Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
22-11-2024, 01:21:15
Nieuws:
http://jolybit.nl
De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.
Vraag en antwoord & Wie wat waar
Vraag en antwoord
Vraag en antwoord
Herinneringen deel 3
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
84
85
86
87
[
88
]
89
90
91
92
...
105
Auteur
Topic: Herinneringen deel 3 (gelezen 817538 keer)
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1305 Gepost op:
06-11-2019, 00:26:23 »
O-288-Lans
O-288-Lans-_4.jpg
(73.73 KB, 801x534 - bekeken 895 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1306 Gepost op:
06-11-2019, 00:27:07 »
O-288-Lans
O-288-Lans_at_Berry_Head_20-12-1974.jpg
(148.64 KB, 799x513 - bekeken 914 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1307 Gepost op:
06-11-2019, 00:36:34 »
12-05-1929, A-241-Loch Esk, was vissende aan de westzijde van de Pentland Firth, ze kwam in aanvaring met de Duitse trawler BX-169-Hede Sprenger thuis stomende van IJsland.. Loch Esk was zwaar beschadigd maar de 8 bemanningsleden hadden nog de tijd om de sloep te water te brengen, ze werden opgepikt door de Hede Spenger en in Aberdeen aan land gezet.
De Hede Sprenger was van 1921 tot 1923 de Star of Erin van Walker Steam Trawl Fishing, ze was één van de vijf Duitse trawlers gebouwd gedurende WO 1 en die werden gekocht door Walkers , ze kregen alle een "Star" naam. 1923 zijn ze weer verkocht naar Duitsland.
Star of Eve, Star of Liberty, Star of Realm , Star of Victory.
A-241-Loch_Esk.jpg
(29.42 KB, 1220x57 - bekeken 748 keer.)
«
Laatste verandering: 06-11-2019, 01:15:01 door J.H.
»
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1308 Gepost op:
06-11-2019, 00:37:45 »
A-241-Loch Esk
A-241-Loch_Esk_Empire_Steam_Fishing_Co.Ltd.jpg
(98.08 KB, 801x534 - bekeken 853 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1309 Gepost op:
06-11-2019, 12:02:30 »
GY-182-Marz
GY-182-Marz__ashore_Langaton_Point_Stroma--.jpg
(48.53 KB, 954x78 - bekeken 728 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1310 Gepost op:
06-11-2019, 12:03:13 »
GY-182-Marz
GY-182-Marz__ashore_Langaton_Point_Stroma.jpg
(98.92 KB, 801x534 - bekeken 821 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1311 Gepost op:
06-11-2019, 12:17:18 »
GY-182-Marz
ashore_Langaton_Point_Stroma.jpg
(107.18 KB, 801x534 - bekeken 811 keer.)
Gelogd
zeepaard
Schipper
Berichten: 534
Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1312 Gepost op:
06-11-2019, 23:14:43 »
Wat een prachtige verhalen en foto's
Vechtpetje af Jan Harteveld
Gelogd
Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1313 Gepost op:
07-11-2019, 01:42:03 »
Hallo zeepaard, dank je wel, graag gedaan.
gr.
Jan.
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1314 Gepost op:
07-11-2019, 01:43:32 »
WK-027-Morning Star
WK-027-Morning_Star.jpg
(51.35 KB, 1186x86 - bekeken 745 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1315 Gepost op:
07-11-2019, 01:44:12 »
WK-027-Morning Star
WK-027-Morning_Star-s.jpg
(107.27 KB, 801x534 - bekeken 835 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1316 Gepost op:
07-11-2019, 12:49:28 »
FD-172-Navena
05-12-1973 vertrokken uit Aberdeen voor de Faoër visgronden, schipper kreeg s'avonds een weerbericht, W'elijke wind ruimende naar NW 7 tot 9 en plaatselijke storm 10 in de Faoës, regenbuien, goed zicht, aan de hand hiervan zette hij een koers oost van de Orkney eilanden, Om 23.00 gaf hij de wacht over aan de 2e hand, het schip was dan een paar mijl zuid van Copinsay en stuurde NE. De schipper gaf instructie om door te gaan tot een mijl van de wal en dan de motor te stoppen en het schip een mijl of 5 van de wal terug te laten drijven om dan later weer terug te steken, tot het weer onder de wal kwam, hij zei ook dat als de wind veranderd hij geroepen moest worden en hem ook roepen om 0630 om het weerbericht te nemen, hij ging dan rustig slapen en kwam niet eerder op de brug als toen het schip was gestrand.Er stond toen een W'elijke wind toenemende. De 2e hand was op wacht van 23.00 -04.00 hij werd afgelost door 2e hand Hunter. Tijdens de eerste 2e hand zijn wacht was het schip 2 x naar Deer Ness gestoken en hij had zijn posities genomen van Decca en radar peilingen, het zicht was goed , minder zicht gedurende buien, beide vuurtorens van Copinsay en Auskerry waren goed zichtbaar., tijden de wacht overdracht hij liet Hunter de Deccakaart zien met de laatste positie, gaf hem de schipper's instructies. Er werd niet over de stroom gepraat. Hij ging naar de schipper's hut en vertelde dat hij van wacht afging en gaf de schipper de laatste positie..
Kort nadat hij de wacht had overgenomen stopte Hunter de motor ongeveer een mijl van Deer Ness en liet het schip terug drijven, hij zag dat de wind was geruimd en was nu NNW, ondanks zijn orders ging hij niet de schipper porren en gaf geen notie aan de stroom welk ging nu met 4 mijl p/u . Om 06.00 Hunter gaf toestemming dat zijn beide wachtsmaten de brug verlieten hijzelf ging in de radiohut om wat onnozele dingen op te schrijven en liet de brug onbeheerd. Ofschoon de wal en brekers waren zichtbaar en de radar bijstond en de vuurtoren van Copinsay was flashing op 260 ft hoogte, de zuidelijke beweging van het schip werd niet gezen. De Navena kwam op de rotsen tussen Copinsay en de Horse van Copinsay . De schipper kwam na de stranding onmiddellijk op de brug, zag dat de motor niet meer bruikbaar was en zendde een Mayday uit. Het weer en zee condities belemmerde Kirkwall red. boot om snel ter paatse te zijn. De bemanning werd er per helicopter afgehaald. De raad van Scheepvaart kon de 2e hand Hunter , hoewel hij in gebreke was gebleven, niet straffen, hij had geen diploma maar de schipper z'n diploma werd ingevorderd voor de tijd van 18 maanden,.
555555.jpg
(46.89 KB, 1330x84 - bekeken 774 keer.)
«
Laatste verandering: 07-11-2019, 22:39:20 door J.H.
»
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1317 Gepost op:
07-11-2019, 12:52:32 »
FD-172-Navena
FD-172-Navena-.jpg
(76.14 KB, 801x534 - bekeken 740 keer.)
«
Laatste verandering: 07-11-2019, 12:55:32 door J.H.
»
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1318 Gepost op:
07-11-2019, 12:53:15 »
FD-172-Nevana-
FD-172-Navena-1959-69_sold___73_wrecked_on_Copinsay.jpg
(42.02 KB, 801x534 - bekeken 809 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
Berichten: 2212
Re: Herinneringen deel 3
«
Antwoord #1319 Gepost op:
07-11-2019, 23:41:08 »
H-2166-Neptunia-
Longhope redd.boot Thomas Mc Cunn vond de Neptunia op de rotsen van de Tail of Brim, ze lag parallel met de wal haar stuurboordszij een 25 meter van de wal met een slagzij naar bakboord, er stond een hoge zee tussen schip en rotsen.
Coast Guard Life Saving Team waren verzameld maar hun conclusie was dat het ondoenlijk was om met de reddingsbroek de mensen door de hoge zee te sleuren. De Redd.boot kon door de rotsen niet langszij komen en liet bovenwinds het anker vallen en zakte zachtjes aan achteruit tot een 25 meter van de Neptunia er werd een lijn overgeschoten en daaraan werd een tros bevestigd, de Fransen werd verteld om die tros op de bak vast te maken dan kon de redd.boot tussen de rotsen door zich langszij laten zakken, maar de Fransen spraken geen Engels dus gingen hun eigen gang, ze maakten hun sloep klaar en vierde die te water, bonden de tros van de reddboot aan de kop van de sloep en een tros van hunzelf aan de achterkant van hun sloep, de sloep werd 5 keer heen en weer getrokken en toen de 41 man over waren gezet toen werd de tros gekapt en de redd. boot ging naar Longhope.
H-2166-Neptunia_info.jpg
(43.96 KB, 1496x84 - bekeken 717 keer.)
«
Laatste verandering: 08-11-2019, 01:36:58 door J.H.
»
Gelogd
Pagina's:
1
...
84
85
86
87
[
88
]
89
90
91
92
...
105
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Vraag en antwoord
-----------------------------
=> Vraag en antwoord
=> Stamboom en Genealogie
-----------------------------
Hoofdindex
-----------------------------
=> Praatgroep Scheveningen
=> Wie wat waar
=> Gekeuvel
=> Alles over Duindorp
=> Drilling Offshore Site
-----------------------------
Historie
-----------------------------
=> Historische gebeurtenissen
=> Gebouwen en monumenten
=> Klederdracht
=> Portret Foto's
=> Straten en hofjes
=> Mooie momenten
=> Overige
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by SMF 1.1.4
|
SMF © 2006, Simple Machines LLC
Laden...