Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
02-04-2025, 01:52:00
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Arie Pronk x2 ca 1866
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Arie Pronk x2 ca 1866  (gelezen 300 keer)
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: 11-03-2025, 16:18:52 »

Op het vissersnamenmonument staan twee personen met de naam Arie Pronk:

1. http://www.vissersnamenmonumentscheveningen.nl/detail/1897-272-dankbaarheid-sch-94-overboord-gevallen
2. http://www.vissersnamenmonumentscheveningen.nl/detail/1898-279-onbekend-onbekend-verongelukt-op-de-noordzee

Ik heb het vermoeden dat het om dezelfde persoon gaat. De vermelding van de eerste is alleen gebaseerd op krantenberichten, tewijl de tweede vermelding alleen gebaseerd is op het bevolkingsregister van Den Haag. In beide gevallen draait het om een ongehuwde Arie Pronk.

Van de eerste kan ik verder niets vinden en staat dus moederziel alleen in mijn bestand... Sad

Zie ik iets over het hoofd?

Jaap van der Toorn
reiger
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 14-03-2025, 13:50:52 »

Ja, Jaap,

Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt, maar ik kan het niet ontrafelen.

Te weinig info bekend.

Leider
« Laatste verandering: 14-03-2025, 13:56:24 door reiger » Gelogd
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 15-03-2025, 10:20:31 »

Bedankt voor het meedenken Jaap Smiley

Bij de tweede Arie Ponk wordt ook al opgemerkt dat er niets van het voorval te vinden is op de datum 12-08-1898. Dat is op zich al vreemd. Ik denk dat die datum in het bevolkingsregister niet wijst naar de datum van overlijden maar naar de datum van het plaatsen van de opmerking, 11 maanden na het voorval. Het is onwaarschijnlijk dat twee personen met de naam Arie Pronk, ca 30 jaar oud, ongehuwd, binnen 1 jaar op zee komen te overlijden. Daar komt bij dat er maar 1 persoon te vinden is die aan die beschrijving voldoet.

Ik heb ze dus samengevoegd in mijn bestand.

Jaap
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte