Beste forumleden, ik zeg het bij voorbaat, ik weet niet veel van Scheveningen (al liggen hier absoluut mn roots). Ik weet wel dat mijn grootmoeder een “van de Zwan” was. Haar vader (mijn overgrootvader dus) was Schipper Van de Zwan en voer op de SCH422. Van het schip heb ik een originele foto in m’n bezit (is altijd in onze familie geweest) van het schip SCH422. Dezelfde afdruk vind je bij de website:
http://www.scheveningen-haven.nl/info/schepen/index.php?nummer=422&lijst=350&af=SCH Verder weet ik de Schipper Van der Zwan in de Ankerstraat heeft gewoond, samen met mn overgroot oma en hun kind(eren), (mijn grootmoeder dus).
Ik heb 4 vraagjes, misschien wilt u meedenken met mij;
1 Zijn er nog speciale verhalen bekend omtrent de SCH422 (behalve dan wat al te lezen viel bij bovengenoemde website)? Ik zou ze zo graag willen horen. Waar viste ze op? Hoe lang waren ze van huis? Wat was hun thuishaven in Scheveningen, of lieten ze zich op t strand varen. Zijn er nog voorvallenbekend welke hadden plaatsgevonden op dit schip?
2 Is er nog meer Info over Schipper Van der Zwan, mijn overgrootvader.
3. Zijn er naast de foto op de website (n nog eentje die ik hier op het forum tegenkwam), nog andere foto’s van het schip bekend?
4. De Ankerstraat bestaat nog. Graag zou ik eens voor het huisje staan waar mijn overgrootvader en overgrootmoeder alsmede ook mijn grootmoeder hebben gewoond. Weet iemand het nummer waar schipper Van der Zwan heeft gewoond?
Ik ben erg benieuwd.