Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
31-10-2024, 01:47:40
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringën deel 1
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 65 66 67 68 [69] 70 71 72 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringën deel 1  (gelezen 987877 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1020 Gepost op: 12-12-2012, 16:43:03 »

als ze dit willen bewaren.


* h_320_1.JPG (26.57 KB, 725x433 - bekeken 1409 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1021 Gepost op: 12-12-2012, 16:44:02 »

zullen ze dit tog uit moeten baggeren.


* artic.JPG (54.5 KB, 769x478 - bekeken 1553 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1022 Gepost op: 12-12-2012, 19:01:53 »

GY-111-Brandur


* GY-111-Brandur_ex_Boston_Fury-Fiskanes-a.jpg (67.73 KB, 774x515 - bekeken 1409 keer.)
« Laatste verandering: 13-12-2012, 13:14:59 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1023 Gepost op: 12-12-2012, 19:54:33 »

TN-050-Fiskanes


* TN-050-Fiskanes.jpg (61.89 KB, 774x516 - bekeken 1514 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1024 Gepost op: 12-12-2012, 19:55:23 »

H-252-Boston Fury


* H_252-Boston_Fury.jpg (102.77 KB, 774x516 - bekeken 1443 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1025 Gepost op: 12-12-2012, 19:55:55 »

GY-153-Boston Fury


* GY-153-Boston_Fury-.jpg (58.57 KB, 774x516 - bekeken 1447 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1026 Gepost op: 13-12-2012, 02:52:58 »

H_669-Oratava


* GY-669-Oratava-a.jpg (44.85 KB, 774x516 - bekeken 1437 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1027 Gepost op: 13-12-2012, 02:54:50 »

H-88-St.Christopher,later GY 669-Oratava


* H-088-St.Christopher-a.jpg (67.44 KB, 774x516 - bekeken 1401 keer.)
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #1028 Gepost op: 13-12-2012, 09:45:30 »

Bedankt Jan het is een lust voor het oog

Maart
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1029 Gepost op: 14-12-2012, 07:05:10 »

                                     Schipper Bunny Newton.
Bunny Newton was in Hull al om bekend als een berucht persoon, want een groep van deze mensen hadden door toedoen van hem, hun trawl verspeeld.
Als hij vissende was en je kruiste zijn koers om op die plek ook vis te willen vangen, bestonden er voor hem geen regels om voor hen uit te wijken. Hij ging niet op zij voor iets wat zijn koers kruiste. Hij bleef rechtdoor varen over je trawl heen en kapte je trawl als je niet op tijd uit de weg ging. Het was een beest volgens andere schippers uit Hull.                                                                                   ( volgens stuurman Ken Robertson  uit Hull )

Hij was de meest verdienende schipper , maar zeker niet de prettigste man om bij te varen. In werkelijkheid was hij een beetje idioot, maar wat betreft het geld was hij haantje de voorste Hij voer toen bij de Northern Trawlers maatschappij en was de gelukkigste schipper. Hij kon als het ware de vis ruiken. Meestal deed hij dit uit ervaring maar vaak ook uit puur geluk. Je moest geluk hebben om bij hem te mogen varen. Het geeft echt niet hoe ervaren je bent, je kunt maar op een zekere dag naar een bepaalde plaats gaan om te vissen er er niets vangen. Maar een andere schipper kwam er en ving tonnen vis. Geluk ligt in een klein hoekje, 
                                               ( volgens stuurman George Massell uit Grimsby)

Ik voer op het schip Northern Dawn en Bunny Newton was schipper op de Lifequard.
Zijn visruim man had aan het eind van de voorgaande reis afgemonsterd van Bunny's
schip en op ons schip aangemonsterd,
We lagen op een keer bij IJsland te drijven terwijl wij onze trawl aan het repareren waren en Bunny kwam bij ons langszij en hij sprong bij ons aan boord en begon te vechten met de betrokken persoon. We waren allemaal verbaasd wat er op eens gebeurde. Het was in de periode dat de TV net was uitgekomen en deze knaap had een TV gekocht op kosten van Bunny en zou per reis 2 of 3 pond afbetalen.
De knaap dacht slim te zijn om verder niets meer te betalen en zo kwam hij bij ons aan boord. Bunny was dit te weten gekomen via een gesprek met onze schipper en kwam langszij , sprong aan boord en deelde de klappen uit. De knaap had een blauw oog en een bloed neus. Bunny stapte terug op zijn eigen schip alsof er niets was gebeurd. Toen dachten de schippers nog dat zij op zee de wet waren.
                                                 ( volgens stuurman Tom Jacombe uit Grimsby)

Het gebeurde eens bij deze schipper dat hij een “dame “ bij zich aan boord en in zijn kooi had. Het was een Noorse vrouw, die wel een door de Noorse scheepsagent op verzoek van de schipper werd “bezorgd “. Ik ga u niet vertellen wat voor soort vrouw zij was maar voor ons was het zo maar een vrouw..
Laten we er geen doekjes om winden, want hij was het gewend dat dit zo door de scheepsagent werd geregeld.
Hij gaf zijn bemanning ieder een fles rum en zij gingen met z'n allen de wal op om in het café iets te drinken.
Maat toen kwamen de loodsen aan boord wat verplicht was om 2 loodsen aan boord te hebben als je door de fjorden voer om tijd te winnen ingeval van slecht weer en
je niet buiten om wilde varen.
De loodsen wilde natuurlijk vertrekken maar dan zal je wel een bemanning aan boord moeten hebben. Als de bemanning niet binnen het uur aan boord is gaan wij naar huis terug. Ik heb de agent gezegd dat hij maar naar het café moest gaan en om ze vervolgens aan boord te brengen. Hij kon ze meekrijgen, maar veel waren er al flink dronken. Ze liepen versuft te kijken.
De schipper had ook aardig wat gedronken en de “dame “ging van boord.
Met behulp van de loodsen hebben we ontmeerd en ik heb alleen 6 uur achtereen staan sturen. Ik was bijna totaal van de kaart en een Deen, die de enige was die niet had gedronken loste me af om te sturen. ( volgens Roby Webb uit Grimsby. )

Bunny was een aparte figuur. Hij was ruw. Hij kon ook echt een gezellig persoon zijn maar zijn karakter was grof.
Maar Bunny kan zich niet alles veroorloven bij de trawler eigenaars. Ze hielden hem flink onder de duim en ook wat hij zijn mensen wijs maakte. Het werd steeds door de trawler eigenaars gecontroleerd. Hij kon vriendelijk zijn , maar soms kon hij erg grof zijn. Het was een rotzak voor zijn bemanning.
Een 1e machinist heeft mij eens verteld dat Bunny hem op de brug liet komen en hij veronderstelde dat hij wel nieuwe orders zou krijgen en Bunny maakte aanstalten om van de brug af te gaan. Het enige wat hij de machinist te vertellen had was... Het toerental van de machine is niet in orde. Het antwoord van de machinist was dat het toerental wel in orde was. Ze zijn wel goed schipper. En het antwoord van Bunny was.... Je gaat toch geen ruzie met me maken en gaf hem klap midden in het gezicht..
De machinist verliet de brug met een bloedneus. Natuurlijk had de machinist een klacht kunnen indienen bij de Raad voor de Scheepvaart, die de schipper eventueel zijn bevoegdheid om als schipper te varen. Bunny was echter een top schipper qua besommingen en de machinist zou noot meer een ander schip hebben verkregen. Iedereen die door Bunny slecht werd behandeld had het recht om bij de Raad voor de Scheepvaart een protest in te dienen . Wat de discipline aan boord betrof was de Raad erg streng. Als je echter deze weg zou bewandelen dan zou je nooit weer een ander schip kunnen krijgen. Eens was er een man bij Bunny aan boord die door hem slecht werd behandeld. Hij klaagde Bunny aan bij de Raad voor de Scheepvaart.
Bunny werd gestraft en de volgende dag werd deze man toen hij langs de haven liep door Bunny in elkaar geslagen. Toevallig reed Bunny hier ook met zin auto en de man ziende, stapte uit en sloeg de man in elkaar.
Deze man heeft nooit meer op een ander schip kunnen aanmonsteren.                                                             
                                                     
     ( volgens stuurman Bill Hardy uit Grimsby )
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1030 Gepost op: 14-12-2012, 10:50:21 »

Bernard "Bunny" Newton schipper van de GY-111-Brandur.
Hij stopte met varen en werd  eigenaar van een wasserij (en) , toen kocht hij een grote dancing in Grimsby, genaamd Bunny's Place een zeer goed lopende zaak maar deze verdaagde in een slechtere tijd in brand en werd herbouwd als een Bingo Hall,  helaas is hij later door zijn zoon doogeschoten.
Gr.
Jan.


* 5-Bunny_Newton.jpg (35.09 KB, 400x448 - bekeken 1398 keer.)
« Laatste verandering: 14-12-2012, 12:29:53 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1031 Gepost op: 14-12-2012, 11:21:52 »

GY-94-Lifeguard


* GY-094-Lifeguard.jpg (66.73 KB, 774x516 - bekeken 1350 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1032 Gepost op: 14-12-2012, 11:32:11 »

zullen ze dit tog uit moeten baggeren.
Hallo Zier.
Om dat schip daar weg te halen stelt niet veel voor want het riviertje is met hoog water bevaarbaar maar ik denk haast dat er meer gedaan moet worden om het in de sluis met evt. nog een paar oude schepen in het dock, te krijgen, de bedoeling was  om de schepen droog te laten liggen, ook in de sluis.
Rood kruis is de St Andrew's sluis, Groen kruis het St.Andrew's Dock en Blauw kruis het gebouw van de Lord Line Trawlers dat men ook wil bewaren, het is het enigste gebouw wat is overgebleven van al de gebouwen om en rond St. Andrew's Dock.
Gr.
Jan.


* St.Andrew_s_Dock.jpg (129.42 KB, 900x553 - bekeken 1345 keer.)
« Laatste verandering: 14-12-2012, 11:34:56 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1033 Gepost op: 14-12-2012, 12:17:24 »

Lord Line gebouw,met rechts een stukje sluis.


* Hull._Lord_Line_Marr_rechts_de_sluis.jpg (107.56 KB, 900x600 - bekeken 1368 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1034 Gepost op: 14-12-2012, 14:06:51 »

nou ik kon niet verder der stond een paaltje in de weg,maar links is wat er over is van het St.andrews dock,je ziet de kade muur nog net boven de grond uitkomen.
volgens mijn heeft schubenreet ze'n eigen hier uitgeleeft en het helemaal vol gereden.

achter in het alberd dock leg nog een hoppertje droog ik denk de vlevo,dus die kan zo beginnen,


* st.andrews_dock_1.JPG (54.31 KB, 888x565 - bekeken 1403 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 65 66 67 68 [69] 70 71 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!