Scheveningen 195
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Jac. den Dulk. Wzn. | 1914 | Motorlogger | Jac. den Dulk. Zn. |
Brief nummer: | 3632 R / 7748 / 8874 |
---|---|
Scheepswerf: | Pannevis te Alphen a/d Rijn |
Motor: | 70 Pk Brons, HD, 2 cil., No.3726, bouwjaar 1926 240 Pk Ruston-Hornsby, 4 VEBM, No.345515, bouwjaar 1952 |
Bruto: | 116,33 / 158,58 / 159,20 ton |
Neto: | 72,96 / / 76,29 ton |
Lengte: | 25,43 na verlenging 32,81 meter |
Breedte: | 6,70 na hermeting 6,65 meter |
Holte: | 2,91 na hermeting 2,93 meter |
Begin: | 1914 SCH 195 Tonijn eig. Jac. den Dulk & Zn. |
Verandering: | 1925 SCH 195 Jacob den Dulk wijziging naam 1925 SCH 195 Zeeburg wijziging naam 1927 SCH 195 Jac den Dulk wijziging naam, motor ingezet 1944 SCH 195 Jac den Dulk gevorderd door Duitse Weermacht 1945 SCH 195 Jac den Dulk vrijgegeven te IJmuiden 1949 SCH 195 Jac den Dulk verlengt en hermeten 1952 SCH 195 Jac den Dulk wijziging motor en inhoudsmaten 1956 SCH 195 Jac den Dulk eig. Jac. den Dulk & Zn. N.V. wijziging firmanaam 1970 SCH 195 Jac den Dulk wordt gebruikt als recreatievaaruig |
Schippers vanaf 1900:
1914 t/m 1918 M. Pronk 1919 t/m 1921 H. Westerduin 1922 Joh. C. Pronk 1923 t/m 1926 M. Pronk 1927 M. Baak 1928 W. de Graaf 1929 t/m 1930 M. de Heijer 1931 t/m 1932 T. Kuijt 1933 t/m 1936 T. Pronk 1938 t/m 1940 W. de Graaf 1946 t/m 1947 T. Pronk 1948 t/m 1954 A. de Niet 1955 t/m 1958 T. Verheij 1959 t/m 1961 H. Baak 1962 t/m 1969 A. den Heijer