Scheveningen 42
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Marianne | 1902 | Motorlogger | T.Lagas |
Begin: | 1902 VL 66 Frans Vlaardingsche Zeeviss. Mij dir. A.Dorsman |
---|---|
Verandering: | 1908 MA 2 Festina Lente M.Dirkzwager Gz 1911 MA 2 Burg. v/d Lely Maassluissche Stoomharing & Beugvisscherij Mij. dir.M.Dirkzwager 1935 SCH 42 Marianne T.Lagas 1940 SCH 42 Marianne gevorderd, na de oorlog niet teruggekeerd |
Schippers vanaf 1900:
1935 T.Lagas 1936 t/m 1940 Corn. Lagasop het strand in WO II
Scheveningen 42
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Cor en Annie ex VL 146 | 1915 | Motorlogger | L. Vrolijk |
Scheepswerf: | A de Jong te Vlaardingen |
---|---|
Motor: | 150 Pk Kromhout Bj 1930 |
Bruto: | 105 ton |
Lengte: | 24,54 meter |
Breedte: | 6,68 meter |
Holte: | 2,86 meter |
Begin: | 1915 SCH 265 Haring eig. A de Jong |
Verandering: | 1919 SCH 265 Justina Elisabeth Eig Schonevelt en v.d Cloet en Monchen 1922 VL 146 Cornelia Wilhelmina Eig D v.Heul 1923 VL146 Cornelia Wilhelmina Eig. Zeevisserij MIJ Noordzee 1932 SCH 42 Cor en Annie Eig. L.Vrolijk 1935 KW 75 Klaasje Eig. Gebr vd Plas 1941 gevorderd door de Duitser daar na geen vermelding meer |
Nog geen schippers bekend.
Scheveningen 42
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Nelly | 1959 | Trawler | Jaczon |
Brief nummer: | Bouw No 150 |
---|---|
Scheepswerf: | Sleephelling MIJ Scheveningen |
Motor: | 680 Pk 8 cil Industrie |
Bruto: | 299 ton |
Lengte: | 43,05 meter |
Breedte: | 7,24 meter |
Holte: | 3,88 meter meter |
Begin: | 1959 SCH 42 Nelly Eig. Jaczon |
Einde: | 1966 gestrand en verloren gegaan na bij Coningbeg Vuurschip.Bemanning gered. |
Extra info: | Het schip is uitgerust met een visruim, waarin zich tien door middel van kurk geïsoleerde compartimenten bevinden. Bovendien is in het ruim plaats gereserveerd voor het vervoer van haring in tonnen. De trawllier van v/d Giessen wordt via een riem aangedreven door een diesel van 125 Pk. De accommondatie omvat een slaaphut voor acht personen bovendeks. Afzonderlijke hutten zijn aanwezig voor de stuurman, machinist en kok, en de schippershut is gecombineerd met de kaartenkamer. De gehele accommondatie wordt centraal verwarmd, terwijl het schip is uitgerust met een heet- en koudwatervoorzieningsinstallatie. In de kombuis is een butagasfornuis opgesteld. De navigatie-instrumenten omvatten o.m. een Decca Navigator, een radio telefonie installatie van 100 watt, een richtingzoeker en echoloden voor het opsporen van vis. |
Schippers vanaf 1900:
1960 t/m 1962 W. den Heijer 1963 C. v/d Toorn 1964 A. Mos 1965 J.J. de Jong 1966 W. Dijkhuizen
Hallo,
Ik was door mijn foto’s van Ierland aan het bladeren en kwam deze foto tegen.
We verbleven in Oisterhaven in de buurt van Kinsale.
Op de foto staat het anker van de Sch 42 die vergaan is bij Ierland.
Het anker is opgevist en heeft daar een permanent plaatsje gekregen.
Googelend kwam ik op uw site.
Misschien aardige aanvullende info.
mvg,
Sjoerd Agema
Harlingen
Scheveningen 42
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Alida Johana ex UK 242& WR 242 | 2001 | Kotter | N Letschs |
Nog geen schippers bekend.