shorti
Gast
|
|
« Antwoord #250 Gepost op: 05-12-2010, 14:29:11 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marretje
Zuiplap
Eerlijk duurt het langst
|
|
« Antwoord #252 Gepost op: 18-12-2010, 23:44:19 » |
|
In de jaren zestig spaarden wij speldjes: een metalen of plastic afbeelding op een metalen prikkertje. In een album, de buitenzijde in een bordeaux rode kleur en de binnenzijde in een witte kleur, voorzien van een schuimrubberen vulling met rijen gaatjes, werden deze speldjes verzameld.
De speldjes waren als verzamelobject bij allerlei producten, die de huisvrouw in die tijd bij Vivo, Jamin, Spar en andere kruidenierswinkels kocht, te verkrijgen. Afbeeldingen in allerlei soorten en maten: van biermerken, soepen, snoepgoed, melk, verkeersborden, tot series van Wajang, Venz en Blue Band. Bij de Vivo, Jamin en Spar kon je een leuke serie bijeen sparen. Bij de Vivo waren dit speldjes met landenvlaggen, bij Jamin met 19e Eeuwse afbeeldingen en bij Spar met Nederlandse voetbalclubs.
Het was een sport om een complete serie speldjes van een bepaald product of bedrijf bijeen te sparen of te ruilen.
|
Behandel ieder zoals je zelf behandeld wilt worden
|
|
|
Gina
Moeder overste
Lid van de AA
Carpe Diem!!!!!
|
|
« Antwoord #253 Gepost op: 19-12-2010, 10:46:10 » |
|
Leuk om die speldjes te zien , ik heb ze ook nog gespaard.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gina
Moeder overste
Lid van de AA
Carpe Diem!!!!!
|
|
« Antwoord #255 Gepost op: 22-12-2010, 10:54:44 » |
|
Anneke, ik heb ze toen gezien, toen ik eens bij je was het leuke is dat jij alles hebt bewaard van vroeger, geweldig. bewaar maar goed, wie weet brengt het nog eens miljoenen op
|
|
|
|
|
|
|
|
Gina
Moeder overste
Lid van de AA
Carpe Diem!!!!!
|
|
« Antwoord #257 Gepost op: 21-01-2011, 10:30:43 » |
|
Anneke, wat een geweldig leuk boek is dat van Fuiven en Kuiven , van de haagse beatjeugd in de jaren zestig.
Het is wel voor Sil, maar mag er toch ook graag in lezen, en dan al die bandjes The Marihuana en LSD van toen, Love en Peace.
http://www.youtube.com/watch?v=g_HhwinPw-M&feature=related
De bandjes in de Paddock en Blue bell Tzignane Caveau, Gretna Green en Tiffany's erg leuk om te lezen
van de Affische van
Vrede van Den Haag van de Kikkergroepen & de Plu
Zij verklaren elkaar:
zij elkaars hersens niet meer zullen inslaan zij elkaars vrouwen niet meer zullen aftroggelen zij elkaars voorkant en rug even mooi vinden zij met elkaar veel bier zullen drinken
De Plu's verzamelde vaak in de Bosjes van Poot en de Kikkers (meeste uit de Vogelbuurt) vermaakte zich vaak zomers op het strand en in de duinen
Ik vond de plu's altijd wel wat hebben... veel indo's zaten daar ook bij
leuk Anneke dat boek, mag het graag lezen, bedankt voor het lenen.
|
flower20power.jpg (50.77 KB, 230x125 - bekeken 4666 keer.)
|
« Laatste verandering: 21-01-2011, 10:34:30 door Gina »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Filmer
Grote drinker
Ik ben trots om een Scheveninger tezijn
|
|
« Antwoord #262 Gepost op: 01-02-2011, 21:15:30 » |
|
Die speldjes ja ik heb ze ook nog gespaard kwam toen bij iemand en die iets voor minder bedeelde gehandicapten deed. Ik had toen 2 van die boeken vol en heb ze afgestaan en die vrouw was helemaal convuus zou een bedank brief van de stichting krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gina
Moeder overste
Lid van de AA
Carpe Diem!!!!!
|
|
« Antwoord #264 Gepost op: 26-08-2012, 09:05:27 » |
|
Kennen we deze nog.....
|
|
|
|
|
|
Gina
Moeder overste
Lid van de AA
Carpe Diem!!!!!
|
|
« Antwoord #267 Gepost op: 28-08-2012, 09:26:43 » |
|
Wat een leuke kinderfoto's Kleindochter......
Ja die ken ik wel hoor...we mochten hem bij de buren voor nood gebruiken zelf hadden wij er geen een ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|