Scheveningen 48
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Johanna | 1914 | Houtenzeilloger | R Zuurmond |
Nog geen schippers bekend.
Scheveningen 48
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Jacob den Dulk Gz | 1914 | Motorlogger | A vd Toorn |
Brief nummer: | 6707 |
---|---|
Scheepswerf: | A de Jong te Vlaardingen |
Motor: | 120 Pk 3 cil industrie Bj 1942 |
Bruto: | 145,91 ton |
Netto: | 92,33 ton |
Lengte: | 31,95 meter |
Breedte: | 6,56 meter |
Holte: | 2,89 meter |
Begin: | 1914 SCH 208 Jac den Dulk Eig. Noordzee |
Verandering: | 1922 SCH 208 Jac den Dulk Eig. de IJsel 1923 VL 2 IJsel I Eig N.V Zeev. IJsel 1924 SCH 48 Jacob den Dulk Gz Eig. A v.d. toorn 1933 GDY 48 Mewa IV Eig. Mij Mewa te Polen 1941 gevorderd door de duitsers , Vs 1245, DD 53. A 17. 1948 SCH 48 Jacob den Dulk Eig. A v.d. Toorn 1959 SCH 48 Jacob den dulk Eig. Verre Visserij Mij |
Einde: | 1962 voor de sloop verkocht aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland |
Extra info: | Uit het geheugen: tweede helft \'85 Douwe kloosterboer van Bergen/Zee onder de naam Rederij Sanimex Sch 32 en 48 gekocht (uitgesaneerd) en uitgevlagd naar Panama, verbouwt bij Hogenraad en Kuyt op Scheveningen met tweede machinekamer in netttenruim met 50 Kva generator en koel/vriesmachines en daaronder 40 m3 Dieseltank, Ruim verbouwd tot vriesruim en een vriestunnel voor op de bak en bemand met Portugezen. Overgevaren naar Las Palmas onder leiding van een Katwijker? (weet niet meer) en vandaar af naar Banjul (Gambia) te garnalen vissen (begin 1986) hetwelk geen succes werd. Terug gekomen op las Palmas en daar vercharterd aan Spanjolen, later waarschijnlijk gesloopt. Nieuwe namen: Praia da Rocha en Praia Morena Als ik meer herinner meld ik mij. Ik was ahw dir technische zaken van Sanimex en voer als dekknecht. M.V,G, Hein Klop (ooit Kranenburgweg 17) GDY-48 \"Mewa IV\" 1914 wordt als stalen zeillogger opgeleverd en in de vaart gebracht als SCH¬-208 \"Jacob den DuIk Gzn\", rederij Noordzee te Scheveningen 1922 wordt, terwijl het visserijmerk hetzelfde blijft door rederij De IJssel, directeur K. Knoester, in de vaart gebracht onder de naam \"IJssel I\" 1923 gaat naar Vlaardingen, als VL-2 \"IJssel I\". Rederij en directeur hetzelfde gebleven. 1925 verkoop naar rederij v /h A. van der Toom J zn te Scheveningen en wordt dan SCH-48 \"Jacob den DuIk Gzn\" 1927 wordt motorlogger, Bronsmotor 50 PK 2 cylinder 1934 verkoop naar Polen en wordt GDY-48 \"Mewa IV\" 1940-1945 door de Duitse bezetter in beslag genomen 1942 door de Duitsers wordt de Bronsmotor vervangen door een 120 PK Industrie dieselmotor. 1946 komt de logger weer na grondig verbouwen en verlengen, voor rederij Van der Toom in de vaart, als SCH-48 \"Jacob den DuIk Gzn\" 1963 afgevoerd om te worden gesloopt. |
Schippers vanaf 1900:
1925 t/m 1928 M. Pronk 1929 t/m 1937 W. de Jong 1938 G. Bal 1939 J. Roeleveld 1948 t/m 1951 Jac. v/d Harst 1952 t/m 1955 A. Krijgsman 1956 C. de Jong 1958 G. Verbaan 1959 M. v/d Oever 1960 W. den Heijer 1961 M. KleinHier als GDY 48 Mewa IV
links Piet Ros , midden mijn vader Jan Breugem ,rechts Leen Ros twee zwagers van mijn vader . Wie de twee jongens zijn dat antwoord moet ik u schuldig blijven.
Scheveningen 48
Naam: | Jaar: | Model: | Reder: |
---|---|---|---|
Willy Cornelia | 1964 | Kotter | K Plugge & C blok |
Brief nummer: | 1964 - 13129 ... 1967 14280 |
---|---|
Scheepswerf: | Vooruit te Zaandam |
Motor: | 450 Pk.Stork-Ricardo,gas-01ie,RHO 216 K,6ci1.,Nr.8660,bouwjaar 1964 |
Lengte: | 1976 - 29, meter |
Breedte: | 1976 - 6,3 meter |
Holte: | 1976 - 2,9 meter |
Begin: | 16-03-1964 SCH 48 , Gerdientje Jannie eig. :Gebr.Pronk |
Verandering: | 6-06-1967 SCH 48 Gerdientje Jannie verlengd en hermeten, tevens opvoering motor. ,eig. :J.C.Pronk 18-01-1973 SCH , Wi11y Corne1ia eig. :K.P1ugge en .C.B1ok 1984 verandering eig.K.P1ugge 1986 verkocht naar Z.Afrika |
Nog geen schippers bekend.