Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-11-2024, 03:24:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Volvo oceanrace 2014 / 2015
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 ... 123 Omlaag Print
Auteur Topic: Volvo oceanrace 2014 / 2015  (gelezen 1188453 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #945 Gepost op: 15-02-2015, 09:30:59 »

jacob afstand abu daby en SCA is noord- zuid 148 mijl
               ,,        ,,      ,,   en brunel is  ,,        ,,     75 mijl
maar NZ ligd om de oost en dat verekenen ze.
maar de brunel gaat aardig dicht bij komenen de damens zitten aan de buiten kant van de cirkel dus moeten ze de meeste mijlen maken.

o en op letten heren want die eilanden gaan niet opzij.
« Laatste verandering: 15-02-2015, 09:33:52 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #946 Gepost op: 15-02-2015, 11:24:41 »

1000 gmt.
nou het wisselen van de wacht is gebeurd,nu enkeld vast blijven houden.
dat eiland dichst bij de brunel is denk saipan.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:06 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #947 Gepost op: 15-02-2015, 11:33:42 »

SCA 09.30 uur

Latest Watch Report is in: "After the love and goodwill of Valentines Day, this Sunday is not as good for Team SCA as their nearest rivals Team Brunel have moved further ahead by virtue of the fact they have moved slightly further south and have clearly had a few knots more breeze since last night
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #948 Gepost op: 15-02-2015, 13:49:03 »

Zo te zien gaat het de goed kant op met taem Brunel. Bouwe heeft waarschijnlijk een goed keus c.q. gok gedaan !
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #949 Gepost op: 15-02-2015, 14:59:16 »

1300 gmt.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:14 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #950 Gepost op: 15-02-2015, 18:29:13 »

1600 gmt.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:22 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #951 Gepost op: 15-02-2015, 20:35:01 »

1900 gmt.
hoe komt het dat de brunel nu alles uitloopt??
en wie bepaalt de koers van de brunel.??
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:30 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #952 Gepost op: 15-02-2015, 21:42:13 »

Het is dat ze nog 3500 mijl moeten gaan, anders zou je zeggen Brunel ruikt stal. Hij gaat als een speer. Grin Grin


Dongfeng reparatie 14-02-2015
DRAMATIC NIGHT REPAIRS ONBOARD DONGFENG - REAL TIME FOOTAGE

It was all hands on deck for Dongfeng in the middle of the night last night as they suffered a J1 halyard system failure. Terrible timing as the sun has gone down, it's almost impossible to execute these repairs in the night. You can see the devastation on the teams faces as they quickly realise how many miles they've lost on the rest of the fleet. Excellent footage from onboard reporter Sam Greenfield of the incident in real time.

https://www.youtube.com/watch?v=j2JXXdVwhx4#t=14

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #953 Gepost op: 15-02-2015, 21:46:22 »

https://www.youtube.com/watch?v=5dEknXtCndo#t=16

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #954 Gepost op: 16-02-2015, 08:12:23 »

0700 gmt.
je kan zien dat de wind ze'n koers bepaald,gewoon de idiale hoek van windrichting en voorzeil,de vrouwen zitten al die tijd het dichste bij die koers en hebben ook het minste verlies.
als de wind een paar graden van richting veranderd dan veranderd die mee.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:39 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #955 Gepost op: 16-02-2015, 16:18:32 »

Sinds gisterochtend leidt Team Brunel de vierde etappe van de Volvo Ocean Race. Zes dagen geleden koos de Nederlandse boot, samen met de dames van Team SCA, als enige voor de noordelijke route. Ondanks de vele mijlen die de twee boten moesten omvaren, kon het team van schipper Bouwe Bekking binnen een week de vruchten plukken van deze weloverwogen tactische beslissing. Team Brunel heeft nu 80 mijl voorsprong op de nummer twee Abu Dhabi Ocean Racing.

De reden dat Team Brunel in de afgelopen dagen meer dan 100 mijl kon goedmaken op de vloot in het zuiden, heeft te maken met de aanwezigheid van meer wind en een betere windhoek. Die laatste zeilterm behoeft mogelijk wat extra uitleg. Ten opzichte van de vier teams in het zuiden kan de Nederlandse boot een ruimere koers varen. Ruimer wil zeggen dat de wind iets meer van achteren in het zeil valt. Hierdoor ligt de bootsnelheid een stuk hoger. Daarom vaart Team Brunel de afgelopen dagen ruim drie knopen harder dan de rest.

De harde wind en de hoge golven waar Team Brunel zo goed in gedijt, hebben wel hun eerste slachtoffer gemaakt. “Al moeten ze mijn arm eraf hakken, maar ik ga Kaap Hoorn ronden,” zegt Gerd-Jan Poortman. De schrik zit er goed in bij de Nederlandse zeiler. Bij een zeilwissel in het holst van de nacht werd de voordekker door een grote golf vanaf het voordek tegen één van de opstaande zijzwaarden gesmeten. Het resultaat is een gescheurd trommelvlies en een gekneusde arm. Poortman werd direct met paardendosering pijnstillers in zijn bunk gelegd. “Op dat moment denk je wel even, shit, de volgende leg is die waar we Kaap Hoorn moeten ronden,” aldus Poortman.

Poortman is een specialist op het gebied  van klappers maken tegen het zijzwaard. In 2006 gebeurde hetzelfde aan boord van ABN AMRO 2 en brak hij z’n rug. Omdat hij later met Team  Delta Lloyd ook de legendarische Kaap Hoorn-etappe miste, werd het voltooien van die leg voor Poortman een doel op zich.

Deze morgen meldde Poortman zich ondanks een moeilijke beweegbare arm alweer voor zijn strijd met de elementen. Maar schipper Bouwe Bekking dacht daar anders over en liet de voordekker verplicht beneden blijven. Eenzelfde remedie werkte eerder deze week ook uitstekend voor de grieperige Pablo Arrarte.

Ondanks de gevulde ziekenboeg is de sfeer aan boord van Team Brunel is uitstekend. “Het water is warm, de bootsnelheid is goed en de golven zijn perfect,” bericht Rokas Milevičius vanaf de boot. “Voor mij zijn dit ideale zeilomstandigheden.” De masterminds achter deze briljante tactische manoeuvre vieren bewust geen feest. “Ik vier pas feest als we als eerste de haven van Auckland in varen,” zegt Andrew Cape.  De Australische navigator en schipper Bouwe Bekking hadden honderd procent vertrouwen in de noordelijke route. “Het was zeker geen gok,” zegt Bouwe Bekking. “Ik was verbaasd over het feit dat de andere teams niet met ons meegingen naar het noorden. “Toch blijft het een gewaagde keus, want als het verkeerd uitpakt ben je de klos,” vult Jens Dolmer aan.

Andrew Cape vindt de strategie van de andere teams maar niks. “De andere boten varen wel erg defensief. Het lijkt wel een optocht en niemand durft een beslissing te maken zoals wij.” De jonge zeilers als Louis Balcaen en Rokas Milevičius zijn echt blij dat hun schipper en navigator lef tonen en iets anders doen dan de rest. “We moeten nu doorknallen en meer dan 100 mijl voorsprong pakken,” roept Laurent Pagès euforisch. Bouwe Bekking bagatelliseert de extase van de Franse zeiler. "Hoe verder we voor liggen, des te gemakkelijker kunnen ze weer om ons heen varen op de evenaar. Na de evenaar teken ik voor een flinke voorsprong.”


Voordekvrouw op SCA  Grin


« Laatste verandering: 16-02-2015, 16:33:49 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #956 Gepost op: 16-02-2015, 17:38:34 »

1600 gmt.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:36:51 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #957 Gepost op: 17-02-2015, 00:50:23 »

SCA 00.30 uur  Sad Sad Sad
"It seems like they put their bow down and took the wind with them," Carolijn speaks out of frustration for the tough couple of days they are having, after Brunel sped ahead of the fleet leaving Team SCA playing catch up - there is still a long way to go and it is anyone's game now ‬

Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #958 Gepost op: 17-02-2015, 08:16:24 »

0700 gmt.
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:37:00 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #959 Gepost op: 17-02-2015, 08:34:49 »

Ze moeten zich weer door de Doldrums worstelen.
Een voorsprongetje van 30 mijl kan dan zo maar wegslinken tot niets

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Pagina's: 1 ... 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 ... 123 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!