Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22-11-2024, 03:59:19
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Volvo oceanrace 2014 / 2015
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 ... 123 Omlaag Print
Auteur Topic: Volvo oceanrace 2014 / 2015  (gelezen 1188531 keer)
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1200 Gepost op: 28-03-2015, 14:39:12 »

1300

de dames hebben besloten om de mannen na te doen
« Laatste verandering: 01-04-2015, 09:44:48 door jacobcramer » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1201 Gepost op: 28-03-2015, 17:25:00 »

1600 gmt.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:11:20 door zier » Gelogd
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1202 Gepost op: 28-03-2015, 20:36:43 »

1900

die dames maken wel grote slagen
« Laatste verandering: 01-04-2015, 09:45:09 door jacobcramer » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1203 Gepost op: 28-03-2015, 21:48:06 »

Batten down the hatches

https://www.youtube.com/watch?v=OZgBohP1QQQ

Ronden Kaap Hoorn

https://www.youtube.com/watch?v=t8tJO3a4tFc

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1204 Gepost op: 29-03-2015, 10:11:32 »

0700 gmt.

nou de damens houden de heren tog wel in de gaten ,want toen ze in de gaten kregen dat ze rechtdoor gingen braken ze der slag naar de zuid af en gingen er achteraan,maar ja gelijke schepen hoe wil je dan die achterstand in halen dus kunnen ze het wel schudden.

nu gaan er risicos genomen worden als die wind zo blijft,de abu daby neemt op het ogenblik de minste risico.

het is nu als honden op die punt af rennen wie het eerste er is of wie de eerste een chineese gyp maakt

sorry het is niet de abu daby maar de dongfeng die het minste risico neemt.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:11:30 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1205 Gepost op: 29-03-2015, 11:57:41 »

Ik kan SCA even niet meer volgen Zier. Als ik het kaartje mag geloven hebben ze net zoveel wind als de kopgroep. Zijn ze voorzichtiger geworden na die Chinese gype, of hebben ze andere problemen.

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1206 Gepost op: 29-03-2015, 12:29:42 »

1000 gmt.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:11:38 door zier » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1207 Gepost op: 29-03-2015, 12:43:16 »

ja in 24 uur tijd 176 mijl verliezen dan zal der wel wat aan de hand wezen,iets wat ze niet willen zegge.
een lijstje gerekent met de gr dat ze hem recht van achteren en dan naar BB hebben.
alvimedica   40 gr.
dongfeng    44 gr.
mafre          38 gr.
brunel         36 gr.
abu daby    42 gr.
sca             41 gr.
de brunel neemt wel de meeste risico
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1208 Gepost op: 29-03-2015, 12:56:08 »

SCA   Wat ze momenteel naar buiten sturen:

• -Tough day from a performance perspective
• -The FRO is missed
• -Keep on fighting

It´s been a tough day from a performance perspective for Team SCA. The absence of a FRO has cost us a lot in the lighter breeze and we have lost many miles to the fleet the last 12 hours.
We have been struggling to find the right mode on the J1 and have been forced to sail slower and with higher angles. The wind has finally picked up again which gives us more cards to play with the next couple of days on our way towards Cape Horn.Offshore racing is a tricky business.
A few days ago we were literally surfing down the line just 20 miles behind the leader Mapfre.
Today we are over hundred miles behind the fleet. It´s a painful fact hard to face, especially after close to two weeks of hard work and overcoming obstacles, not least the wipeout, all paid with sweat, aching muscles and sleep deprivation.
At this point it´s more important then ever to stay focused and motivated and keep on fighting for every mile. We all have been influenced and inspired by a man who definitely knew how to do it – with a smile on his face, our coach Magnus Olsson.

« Laatste verandering: 29-03-2015, 13:00:22 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1209 Gepost op: 29-03-2015, 13:21:15 »

Volgens mijn is die FRO de code zero,die rol genua.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1210 Gepost op: 29-03-2015, 13:31:42 »

Volgens mijn is die FRO de code zero,die rol genua.

Zou best wel eens kunnen, want ze verliezen wel erg veel op de koplopers

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1211 Gepost op: 29-03-2015, 14:02:50 »

Dongfeng 13.50 uur

'That is it, we made what should be the final gybe this morning, and we are heading straight for Cape Horn.'

K
Er is niet veel meer over van het grootzeil.

“Good teamwork. We lost a few miles but we’ve gained in confidence” Martin Stromberg

It was a busy day with some damage to one of the mainsail batten cars [this is what the mainsail slides up and down the famous mast track on] that meant we had to take the mainsail down to repair. An efficient manoeuvre, with limited miles lost to Alvimedica and the rest of the fleet. Impressive in fact to realise we could manage to keep a very respectable speed without the mainsail. We even touched 27 knots down one surf!

« Laatste verandering: 29-03-2015, 14:12:35 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1212 Gepost op: 29-03-2015, 15:24:19 »

1300 gmt.

ze zullen het er tog mee moeten doen,er mogen geen nieuwe komen gewoon blijven repareeren al moet je al het doek vernieuwen als de lijken maar blijven bestaan net als wat ze met de sch 302 deden.

ze hadden die 5 ook op een containerbak kunnen zetten,ze blijven tog bij elkaar.
« Laatste verandering: 06-04-2015, 22:11:53 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1213 Gepost op: 29-03-2015, 16:31:35 »

Dongfeng

Reparatie grootzeil

https://www.youtube.com/watch?v=bdPXI4978f4

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1214 Gepost op: 29-03-2015, 19:13:17 »

1600
bij die vrouwen zal ook wel te veel mankeren aan de spullen
« Laatste verandering: 01-04-2015, 09:46:13 door jacobcramer » Gelogd
Pagina's: 1 ... 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 ... 123 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!