Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
31-10-2024, 01:48:03
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1015234 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1050 Gepost op: 20-03-2024, 15:26:21 »

SCH307 Margaretha

De motortrawler SCH307 Margaretha is in 1964 onder bouwnr. 1457 gebouwd bij de Scheepswerf Boot te Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen (bouwnr 199) voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen  te Scheveningen.

Het schip kwam in 1964 in de vaart.

Inhoud: 316 BRT
Afmetingen: 43,41/40,70 x 7,22 x 3,82 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz  1000 pk

In 1975 is het schip afgevoerd en gesaneerd. 

Jan


* SCH307-Margaretha4_150kB.jpg (154.17 KB, 1000x787 - bekeken 570 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1051 Gepost op: 27-03-2024, 14:47:13 »

SCH5 Jan van der Toorn

Deze motorlogger is in 1926 gebouwd bij ?  voor rekening van rederij J.J. van der Toorn uit Scheveningen.

Inhoud: 322,84 brt
Afmetingen: 31,40 x 6,63 x 2,83 m
Motor: Brons 7080 pk; in 1941 vervangen door een 3 cil. Bons met een vermogen van 150 pk

Geschiedenis:
1916 SCH5 Jan van der Toorn; eigenaar J.J. van der Toorn
1941 SCH5 Jan van der Toorn; verlengt en andere motor geplaatst
1952 SCH5 Jan van der Toorn; eigenaar N.V. Verre Visserij Mij, dir. J.J. van der Toorn
1960 SCH5 Jan van der Toorn; dir. J.J. en A. van der Toorn
1962 opgelegd
1963 verkocht aan Havent te Londen voor de sloop

Jan


* SCH5-Jan-van-der-Toorn_150k.jpg (155.79 KB, 896x1100 - bekeken 551 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1052 Gepost op: 03-04-2024, 09:58:59 »

H161 Joseph Conrad

De stoomtrawler H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

De Joseph Conrad was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.

Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.

Inhoud 823  bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en  stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.

In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.

Jan


* H161-Joseph-Conrad5_150kB.jpg (150.2 KB, 1000x802 - bekeken 548 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1053 Gepost op: 10-04-2024, 14:51:00 »

UK284 Cornelis Zeeman

De kotter UK284 Cornelis Zeeman is in 1992 gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van Zeevisserijbedrijf Cornelis Zeeman B.V. uit Urk. De afbouw vond plaats bij Machinefabriek A. & L. Hoekman te Urk

Inhoud: 462 BRT
Afmetingen: 41,80 x 8,50 x 5,00 m
Motor: Caterpillar type 3606 DI-TA met een vermogen van 2000 pk (1471 kW).

Geschiedenis:
2006: Hoofdmotor gereviseerd.
2024: Het schip is nog steeds in de vaart.

Jan


* UK284-Cornelis-Zeeman_150kB.jpg (151.97 KB, 1000x796 - bekeken 529 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1054 Gepost op: 17-04-2024, 14:44:55 »

SCH6 Alida

De hektrawler SCH6 ?Alida? werd in mei 1967 opgeleverd aan Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.  te Scheveningen.  Deze rederij gaf de bouwopdracht aan de N.V.  Sleephelling Maatschappij Scheveningen die als hoofdaannemer fungeerde. De feitelijke bouw vond onder bouwnummer 1467 plaats bij Scheepwerf Boot Leiden N.V. te Leiderdorp.

De SCH6 was nagenoeg identiek aan de in 1966 voor Cornelis Vrolijk?s Visserijmaatschappij N.V. gebouwde SCH171, zij het dat dit laatste schip al tijdens de bouw van een diepvriesinstallatie werd voorzien, terwijl dit bij de SCH6 pas achteraf gebeurde.

De afmetingen van de SCH6 waren: lengte 50,10 meter, breedte 8,52 meter en holte 6,15 meter.  De inhoud bedroeg 362,27 BRT. De hoofdmotor was een Deutz van 1.320 PK.

In juni 1980 werd de ?Alida?  bij Scheepswerf ?Welgelegen?  te Harlingen met 6 meter verlengd tot 56,08 meter, waarbij tevens een verbouwing aan het dekhuis plaatsvond. De inhoud na verlenging bedroeg 414,66 BRT.

In december 1983 kreeg de SCH6 het visnummer SCH3. Bij deze gelegenheid werd tevens de naam gewijzigd in ?Johanna?. Deze wijziging van het visnummer hield verband met het in de vaart komen van een nieuwe SCH6 die op dat moment nog in aanbouw was bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel.

Als SCH3 heeft het schip slechts een enkele visreis gemaakt, want enkele maanden vond verkoop naar Griekenland plaats. In maart 1984 vertrok de hektrawler naar zijn nieuwe bestemming, Piraeus, waar de nieuwe eigenaar, de Atlantic Fishing Co, de naam van de hektrawler wijzigde in ?Kalypso?.

Jan


* SCH6-Alida5_150kB.jpg (150.99 KB, 1000x828 - bekeken 492 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1055 Gepost op: 24-04-2024, 15:11:51 »

H19 Lord Howe

De Engelse stoomtrawler H19 Lord Howe is in 1950 onder werfnr. 221 gebouwd te Aberdeen bij de werf John Lewis & Son. Opdrachtgever was de Iago Steam Trawling Co uit Fleetwood. Het schip had toen de naam Red Rose (LO85). De tewaterlating vond plaats op 22 december 1949. Het schip kwam op 11 april 1950 in de vaart.

Inhoud: 674 brt
Lengte: 180 feet (54,86 m)
Breedte: 30,2 feet (9,20 m)
Diepgang: 16,1 feet(4,90 m)

Voortstuwing: Triple expansie machine fabrikaat: John Lewis; de oliegestookte stoomketel was van het fabrikaat: John G. Kinkaid Co , Ltd uit Greenock.

Geschiedenis:
26 april 1951: bij uitstomen van de haven gestrand op Tigers tail
27 april 1951: vlotgekomen en reis voortgezet
mei 1954 overgang naar Lord Line Ltd uit Hull; nieuwe naam wordt H19 Lord Howe
april 1964: overgang naar Northern Trawlers Ltd ,Grimsby. Visnr wordt GY82
mei 1971: verkocht voor de sloop


* H19-Lord-Howe_150kB.jpg (151.52 KB, 1000x795 - bekeken 507 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1056 Gepost op: 01-05-2024, 16:56:42 »

SCH263 Aurora

De logger SCH263 Aurora is in 1915 gebouwd bij de scheepswerf Gebr. Van der Meer te Vlaardingen voor rekening van D. Mos Mz. uit Scheveningen.

Inhoud: ?
Afmetingen: ?
Motor: ?

Geschiedenis:
1915 SCH263 Aurora, eigenaar: M.de Mos Pzn
1925 SCH263 Aurora, eigenaar: D. de Mos Mzn
1939 DZG15 eigenaar: Hohenstein Kormeran te Dantzig
1941 SCH263 Aurora, eigenaar: D. de Mos
1941 Gevorderd voor  de Duitse Kriegsmarine (A19)
1958 Verkocht aan Boelens te Antwerpen voor de sloop

Jan


* SCH263-Aurora2_150kB.jpg (148.34 KB, 1000x788 - bekeken 487 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1057 Gepost op: 22-05-2024, 15:43:15 »

SCH107 Gerritje

De kotter SCH107 Gerritje is in 1964 onder bouwnr. 296voor rekening van Gebroeders Verwey gebouwd bij Scheepswerf Vooruit te Zaandam. De afbouw vond plaats bij Zwitser te Katwijk aan Zee. Zusterschip was de SCH106 Gijsbert Willem. Deze kotters stonden bekend als de Veronica-kotters omdat de eigenaar Bul Verwey ook eigenaar was van het zendschip Veronica.

Inhoud: 151,41 bruto ton
Lengte: 30,59 m
Breedte: 6,74 m
Diepgang: 3,13 m

Het schip beschikte in eerste instantie over een Stork dieselmotor RHO 218 K, 8 cil.met een vermogen van 600 pk. Later is deze vervangen door een 1080 pk Bolnes dieselmotor type 9DNL120 9 cil. (bouwjaar 1973)

Geschiedenis:
12 januari 1968: brand in de machinekamer 4 mijl ten westen van IJmuiden; binnengesleept te IJmuiden door sleepboten Nestor en Titan van Bureau Wijsmuller.
1970: verkocht naar Texel; TX17 Adriana eig. J. v/d Vis
1979: verkocht naar Urk; UK297 Samenwerking eig. V.O.F. Noordzee Visserijbedrijf v/d Berg & de Haan
1981: UK297 Samenwerking; eigenaar O. v/d Berg
1987: UK78 Samenwerking eig. Fa. R. Woort
1987: UK78 Jannetje eig, Fa. R. Woort
1991: Verkocht naar Panama; nieuwe naam wordt Telco Solent
1991: Omgebouwd tot guard vessel
2007: Omgedoopt in Sjerp II eigenaar: Sjerp DL (NL)

Jan


* SCH107-Gerritje_150kB.jpg (155.64 KB, 1000x780 - bekeken 365 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1058 Gepost op: 30-05-2024, 16:29:41 »

TX43 Biem van der Vis

De kotter TX43 Biem van der Vis is in 1999 gebouwd voor rekening van fa. Van der Vis uit Oosterend (TX) bij de werf Stocznia Polnocna in Gdansk (casco) onder bouwnr.B685/9. De afbouw vond plaats bij Maaskant in Stellendam onder bouwnr. 528.

Inhoud: 494 brt
Afmetingen: 42,21 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Wartsila dieselmotor type 6.R.32 met een vermogen van 1529 pk (1124 kW)

Geschiedenis:
2000: ORCA
2011: ingericht voor de pulswingvisserij
2013: TX36 Jan van Toon
2017: TX43 Biem van der Vis; wijziging motorvermogen van 1467 naar 1124 kW
2020: Beheer overgenomen door familie Bais uit Den Helder
2023 Overname door rederij V.O.F. B. Marijs & Zn. (ARM22) uit Arnemuiden.

Jan


* TX43-Biem-van-der-Vis_150kB.jpg (152.75 KB, 1000x783 - bekeken 360 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1059 Gepost op: 05-06-2024, 19:17:16 »

H354 Cape Palliser

De stoomtrawler H354 Cape Palliser is in 1936 onder bouwnr. 1169 gebouwd bij de Engelse werf Selby Cochrane & Sonst (te Selby UK) voor de rederij Hudson Brothers (Trawlers) Ltd uit Hull. Zusterschepen waren de: H357 Cape Portland, H383 Cape Cambell, H364 Cape Mariato en Cape Chelyuskin.

Inhoud 498 bruto ton
Lengte: 170 ft (51,8 m)
Breedte: 28 ft (8,5 m)
Diepgang: 14 ft (4,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 132 ipk.

Geschiedenis:
Oktober 1936: opgeleverd
September1939: in dienst van de Royal Navy (HMS Cape Palliser FY256) om te worden omgebouwd tot ASW trawler; het schip werd gedurende de oorlogsjaren ingezet bij de konvooidiensten naar Rusland
September 1945: teruggegeven aan Hudson Brothers
In 1963 is het schip gesloopt te Dunston.

Jan


* H354-Cape-Palliser_150kB.jpg (154.18 KB, 1000x734 - bekeken 333 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1060 Gepost op: 14-06-2024, 15:40:32 »

Trawlers aan de oude visafslag.


* Oude-visafslag-Scheveningen.jpg (146.52 KB, 1000x813 - bekeken 299 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1061 Gepost op: 02-07-2024, 20:38:04 »

Tweede binnenhaven


* Haven-Scheveningen2_150kB.jpg (149.3 KB, 1000x749 - bekeken 240 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1062 Gepost op: 17-07-2024, 19:17:16 »

KW167 Michiel

De kotter KW167 Michiel is in 1961 voor rekening van Haringhandel M. Parlevliet gebouwd bij Scheepswerf Industrie te Alphen a/d Rijn.

Inhoud: ? bruto ton
Lengte: 34,64 m
Breedte: 6,89 m
Holte: 3,42 m

Het schip beschikte in eerste instantie over een Bolnes dieselmotor met een vermogen van 400 pk. In 1966 is het vermogen van deze motor opgevoerd tot 480 pk. In 1972 is de motor vervangen door een 850 pk Lister Blackstone ETSL8

Geschiedenis:
1972: nieuwe motor geplaatst
1989: verkocht naar Senegal

KW26 Johanna Cornelia

De kotter KW26 Johanna Cornelia is in 1967 voor rekening van rederij Haasnoot Scheveningen BV uit Katwijk aan Zee gebouwd bij Coop. Verenigde Scheepswerf De Vooruit te Zaandam (casco). De afbouw vond plaats bij Luytgroep BV te Den Oever.

Inhoud: ? bruto ton
Lengte: 35,14 m
Breedte: 7,04 m
Holte: 3,25 m

Het schip beschikte over een Stork dieselmotor type 9.F.240 met een vermogen van ? pk.

Geschiedenis:
1983: verkocht naar Wieringen als Marco WR32
1989: uitgeschreven

Jan


* KW167-Michiel--KW26-Johann.jpg (147.48 KB, 1000x732 - bekeken 185 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1063 Gepost op: 24-07-2024, 15:07:47 »

NC452 Munchen

De Duitse hektrawler NC452 Munchen is in 1961 gebouwd bij de werf Seebeck  te Bremerhaven onder bouwnr. 875 voor rekening van Rederei Nordsee uit Bremerhaven.

Afmetingen: 73,5 x 11 x 4,8 m.
Inhoud: 941 bruto ton register.
Inhoud visruim: 610 ton

Voortstuwing: Dieselmotor, fabrikaat MAK met een vermogen van 1600 pk waarmee een maximum snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
In 1963 is de Munchen voor de kust van Groenland vergaan. Hierbij kwamen 27 opvarenden om het leven.

Jan


* NC452-Munchen2_150kB.jpg (151.58 KB, 1000x780 - bekeken 158 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1064 Gepost op: 09-08-2024, 12:52:25 »

H440 Arctic Raider

De hektrawler H440 Arctic Raider  is in 1968 gebouwd bij de Poolse werf Stocznia Im Komuny Paraskiej te Gdynia in opdracht van Boyd Line Ltd uit Hull. De Arctic Raider is op 31 juli 1968 te water gelaten.
Zusterschip van de Arctic Raider was de Arctic Privateer (H441) die bij dezelfde werf in 1968 is gebouwd.

Inhoud 928 bruto ton
Lengte: 228,1 ft (69,5 m)
Breedte: 39,8 ft (12,13 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees National Ltd Type KLSSMR8 met een vermogen van 2500 pk waarmee een max. snelheid van 14,5 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 26.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie:  2x6 stations Jackstone VP vriezers met een capaciteit van 37,5 ton/dag.

Geschiedenis:
Feb 1969: aanvang eerste visreis voor Boyd Line Ltd
1983/1984: ingezet als standby vaartuig voor de off shore industrie
1984: verkocht naar Iran en herdoopt in Hamoor 2

Jan


* H440-Arctic-Raider_150kB.jpg (154.73 KB, 1000x791 - bekeken 135 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!