Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-11-2024, 10:43:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringen deel 3
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 78 79 80 81 [82] 83 84 85 86 ... 105 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringen deel 3  (gelezen 818580 keer)
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1215 Gepost op: 26-09-2019, 22:52:57 »

O-228-Massabielle als Pennant nummer N-46 voor de Royal Navy, in dienst als reddingsvaartuig


* O-228-Massabielle_als_pennant_nr_N_46.jpg (83.25 KB, 801x534 - bekeken 796 keer.)
« Laatste verandering: 29-09-2019, 13:57:19 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1216 Gepost op: 27-09-2019, 12:28:07 »

Thurso Bay, Scrabster


* Thurso_Bay_Scrabster.jpg (97.2 KB, 900x600 - bekeken 811 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1217 Gepost op: 27-09-2019, 18:32:26 »

Wat moet dat anker daar Huh?
Het staat natuurlijk wel slordig als je met de ankers nog aan boord aan de grond loopt, men gaat daar vragen over stellen,  maar ja, misschien hadden ze de aandacht ergens anders voor....


* O-228-Massabiele-d__N.V.Red.Visserij_Mij_Massabiele-a.jpg (30.32 KB, 381x338 - bekeken 712 keer.)
« Laatste verandering: 27-09-2019, 22:09:00 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1218 Gepost op: 28-09-2019, 02:29:20 »

A-129-Carency, op 26-06-1957 gestrand nabij Greenigoe, 1 mijl noord van Wick.
meeste bemanningsleden worden overgezet op de A-300-Gilmar, de ploeg die aan boord blijft gaat proberen om het schip weer vlot te krijgen, Gilmar maakt vast en gaat met Hw trekken,  de Carency krijgt een beweging van 20 ft en blijft dan steken.
2 uur later glijd ze van de rotsen, valt op haar zij en zinkt.
« Laatste verandering: 28-09-2019, 02:45:41 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1219 Gepost op: 28-09-2019, 02:29:58 »

A-129-Carency.


* A-129-Carency-a.jpg (43.9 KB, 801x534 - bekeken 735 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1220 Gepost op: 28-09-2019, 22:55:32 »

Positie van A-129-Carency


* Positie_van_A-129-Carency-.jpg (80.85 KB, 900x600 - bekeken 719 keer.)
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #1221 Gepost op: 29-09-2019, 10:17:06 »

Bedankt alweer Jan dr benne wat schepen naar Davy Jones locker gegaan daar
Gr Maart
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1222 Gepost op: 29-09-2019, 16:12:02 »

Ja zeker Maart, er waren jaren dat er 1100 schepen rond de UK verloren gingen, we zijn voorlopig nog niet klaar, de ss Politician met Wiskey Gallore was natuurlijk de bekenste, dat kan niet missen, daar kan geen schip of kapitein tegenop , tenzij...... het natuurlijk meer whisky aan boord heeft en ook op de keien loopt van een afgelegen Schots eiland . Cool
Maar Cor zou het per 1 okt ook weer willen proberen, hoopt dat het hem lukt, heeft hij gelijk wat afleiding, ondertussen blijven we zo zachtjes aan doorpuiken.
gr.
 
« Laatste verandering: 29-09-2019, 16:16:41 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1223 Gepost op: 30-09-2019, 11:13:07 »

Sn-340-Ben Meidie
07-10-1957, uitstomende naar de Faoer gronden,strandde het op de Pentland Skerries ( Clettack Skerry).
Door de 45 graden slagzij werd ze herhaaldelijk overspoeld door hoge zeeën.
Wick redd.boot  "City of Edinburg", een Watson class, ging langszij en redde de 13 bemanningsleden, een der bemanningsleden sprong mis en dreigde tussen de 2 schepen te komen, een opstapper greep hem en sleurde hem aan boord maar de opstapper zijn voet kwam tussen de 2 schepen en werd zwaar beschadigd. In Wick werd hij naar het ziekenhuis gebracht en werd daar goed verzorgd door zijn dochter die daar verpleegster was.
Het schip was total loss.


* SN-340-Ben_Meidie.jpg (78.61 KB, 801x534 - bekeken 716 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1224 Gepost op: 30-09-2019, 11:31:08 »

Pentland Skerries


* Pentland_Skerries.jpg (26.44 KB, 900x600 - bekeken 644 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1225 Gepost op: 30-09-2019, 11:31:49 »

Pentland Firth


* Pentland_Firth.jpg (136.83 KB, 900x600 - bekeken 670 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1226 Gepost op: 30-09-2019, 11:34:21 »

Redd.boot "City of Edinburgh", Watson class


* City_of_Edinburgh.jpg (80.69 KB, 801x534 - bekeken 663 keer.)
« Laatste verandering: 30-09-2019, 13:29:01 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1227 Gepost op: 30-09-2019, 15:04:36 »

A-251-Blue Crusader.
Vertrok op 13-01-1965 van Aberdeen naar de Faroër gronden en verdween met 13 opvarende.
Op 13-01-1965 te 20.00 had ze nog contact met de Scottish King die een 3 uur achter haar zat en ook naar de Faoër ging. De wind was krimpende en de barometer zakte hard , men sprak af om om 02.00 weer contact op te nemen.
19.30 Blue Crusader was ongeveer 70 mijl noord van Rattray Head, met die gemeten snelheid dan zou ze ongeveer  t.h.v. North Ronaldsay zijn geweest om 00.00.
De schipper van de Scottish King had om 02.00 een weerbericht en riep de Blue Crusader verschillende keren op., om die tijd  lag hij te schuilen bij Stronay omdat om 01.30 de wind was gekrompen tot Noord  -8-9-, hij voer even later verder naar Start Point omdat hij dacht daar de Blue Crusader te zien maar daar was ze niet.
Hij was in staat om 14-01-1965 te 18.00, om verder te varen naar Faoër, bij aankomst vroeg hij aan de schepen of ze de Blue Crusader hadden gehoord of gezien. , schipper van de  Scottish King nam aan dat de Blue Crusader was vissende aan de Westkust van Shetland ving een hoop vis en hield zijn mond dicht.
De Brancondene had ook contact gehad met de Blue Crusader en de schipper zei hem dat hij naar de Otter Bank wou maar aangezien het weer dat hij maar doorging naar de Faoér en dat hij ongeveer te 00.00 North Ronaldsay zou hebben geklaard op die tijd was de Brancondene vissende  maar het weer werd slecht en hij zocht opperte onder  Noss Head en bleef daar tot de avond van 15-01-

De nacht van 13-01op 14-01 waar men dacht dat de Blue Crusader op dat moment vertoefde was een zeer zware storm geweest. Op 5en 6 Febr.een reddingsboei 2 luiken  en stukken wrakhout werden gevonden, ze lagen tussen Auskerry en Atart Point. De reddingsboei is getest in Aberdeen en had een tijd onder water gezeten voor hij van het schip losbrak



« Laatste verandering: 30-09-2019, 20:31:12 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1228 Gepost op: 30-09-2019, 15:05:26 »

A-251-Blue Crusader


* A-251-Blue_Crusader-_1.jpg (106.23 KB, 900x600 - bekeken 609 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1229 Gepost op: 30-09-2019, 15:08:46 »

A-251-Blue Crusader


* A-251-qqqqq.jpg (106.47 KB, 900x600 - bekeken 687 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 78 79 80 81 [82] 83 84 85 86 ... 105 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!