Knorhaan
Schipper
|
|
« Antwoord #960 Gepost op: 17-02-2015, 16:10:30 » |
|
Mooie groep gasten hoor, die mannen van Team Brunel. Het zijn stuk voor stuk prima kerels, maar van één karaktertrek begrijp ik geen hol. Ze juichen niet! Nooit.
Zet je een strategisch geniaal plan uit, moet je 500 mijl omvaren en geef je vervolgens de gehele vloot het nakijken. Niks. Geen high five. Geen wave en al helemaal geen polonaise. “Doe eens joepie zeggen. Je kunt het,” zeg ik met een kinderlijk toon tegen onze navigator Andrew Cape. “We moeten nog 3000 mijl tot de finish vriend,” zegt hij streng. “Er kan dus nog van alles gebeuren.” Ik zucht en kruip weer achter mijn laptop.
“Er zit wel een gedachte achter,” zegt Gerd-Jan Poortman. “Je moet aan boord van zo’n schip je emoties zo vlak mogelijk zien te krijgen. Niet juichen dus als het goed gaat en ook niet bij de pakken neer gaan zitten als het niet loopt. Naast hele hoge pieken vol energie en vrolijkheid, maak je aan boord ook diepe dalen mee. Toen we de etappe naar Abu Dhabi wonnen, hebben we ook nauwelijks gejuicht. Dit kwam omdat we nog helemaal in onze stabiele concentratie-modus verkeerden.
Daar ben ik het, als zeer beperkte amateurvoetballer van Zwaluwen 4, uiteraard niet mee eens. Wij vieren bij een 10-0 achterstand, de 10-1 alsof het om de winnende treffer in de Champions League finale gaat! Die mentaliteit zal ik er ook bij onze Brunel-mannen even instampen dacht ik. Ik zag het helemaal voor mij. Bouwe Bekking die na een overwinning een buikschuiver maakt op het voordek. Vervolgens vormen alle andere zeilers een menselijke hoop op de rug van de schipper. Prachtig toch.
Vol goede moed stap ik aan dek, waar Louis, Gerd-Jan en Jens in de kuip staan te knallen. “Jongens ik vind dat we na een overwinning meer moeten juichen.” Op dat moment ramt de boeg in een metershoge golf. Duizenden liters wild schuimend water kletteren over de het kajuitdak de kuip in, waar ik als enige zonder mijn zeilpak sta. “Jeeeehhh, joepie! Whoo-hooo,” klinkt het in koor. De mannen schateren het uit. Verzopen, dat wel: Maar het begin is er.
|
|
« Laatste verandering: 22-02-2015, 23:32:02 door Knorhaan »
|
|
Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Knorhaan
Schipper
|
|
« Antwoord #969 Gepost op: 18-02-2015, 22:55:30 » |
|
Dongfeng heeft problemen met het grootzeil. Dat grootzeil zit met een rail via een gleuf in de mast (Zoals een voortent aan een caravan zit) Voor een deel is de rail uit deze gleuf https://www.youtube.com/watch?v=W16xxcbBt50&list=PLa0QFxnWeqGZ9zGc0oKpYcp7Siiktl_q5#t=45Ik mis de dagrappporten van de Volvo organisatie. De vorige etappe was er bijna dagelijks een verslag met de bijzonderheden van de afgelopen dag. Helaas, ze worden niet meer uitgegeven K
|
|
« Laatste verandering: 18-02-2015, 23:03:04 door Knorhaan »
|
|
Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
|
|
|
|
|
|
|
|