leuk reisje wybe alleen de tijd van het jaar is het die kant op wat minder
Ik heb me dat niet gerealiseerd. Maar eigenlijk is het een test of ik zo'n reis op deze manier wel leuk vind.
Ik wil graag nog eens per boot naar Valparaiso in Chile, via het Panamakanaal.
Valparaiso is mooi en ze hebben er een bijzonder reddingstation. Of, eigenlijk is het de manier waarop ze dat betalen die bijzonder is.
Het Panamakanaal trekt me al lang.
Maar zo'n reis duurt heel wat langer. En als je het dan niet leuk vindt, dan heb je een probleem.
Dus vandaar deze uitprobeerreis van 9 dagen. En dan is het nog niet zo slecht als het weer wat minder is. Wel realistisch.
Terugkomend van IJsland hebben ze van de week tussen de eilanden van de Faroer een dag liggen schuilen. Dan moet het toch wel bar zijn geweest, dat men een lijndienst, die al vertraging heeft, er uit haalt.
Of ik dat leuk had gevonden? Ik ben niet zo zeevast of ingeslingerd.
Bij de apotheek bleken alle anti-zeeziekpillen ook laktose (melksuiker) te bevatten. Omdat ik geen baby meer ben, kan ik daar niet tegen. Hier in NW-Europa zijn de meeste volwassenen gewend aan melk(produkten), ook als ze geen baby meer zijn (en dus eigenlijk geen melk mer ozuden moeten drinken).
De apotheker stuurde me naar een kruidenwinkeltje voor gember, dat schijnt ook te helpen Is dat zo?