Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-11-2024, 01:21:33
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Volvo oceanrace 2014 / 2015
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 ... 123 Omlaag Print
Auteur Topic: Volvo oceanrace 2014 / 2015  (gelezen 1192279 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1170 Gepost op: 25-03-2015, 10:02:01 »

0700 gmt.

dat lijntje van de brunel is nu ook niet al te strak.

ik heb nu naar al die 3 gypen zitten kijken maar de sca is die het beste zichtbaar op de lijntjes die andere 2 niet hooguit even snelheids vermindering.
en op de sca werdt er ook onmiddelijk gereageerd de schoten werden onmiddelijk los gegooid zodat die niet plat ging dat beetje SB slagzij is van de kiel en de spullen die aan sb lagen,geen gegil en geschreew.
als ik dan naar de marfe kijkt sorry hoor maar dat was net een kinderbewaarplaats schreewen en gillen en niemand die het bezwui had om de schoten los te gooien en dat nog met daglicht.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:37:59 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1171 Gepost op: 25-03-2015, 11:08:39 »

1000 gmt.
het gaat nog spane voor de mafre want met een wind van 250 gr en een koers van 105 gr als die tegen de ijsgrens aan komt zal die tog wat BB uit moeten zeg naar 090 gr dan kan die denk kiezen voor een gyp of een chineese gyp.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:38:08 door zier » Gelogd
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1172 Gepost op: 25-03-2015, 14:55:00 »

1300

ik heb de wind er zelf op geborduurd   Grin

maar de dames hebben alles nog niet onder controle denk ik
« Laatste verandering: 28-03-2015, 00:07:54 door jacobcramer » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1173 Gepost op: 25-03-2015, 16:26:32 »

Duur van het filmpje 25 minuten

https://www.youtube.com/watch?v=uUjAeN4HDks#t=157

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1174 Gepost op: 25-03-2015, 20:09:54 »

1900 gmt.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:38:16 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1175 Gepost op: 25-03-2015, 23:36:03 »

Dagrapport.

https://www.youtube.com/watch?v=_YAhCiywQJE

Herbouw Vestas

https://www.youtube.com/watch?v=P4wL_9BSs4g

K
« Laatste verandering: 25-03-2015, 23:41:03 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1176 Gepost op: 26-03-2015, 00:24:46 »

2300     maar dat zal wel niet kloppen

ze komen weer bij mekaar in rustiger water
en de dames lopen weer in
« Laatste verandering: 28-03-2015, 00:07:36 door jacobcramer » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1177 Gepost op: 26-03-2015, 08:24:58 »

0700 gmt.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:38:25 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1178 Gepost op: 26-03-2015, 11:12:56 »

SCA 09.30 uur

Navigator Libby Greenhalgh gives us the morning updates: "We have a nice set up on this gybe, making some of our fastest speeds on the A3 in nice waves with 13-15kts of breeze, going along quite nicely."
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1179 Gepost op: 26-03-2015, 11:25:52 »

het schijnt dat je volgens de dongfeng gewoon er lang kan varen.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:38:33 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1180 Gepost op: 26-03-2015, 11:34:55 »

ja en tog is het niet helemaal pluis met de SCA want vannacht hielden ze nog al noordelijk op  met een wind van 330 gr dan kan je rustig nog een stuk afvallen ,maar toen gingen ze ineens de zuid in maar niet met een gyp maar met een rondtorn.

dat was rond 0515 gmt dus als het goed is om 2130 plaatselijke tijd dus zal het donker geweest zijn.
« Laatste verandering: 28-03-2015, 22:38:41 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1181 Gepost op: 26-03-2015, 13:47:00 »

Abu Dhabi

https://www.youtube.com/watch?v=JisVc99l1i4

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1182 Gepost op: 26-03-2015, 13:49:59 »

26-03-2015 SCA

13.45 uur

The days are long on Team SCA right now. The crew does not get a huge amount of sleep because of all the things that needs to be fixed. Everyone is pretty tired which is understandable. The wipe out cost us in total, by the time we fixed everything, about 100 to 110 miles which is quite a big loss. We were 20 miles behind the current leader and in a very good position. Now it´s all about catch and gain. Fortunately we are in a situation where the leaders are likely to slow down. We are back up and running but missing the key sail. We hope it will not be too much of an issue since the wind strength, when it does get up, is likely to be so strong we wouldn´t use the FRO anyway. According to our navigator Libby it may not be too painful. Our strategy is to make sure we are not making any mistakes, we can´t afford it now and we have to be pretty good at picking our shifts and make the right sail choices. There are many miles to go. It´s likely we will see stronger breeze the next few days on the way to Cape Horn and given what happened already in the breezier conditions I think that everyone will be going slower then we expect since they just want to get to Cape Horn in one piece.For the moment we are in lighter breeze. The sailing conditions have been spectacular and the scenery amazing with all the ingredients you can expect from the Southern Ocean. As I write it´s a pitch dark evening. The Team has just managed to put back the now fixed battens in the main. Now we need to try to get people well rested before the next 24-36 hours before we hit the stronger breeze again. We have a few challenging days ahead and we know it´s going to be cold, wet, tiring and long.

« Laatste verandering: 26-03-2015, 14:15:09 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1183 Gepost op: 26-03-2015, 14:22:29 »

1300 gmt.

langzaam komen ze nader ze zijn niet te stoppen ,het zijn net diesels.
ik heb der eens naar de verschillen van voor de wind zeilen ,dus hoeveel graden je hem in laat komen gerekend recht van achteren.
dongfeng    43 gr.
al medica    43 gr.
abu daby    51 gr.
brunel          8 gr. maar ik denk die net met een gype bezig is want hij heb een wind van 290 en dat wil die denk benuten.
marfre       44 gr.
sca            36 gr. die nemen het meeste rizico,als je van een risico kan spreken want met weinig wind vaar je de wind dood dus heb je geen druk meer.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:10:16 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1184 Gepost op: 26-03-2015, 17:18:53 »

1600 gmt.
dat zijn tog weer 10 mijlen.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:10:26 door zier » Gelogd
Pagina's: 1 ... 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 ... 123 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!