 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #71 Gepost op: 29-10-2012, 12:24:29 »

Kroonborg Delfzijl binnenloopt met een lading houtpakketten, dan kun je stellen dat Holwerda hem weer in 'ere' heeft hersteld.



* kroonborg60mu.jpg (49.93 KB, 787x582 - bekeken 3800 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: 29-10-2012, 12:27:51 »

Cascade 1937

In de oorlog door de Duitsers gevorderd en in de vaart gebracht als SAT 11, 25-8-1944 tot zinken gebracht in de rivier Gironde en later gelicht en hersteld. In 1961 wekenlang in Milford Haven gelegen met machineschade. Begin mei door de Engelse sleepboot "Neylandia" naar Rotterdam gesleept, en zal bij de firma Olthoff te Capelle a/d IJssel worden gerepareerd.
1961 voorzien van een nieuwe hoofdmotor nl.: 300 pk GB N.V. Appingedammer Brons Motorenfabriek, Appingedam.
1967 onder Panamese vlag gebracht, en opgelegd te Dublin. 1969 vekocht aan Vissen Buitengaats,
rederijcombinatie "Cascade", Vlaardingen, en verbouwd bij Werf Figee, Vlaardingen als sportvisser.
Later verkocht aan H.P. van het Slot, Zierikzee, voor trips van uit Burghsluis en later vanuit Vlissingen. 1981 verkocht aan Compania Suplidora y de Navegacion S.A., Panama, 1983 verkocht aan Kitson Vickers, Ltd., Plymouth, en opgelegd te Exmouth. 1984 verkocht aan P. Goodliffe, Exmouth, en Sea Mill Salvage voor sloop.




* cascade2LS.jpg (16.13 KB, 600x377 - bekeken 3943 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 29-10-2012, 12:29:27 »

Eigenlijk een wonder dat de Forto van Pilon in 1971 ontkwam aan de slopershamer, dat lot trof immers toen veel kustertjes. Weliswaar mooie schepen, maar door schaalvergroting en de snelle opkomst van het houtpakkettenvervoer, vroegtijdig uitgerangeerd. Economisch afgeschreven, technisch nog lang niet. Al wil ik niet beweren dat dit ook voor de Forto gold. In 1927 als Batavier VII gebouwd had het schip er al dik veertig jaar opzitten en dan mag je ook van technisch afgeschreven spreken. De laatste jaren van zijn bestaan had de Forto niet het fijnste werk gedaan. Kolen van Emden naar de centrale in Itzehoe en ongebluste kalk terug. Ik vond het een imposant schip zoals het met leeg getrokken ballasttanks in Delfzijl opgelegd lag. En dan zie je ineens 'volk' aan dek en schroefwater 'aan de kont'. Wat is daar loos? Gelukkig heb ik toevallig mijn Agfa Clackje bij me en kan ik het vertrek van de Forto vastleggen. Mijn 'piratenbootje' want dat vond ik, die uitstraling had de zwarte Forto. Dat het schip nog een kortstondig tweede leven als sportvisser in Belgie tegemoet ging hoorde ik pas later. Achteraf denk ik wel eens was dit toch niet zo'n handig schip voor dat doel. Er stond een langzaamlopende motor in die alleen beneden kon worden bediend. Maar wie ben ik. De Quiet Waters is in 1978 in Gent gesloopt.
In elk geval een 'oldie', mooi of niet, dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.



* forto080mb.jpg (40.5 KB, 787x573 - bekeken 3839 keer.)
« Laatste verandering: 29-10-2012, 12:31:32 door Tina » Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 29-10-2012, 12:33:19 »

De 'haringjager' Gerda Maria van Parlevliet & v.d. Plas uit Katwijk.


 2e Gerda Maria, die van 1972 de ex Bamse


* gerdamaria082yg.jpg (58.97 KB, 787x583 - bekeken 3829 keer.)

* gerdamaria102il.jpg (51.66 KB, 787x535 - bekeken 3736 keer.)
« Laatste verandering: 29-10-2012, 12:37:29 door Tina » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 32 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!